Eksperthjælp: 4,5 måned, sover ikke så godt om dagen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.058 visninger
1 svar
0 synes godt om
31. juli 2012

Lisbeth Jess

"4,5 måned, sover ikke så godt om dagen."

Hej Lisbeth,

Vi har en dejlig datter på ca 4,5 mdr. Hun har en god str og det har hun været siden fødslen. Hun har altid sovet godt om natten og dagen indtil for ca 1 mdr siden. Der er vi startet på på skemad det hjælp også en kort periode med 1 måltid skemad aftensmad. Fik vejledning af SP at starte op på frokost også for at se om dette ville hjælpe på hendes søvn om dagen. Hendetrykte ser således ud. Kl 07 for hunærestegnets og står op. Hygger leger. Skiftes og for bryst igen 8.30-9.00 og puttes til formiddlur normalt kan hun godt tage 2 t her men den bliver kun til 30 højst 1 t. Tager hende op hygger og leger kl 11-12 grød- lege hygge og kl 12- 12.30bryst og bliver puttet til middagslur som normalt plejer at være 2 t men igen kun 1 t. Selvom jeg prøver at se om de evt kunne være bøvs i klemme og putte hende ind igeudtog hvis det lykkessvinger hun 5 min efter. Kl 16-16.30 bryst og puttes til eftermiddag lur som er den korte 0.5 t den springer hun over helt. Kl 18 aftensmad mos i bad hygger kl 19.30-20 flaske ( det skal siges at hun altid har fået flaske om aften pga hun blev født 14 dage efter termin og havde ikke nok nærig i sig og fik modermælk de første pr timerlefler fødsel så hun kunne klare sig til min mælk var løbet til) hun sover så til 00-01 bryst og igen kl 03-04 kan vågne lidt kl 06 kommer i vores seng nogen gange bryst men kun til at falde til ro på. Også som sagt op kl 07. Jeg kan ikke forstå hvorfor hun ikke vil sove om dagen hun er træt gaber og klør sig i øjne men alligevel bliver det til meget korte lur. Håber at du kan hjælpe mig for syntes at dagene er ved at være lange og triste. 

Lisbeths svar

Hej!
Jeg forstår godt du er ved at være lidt træt, for du ammer hende ret så meget om natten, og de lange lure om dagen er væk.du er træt og hun er træt.
Jeg tror du skal vænne dig til hun ikke behøver så mange lure om dagen, som førhen.
Hun er blevet større, mere nysgerrig, og er sikkert glad for at lege.
Kan du trække den lille morgenlur en times tid, ved at have hende i en sele.?
Giv hende grød og bryst inden hun lægges til lur. Gå evt med hende, så du ser om hun tager 1.5 til 2 timer.
Når hun kommer op igen er det frokosttid, hvad du så giver der, grød, frugt og brystmælk, Så er der fri lege et par timer. bryst igen inden hun skal ud og sove sine 2 timer. Igen, hvis hun vågner, så sut i munden og ud at gå.
Så bliver det eftermiddag, hvor hun igen skal aktiveres, med leg, og sikkert skal hun have en lille power nap inden maden..
Selvom du giver hende en flaske så start alligvel med brystmælken, falder hun i søvn er det godt, har hun brug for mere så suppler med flasken.
Når jeg siger bryst så er det for at stimulere dig,. på den anden måde er der 8 timer hvor hun ikke sutter, og derfor skal du amme hyppigt om natten for at få produktionene igang...
Du må hvile så emget du kan så du ikek bliver alt for fald. er de rikke nogen bedste forældre eller venner, der vil elske at gå en tur på et par timer?så du bliver ladet op.?
Håber du kan bruge lidt af dette. pas på dig selv og nyd tiden.
Varme hilsne r
Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2012

Patri

Hej igen,

Men hvor mange amninger skal jeg på? Ogsådan som jeg læser i dit brev skal jeg give hende 3 skemåltider er det sandt? 

Altså planen

07 op amning 

09 amning eller flake 

09.30 formiddagslur kort ca 1 t

10.30 op skal jeg amme her?

11.30-12.00 grød kop med vand

12.00-12.30 middagslur 2-2,5 t

14-14.30 amning

16-16.30 eftermiddagslur 1/2t

18.00 mos tilbyder bryst er det for meget men ikke altid der jeg har ikke så meget mælk om aften.

20.00 flake godnat meget lille hvis jeg ammer. 

01-02 amning 

05 amning 

Ved jo ikk om der er nok i mine bryster men hun vågner nogen natter mere men giver sutten også kan hun godt tage 1 t mere. Men ikk altid. 

Men for hun nok mælk?

Og hvis nu jeg tilbud hende bryst når jeg går i seng kl 22-23 kunne det så tage den amning som ligger der kl 01-02? 

Hilsen P 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.