Forsørgertillæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2012

Meilby

Filippa & Liva skriver:

Jeps! Det kan I.

Synes bare jeg har læst et sted, at kun den ene kan tage suppl. sulån for forsøgere? Men må huske forkert så Eller er der kommet nye regler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

Filippa & Liva

Meilby skriver:

Synes bare jeg har læst et sted, at kun den ene kan tage suppl. sulån for forsøgere? Men må huske forkert så Eller er der kommet nye regler?

Altså både min kæreste og jeg får supl. SU lån.

Dog skal moderen have modtaget SU en måned før faren kan ansøge om det også.

Anmeld

31. juli 2012

Meilby

Filippa & Liva skriver:

Altså både min kæreste og jeg får supl. SU lån.

Dog skal moderen have modtaget SU en måned før faren kan ansøge om det også.

Min kæreste modtager suppl. su lån nu, og jeg starter studie her d. 27, hvordan gør man så?

Anmeld

31. juli 2012

Filippa & Liva

Meilby skriver:

Min kæreste modtager suppl. su lån nu, og jeg starter studie her d. 27, hvordan gør man så?

Sorry, skrev forkert - det er ekstra forsøger tillæg han først kan ansøge om når du har været studerende og modtaget SU i en måned. supl. SU lån har han kunne tage siden du fødte.

Anmeld

31. juli 2012

Meilby

Filippa & Liva skriver:

Sorry, skrev forkert - det er ekstra forsøger tillæg han først kan ansøge om når du har været studerende og modtaget SU i en måned. supl. SU lån har han kunne tage siden du fødte.

Super Tusind tak for hjælpen

Anmeld

31. juli 2012

Filippa & Liva

Meilby skriver:

Super Tusind tak for hjælpen

Selv tak..

Anmeld

31. juli 2012

Meilby

Filippa & Liva skriver:

Selv tak..

Synes det er en jungle med alle de ting jeg skal søge osv

Og boligstøtte og friplads, kan jeg jo ikke søge før jeg har fået su første gang og har fået en "lønseddel"

Anmeld

31. juli 2012

Filippa & Liva

Meilby skriver:

Synes det er en jungle med alle de ting jeg skal søge osv

Og boligstøtte og friplads, kan jeg jo ikke søge før jeg har fået su første gang og har fået en "lønseddel"

Forstår dig godt.. Man skal lige ind i det og kan tage laaang tid at få styr på det hele.

I vil formentlig få høj boligstøtte samt fuld friplads når I begge er studerende.

Anmeld

31. juli 2012

Meilby

Filippa & Liva skriver:

Forstår dig godt.. Man skal lige ind i det og kan tage laaang tid at få styr på det hele.

I vil formentlig få høj boligstøtte samt fuld friplads når I begge er studerende.

Tror jeg også Allerede nu får vi ret godt selvom jeg er fuldtid Til oktober er min kæreste så færdig på grundforløb, og skal forhåbentlig starte i lære, så stiger hans indtægt lidt, og friplads og boligstøtte falder lidt

Vi skal godt nok søge lidt frem og tilbage fordi det kun er 1,5-2 måneder vi begge er på su, men sådan er det jo

Anmeld

31. juli 2012

Meilby

Meilby skriver:

Tror jeg også Allerede nu får vi ret godt selvom jeg er fuldtid Til oktober er min kæreste så færdig på grundforløb, og skal forhåbentlig starte i lære, så stiger hans indtægt lidt, og friplads og boligstøtte falder lidt

Vi skal godt nok søge lidt frem og tilbage fordi det kun er 1,5-2 måneder vi begge er på su, men sådan er det jo

Forresten ved du om, forsørgertiilæget til mig automatisk stopper med at komme når min kærestes su stopper eller skal man selv"melde" det fra?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.