Hvordan med privat dagplejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

AnnaK89

Vi skal have skrevet lille Carolina op til en dagpleje, og det skal vi allerede nu da hun skal starte når hun er et halvt år. Altså til januar/februar. 

Men hvordan gør man det når det er en privat? Er det så stadig gennem kommunen? Og hvad så når man skal ud og se det? Ringer man bare selv til dem så? 

Hvis vi nu vælger en kommunal i stedet for, hvordan foregår det så?

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2012

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
AnnaKJ skriver:

Vi skal have skrevet lille Carolina op til en dagpleje, og det skal vi allerede nu da hun skal starte når hun er et halvt år. Altså til januar/februar. 

Men hvordan gør man det når det er en privat? Er det så stadig gennem kommunen? Og hvad så når man skal ud og se det? Ringer man bare selv til dem så? 

Hvis vi nu vælger en kommunal i stedet for, hvordan foregår det så?

Håber nogen kan hjælpe

Hvis i ikke er sikker på at i vil vælge privat så syntes jeg at i skal skrive hende op i den kommunale. I kan jo så stadig kontakte div. Private dagplejere samtidig. Mener jeg kan huske at vi bor i samme by, og der er et rigtig godt udvalg af private dagplejere.

Anmeld

1. august 2012

ChrilleB

I skal bare selv ringe til dagplejen i gerne vil have hvis i vil have privat.
Vi har valgt privat hvilket jeg er meget glad for da det giver mulighed for at tage ud og besøge en masse forskellige inden man tager beslutningen. Og jo før i går igang jo bedre. Når i har fundet den i vil have skriver i kontrakt hos hende og udfylder papirer til kommunen. Så kommer tilskuddet helt automatisk

Anmeld

1. august 2012

AnnaK89

Benjamin09 skriver:

Hvis i ikke er sikker på at i vil vælge privat så syntes jeg at i skal skrive hende op i den kommunale. I kan jo så stadig kontakte div. Private dagplejere samtidig. Mener jeg kan huske at vi bor i samme by, og der er et rigtig godt udvalg af private dagplejere.

Kan se du bor i 9870 Vi er flyttet til Hjørring nu
Men har nemlig fundet en privat, som vi godt kunne tænke os, men der står desværre ikke om der er ledige pladser. Skal vi bare ringe til dem?
Er det bedst at ringe efter lukketid?

Anmeld

1. august 2012

AnnaK89

ChrilleB skriver:

I skal bare selv ringe til dagplejen i gerne vil have hvis i vil have privat.
Vi har valgt privat hvilket jeg er meget glad for da det giver mulighed for at tage ud og besøge en masse forskellige inden man tager beslutningen. Og jo før i går igang jo bedre. Når i har fundet den i vil have skriver i kontrakt hos hende og udfylder papirer til kommunen. Så kommer tilskuddet helt automatisk

Okay
Tak for dit svar
Er næsten også helt sikker på at vi vælger en privat - men lige nu ser det ikke så godt ud med ledige pladser på det tidspunkt vi skal bruge en

Anmeld

1. august 2012

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
AnnaKJ skriver:

Kan se du bor i 9870 Vi er flyttet til Hjørring nu
Men har nemlig fundet en privat, som vi godt kunne tænke os, men der står desværre ikke om der er ledige pladser. Skal vi bare ringe til dem?
Er det bedst at ringe efter lukketid?

Jeg ville ringe til dem omkring kl 12.30 da børnene jo sover der og de så vil have tid til at tale lidt med jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.