Netværkspleje til aflastning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.251 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. august 2012

2børn2

Nogen herinde der kender til det?? Regler, pligter osv osv..

Vi overvejer at tilbyde os som aflastning til en i familien, men vil godt lige vide lidt mere omkring det...

Så sig frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

lukaj

I skal godkendes som plejefamilie af kommunen først, i bliver bare kun godkendt til det ene barn ikke som generel plejefamilie. det er ulønnet og drejer sig som regel om hver 2 eller 3 weekend.

Anmeld

1. august 2012

FamilenStorm

2børn2 skriver:

Nogen herinde der kender til det?? Regler, pligter osv osv..

Vi overvejer at tilbyde os som aflastning til en i familien, men vil godt lige vide lidt mere omkring det...

Så sig frem

ALtså kender ikke alt til det, da vi ikke nåede længere end til hjemmebesøgne, da jeg gik hen og blev gravid...

Men i kontakter dem og fortæller dem at i er interresseret, så får i tilsendt en masse papir hvor i kan læse omkring det, plus der er nogle papirer som i skal underskrive, (så de må hente børneattester, straffeattester osv).

Når de har modtage disse og de er som de skal være, bliver i ringet op til et tlf interview, omkring hvem i er, hvorfor i gerne vil være aflastning, jeres religion, økonomi, bolig forhold, hvad i tænker omkring det osv.

Når det er overstået, kommer de på ca 3 besøg. Det 1. er hvor de skal se hvem i er, hvordan i bor, møde familien (hvis der er børn) Og så bare "lærer" jer at kende. Det andet besøg, snakker de med jeres børn hvis i har sådan nogle, omkring hvad de tænker og synes om det, og det sidste at bare et follow up.

Vi nåede kun til at skulle have besøg.. Så blev jeg gravid, og de ville helst have at vores barn/børn skulle være minimum 2 år før de vil "se os igen" da det jo kræver meget med små børn, og der skal jo samtidig være overskud til det barn man får i pleje..

Har selv været aflastningsbarnepige, og vil sige at det at være sammen med børnene er egentlig det lette, men man skal virkelig huske at der er nogle forældre også.. Det er tit dem der kan være svære at arbejde sammen med. Det kan jo være alt fra den enlige mor der bare har brug for en friweekend, til et forældrepar der drikker i tide og utide.. Så man skal være klar til at kunne rumme barnets familie især.

Det blev lidt langt.. Håber du kan bruge det til lidt.. Du må gerne spørge hvis der er noget, mine søskende har begge været i pleje, da min mor blev syg.. Så kender lidt til systemet...

Anmeld

1. august 2012

FamilenStorm

lukaj skriver:

I skal godkendes som plejefamilie af kommunen først, i bliver bare kun godkendt til det ene barn ikke som generel plejefamilie. det er ulønnet og drejer sig som regel om hver 2 eller 3 weekend.

Man får løn som aflastningsfamilie også...

Anmeld

1. august 2012

2børn2

FamilenStorm skriver:

Tak for svar.

Men får ikke løn som netværksfamilie (fordi det er familien), men kun de faktiske omkostninger dækket...

Så meget har jeg fundet ud af, og at vi skal på kursus...

Anmeld

1. august 2012

lukaj

FamilenStorm skriver:

nej ikke som netværkspleje. der får du kun dækket dine udgifter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.