Angående pladsanvisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.784 visninger
31 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

MortilElias2010

Vi har skrevet vores søn op til børnehave og har tre ønsker.

Jeg har så lige været inde at kigge, for læste i en anden tråd noget om numre...

Ved ham står der at vores førsteprioritet er venteliste 1. (Hvad betyder det? - er totalt bambi på glatis) Betyder det så at han står nummer 1 på venteliste til vores 1 prioritet?

Ved nummer to prioritet står der venteliste 3.

og ..

Tredje prioritet står der venteliste 4.

Ps. Hvis det betyder det JEG har forstået, så kan jeg slet ikke få armene ned! Så håber virkelig jeg har ret!

Har jeg det? !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

MortilElias2010

Er lige ved at springe i luften på den gode måde, så er der slet INGEN der kan forklare mig hvordan det hænger sammen?

Anmeld

31. juli 2012

Pige2009

Nææææ... Det fungerer jo forskelligt fra kommune til kommune Du skal være opmærksom på, at han godt kan falde ned på ventelisten, så tallene er kun vejledende. Men hvorfor ringer du ikke bare ind og får svar?

Anmeld

31. juli 2012

MortilElias2010

Pyt, jeres viden var ikke nødvendig alligevel. Jeg fandt dette, som jeg kopiere ud her i tilfælde andre har samme spørgsmål.. så blev/bliver alle det klogere.  og kan svare en anden dag, hvis nogen spørger.

Og jeg fik ret  YAY!

Venteliste tallet angiver, hvilket nummer dit barn har i forhold til den ønskede plads.

Eks.: 8 betyder, at der er 7 børn foran dit barn til den ønskede plads i det ønskede dagplejedistrikt. Disse børn vil før dit barn få tilbudt en ledig plads.

Placering på ventelisten afhænger af barnets alder.

Børnehaver: de ældste børn først. Eks.: 2 børn bliver opskrevet samme dag. Barn A er 5 år og barn B er 3 år. Barn A vil rykke op på listen på grund af alder, og barn B typisk komme i den nederste del af listen.

Vuggestuer: Her vil det yngste barn være nummer 1 på ventelisten og få tilbudt plads først.

Daginstitutioner: Her vil de yngste komme først ind i vuggestuedelen og de største i børnehavedelen. Børn, som er startet i vuggestuedelen, vil automatisk overgå til børnehavedelen, når de bliver 3 år.

Dog vil opprioriterede børn og børn med søskendefortrin komme øverst på listen til såvel dagpleje som til vuggestue- og børnehaveplads.  

Jeg håber dog ikke, der sker en ændring hvilket jeg kan læse mig frem til vist nok godt kan ske. Men lige NU YAY!

Anmeld

31. juli 2012

MortilElias2010

Nææææ... Det fungerer jo forskelligt fra kommune til kommune Du skal være opmærksom på, at han godt kan falde ned på ventelisten, så tallene er kun vejledende. Men hvorfor ringer du ikke bare ind og får svar?

Det er selvfølgelig rigtigt. Fordi klokken er mange ellers havde jeg  og kunne ikke vente til det blev imorgen

Tak for svar

Og inst. jeg har skrevet ham op til åbner først igen i uge 32 - vil høre dem hvor stor mulighed de tror der er for plads hos dem.

Anmeld

31. juli 2012

Kløver

MortilElias2010 skriver:

Jeg har så lige været inde at kigge, for læste i en anden tråd noget om numre...

Ved ham står der at vores førsteprioritet er venteliste 1. (Hvad betyder det? - er totalt bambi på glatis) Betyder det så at han står nummer 1 på venteliste til vores 1 prioritet?

og ..

Ps. Hvis det betyder det JEG har forstået, så kan jeg slet ikke få armene ned! Så håber virkelig jeg har ret!

Har jeg det? !

pas, jeg har ikke oplevet det sådan her. har selv lige skrevet op til dagpleje og børnehave, og der står bare man har ansøgt, hvilket modul, og i rækkefølge for prioritering. Men tvivler på det står sådan som venteliste, da de jo feks her i kommunen tager specielle hensyn, feks har søskende fordel, så går det ene barn allerede i institutionen søster/bror fordel, så de går samme sted. derudover kan der være andet, feks specielle behov hos børn, eller familien. Der er feks taget stor hensyn til min gangdistance da jeg søgte dagpleje plads, og vil blive forprioriteret, til plads ved samme dagplejer med lillesøster, så vi kun skal aflevere et sted, og samme gælder børnehave, samt fordel ved den bh som ligger tættest os, så der mindst mulig gangdistance mellem institution og hjem, giver det mening ? men måske de kører det anderledes, men for at være sikker, ville jeg nok ringe til pladsanvisningen og forhøre håber du får den ønskede plads

Anmeld

31. juli 2012

Pige2009

MortilElias2010 skriver:

Det er selvfølgelig rigtigt. Fordi klokken er mange ellers havde jeg  og kunne ikke vente til det blev imorgen

Tak for svar

Og inst. jeg har skrevet ham op til åbner først igen i uge 32 - vil høre dem hvor stor mulighed de tror der er for plads hos dem.

det kan de ikke sige, for der er søskende, der kommer først og nye tilflyttere til kommunen. Jeg oplevede at stå nummer 1 på ventelisten med min datter i 5 mdr, men alligevel fik hun ikke pladsen Synes til tider, det virkernoget uigennemskueligt

Anmeld

31. juli 2012

Pige2009

Maja84 skriver:

pas, jeg har ikke oplevet det sådan her. har selv lige skrevet op til dagpleje og børnehave, og der står bare man har ansøgt, hvilket modul, og i rækkefølge for prioritering. Men tvivler på det står sådan som venteliste, da de jo feks her i kommunen tager specielle hensyn, feks har søskende fordel, så går det ene barn allerede i institutionen søster/bror fordel, så de går samme sted. derudover kan der være andet, feks specielle behov hos børn, eller familien. Der er feks taget stor hensyn til min gangdistance da jeg søgte dagpleje plads, og vil blive forprioriteret, til plads ved samme dagplejer med lillesøster, så vi kun skal aflevere et sted, og samme gælder børnehave, samt fordel ved den bh som ligger tættest os, så der mindst mulig gangdistance mellem institution og hjem, giver det mening ? men måske de kører det anderledes, men for at være sikker, ville jeg nok ringe til pladsanvisningen og forhøre håber du får den ønskede plads

Samme i Odense, men der står godt nok et nummer på ventelisten

Anmeld

31. juli 2012

Kløver

Baagøe skriver:

Samme i Odense, men der står godt nok et nummer på ventelisten

ej nu bliver jeg da alligevel nysgerrig om jeg skal tjekke det... her er søgt dagpleje plads til lillesøster fra 1 nov med fleksibel start, så vi er sikker på at få pladsen. børnehave er der rift om hvor vi skal have plads, så der er de begge allerede tilmeldt med opstart 2014, så de kan jo nok umuligt have realistisk tal på noget endnu

Anmeld

31. juli 2012

L&V

MortilElias2010 skriver:

og ..

Har jeg det? !

Det angiver hvor i er i køen MEN det kan gå fre 1-10 i løbet af natten med søskendefordel,folk der ikke har fået skrevet op i go tid og alder.. Ring til pladsanvisningen de er de eneste der kan sige noget om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.