Pyt, jeres viden var ikke nødvendig alligevel. Jeg fandt dette, som jeg kopiere ud her i tilfælde andre har samme spørgsmål.. så blev/bliver alle det klogere.
og kan svare en anden dag, hvis nogen spørger.
Og jeg fik ret
YAY! 
Venteliste tallet angiver, hvilket nummer dit barn har i forhold til den ønskede plads.
Eks.: 8 betyder, at der er 7 børn foran dit barn til den ønskede plads i det ønskede dagplejedistrikt. Disse børn vil før dit barn få tilbudt en ledig plads.
Placering på ventelisten afhænger af barnets alder.
Børnehaver: de ældste børn først. Eks.: 2 børn bliver opskrevet samme dag. Barn A er 5 år og barn B er 3 år. Barn A vil rykke op på listen på grund af alder, og barn B typisk komme i den nederste del af listen.
Vuggestuer: Her vil det yngste barn være nummer 1 på ventelisten og få tilbudt plads først.
Daginstitutioner: Her vil de yngste komme først ind i vuggestuedelen og de største i børnehavedelen. Børn, som er startet i vuggestuedelen, vil automatisk overgå til børnehavedelen, når de bliver 3 år.
Dog vil opprioriterede børn og børn med søskendefortrin komme øverst på listen til såvel dagpleje som til vuggestue- og børnehaveplads.
Jeg håber dog ikke, der sker en ændring hvilket jeg kan læse mig frem til vist nok godt kan ske. Men lige NU
YAY! 
Anmeld