Eksperthjælp: 21 måneder vågner og skriger om Natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
0 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

Lisbeth Jess

"21 måneder vågner og skriger om Natten."

Hej Lisbeth.

Vi har en dejlig og aktiv pige på 21 måneder, som vågner hver nat ved at hun skriger op og kalder på mig panisk. Det ska lige sige at vi har holdt 14 dages ferie sammen, og er ekstremt morsyg. 

Vi tænker at hun kan have mareridt, og at det måske er blevet til en"vane" at komme ind til os, for det hjælper ikke at sidde inde ved hende da det kan tage flere timer før hun sover. Når hun er inde ved os, sparker hun løs (ondt i benene)? Og siger mor hele tiden! Vi er alle trætte hele tiden, og man blir hurtigt irriteret, er det bare en fase hun ska igennem, eller kan der være noget galt? 

Hilsen Fie

Lisbeths svar

Hej Fie!
Duer inde på det rigtige, der kan være en årsag til at hun vågner. Det første jeg tænker på er om deter ørerne, I har sikkert haft ferie, vejret har været godt , varmt og indimellem koldt. Hun kan have væske i ørerne.
I kan få det checket hos en ørelæge. indtil da, hæv hendes hovedgærde.Ryk evt hendes seng indtil jer, og se om I kan berolige hende med en hånd.og scchh , nu sover vi.
Hun kan drømme, og det kan være voldsomt. og hun bliver bange, og det er ikke en vane
Hun kan være ved at få 2 års tænderne,.
Er det ikke ørerne, og hjælper det ikke at få hende ind, så ville jeg nok overveje om der er noget andet der gør ondt,d.v.s snak med din læge.
Håber dette gir lidt hjælp.
Håber det hele løser sig, for ja, nattesøvn der bliver spoleret gir irritation, og det mærker de små lynhurtigt og det virker forstærkende på gråden..

Varme hilsne r
Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.