I morgen, er spændt:O)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

Louise Diana Ovesen

God aften der ude:O)

For godt 3 måneder siden begynde jeg og få dårlig mave, blev er behandlet for mavesår og nogle andre ting, da dette ikke hjalp, blev jeg sendt til en kikker undersøgelse. Jeg fik endeligt en tid, lige efter alle mine eksamner. Den sidste 14 dage, lå jeg kun i sengen, havde en veninde til at komme og lufter mig elsket små hunde, og jeg blev kørt til de enskamener jeg skulle til. De ende med at indlægge mig efter undersøgelse. Jeg fik blod, væske, en masse medicin, og underøgelse fulde efter. 

Jeg fik til sidst stile Dianosen Colitis Ulcerosa Det er en avlig tarm sygdom, som jeg er den først i familien der åbenbart har, hvad vi ved af.

Inden jeg fik det dårligt var jeg begyndt og løbetræne 3 gange om ugen, og gå i fitnes for at tage mig 15 kg. Jeg har nu ikke måtte træne overhoved på det medicin jeg får, har har alle de bivirkinger må nærmest kan havde. Er på vej over på noget andet medicin jeg skal havde fast nu:O)

Skal til først kontrol i morgen, hvor jeg får svar på min blodprøver, og får svar på om jeg må begynde og træne igen, og hvordan det kommer til at påvirke mine planer og om få et barn inde for 1 år eller 2 år:O)

Er så spændt jeg ikke kan sove:O) er rigtig spændt på om min hverdag snart kan blive normal igen:O) Starter også snart på studiet igen, så håber snart der kan komme noget rutien i hverdagen igen:O)

Er der nogle af jer her inde der kender til denne sygdom, eller har den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2012

wilfa

Hei 

Jeg fik diagnosen for 2 år siden, og har haft opture og nedture med sygdommen. Jeg har det i hele tyktarmen, så jeg er ganske hårdt ramt. Har prøvet en masse mediciner, da mange ikke havde ønskede effekt eller jeg ikke kunne tåle dem, og går nå på remicade, som har fungeret supert indtil nu, men nå ser det desverre ud til at det ikke har ønskede effekt længre. Jeg er nå gravid, 11+4, og har haft et udbrud her for 2 uger siden. Min læge var ikke så glad for det, det bedste er jo at sygdommen er i ro når man er gravid.. Man kan jo ikke opereres når man er gravid, skulle det bli alvorligt. Min læge sa at hadde ikke det vært for at jeg er gravid, ville de operere meg nu. Så jeg er spænt på hva der skjer når graviditeten er over. 

Når jeg hadde udbrudd i starten fant jeg ud at jeg ikke kunne tåle gluten, men nu kan jeg spise alt uten at reagere. Det er individuelt hva man kan og ikke kan spise/drikke, så man skal prøve seg frem. Det findes desverre ingen facit 

Håper de finner den riktige medicin til dig snarest mulig, og at du får mange, lange gode perioder. Nogen er jo heldig og slippe for medicin, og lever som normalt.

Hvordan gik undersøkelsen din? Var det koloskopi? 

Anmeld

31. juli 2012

Louise Diana Ovesen

Det gik okay Det er også hele min tarm er der ramt desværre Og jeg må begynde og gå i motion center igen, bare ikke løbetræne i nu. Jeg skal til kikker undersøgelse måske der om 14 dag, fordi min ikke er helt i ro i nu, og vi skal finde ud af med medicin. 

Ja, det fortalte han også. Håber da resten af din graviditet går bedre 

Men det var bare en samtale idag, og det gik okay, fik alle de svar jeg ville havde, så det var godt De har også endeligt henvist mig til en diatist

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.