Hej...
Lige et spørgsmål... Vores datter på 7 år er ikke så glad for rugbrød, hun spiser det ikke, når det kommer med i skole, hvilket betyder, at hun så ikke får noget i 8 timer ca. Alt er med hjemme igen. Det mener, jeg ikke er det rigtigte, så jeg besluttede så her til morgen, at hun skulle have grovfranskbrød med, som hun så gerne vi have, og alle 4 stykker bliver spist.
Men men min mand synes, det for kasteligt, at hun skal leve af franskebrød eller andet brød, f.eks burgerboller eller grovtoast, hvor man så kunne lave noget med det.
Jeg kender flere, der har problemet med, at deres børn ikke er vilde med rugbrød, og de vælger også, at dette ikke skal gøres til et problem, men at det måske er mere vigtigt og sætte foksus på, at barnet faktisk får noget, og spise.
Hun er meget "kræsen" og har altid været det, men det går langt bedre end det tidligere har gjort, og jeg har før i tiden kæmpet meget omkring det, men fik det råd fra en sundhedsplejske, at jo mere foksus, man sætter på det, og siger "det skal du spise" jo mere skræmt bliver barnet for maden. Der et maden på bordet til aften, og så må, man tage det man kan lide, og lade det andet være, og vil man ikke have noget, så man gå sulten i seng.
Der mange ting min mand heller ikke ønsker spise eller bryder sig om, men det mener, han så ikke har noget med sagen, at gøre. Han siger det udsundt med alt det franskbrød, hvor til jeg mener, at holder, man brødet i den grove format, så brude det ikke skade i så høj grand, at barnet mistrives, men det mener, jeg der imod, at det gør, hvis ikke barnet for noget mad i sig en hele dag i skolen og i fritter bagefter efter.
Hvad er jeres holdning til dette????
Susanne.
Anmeld