Ja nu sidder jeg her med en pige som er 5 uger og 2 dage gammel så må hellere få taget mig sammen til at skrie om fødslen..

kæresten og jeg kom ind på Hvidovre sygehus fredag d. 22 juni til igangsættelse jeg var 10+3 Jeg har kun haft en smule ondt i lænd og mave så jeg tænker at der er laaang vej endnu.
Da vi kommer ind på fødemodtagelsen kan man bare fornemme at de har sindsyg travlt og vi bliver vist ned i venteværelset hvor de sidder 5 andre par

jeg tænker at det her kommer til at tage tid, men 2 min. efter bliver vi kaldt ind, heldigvis.

Inde på stuen er en JM og en JM studerende, og den studerende køre CTG strimmel og skal mærke på mig inden jeg får den første pille, hun mener jeg er en smule åben og livmoderhalsen er blød, derefter kommer JM som maser fingrene op, og udbryder "Hold da op"!!! hvorefter hun siger til den studerende at hun skal tage bedre fat, for min livmoderhals er væk og jeg er 3 cm åben!!

Fedt tænker jeg det her bliver nemt...

Hun ringer over på fødegangen for at hører om de kan tage mig, men da de har meget travlt får vi en tid til om lørdagen kl 8.30.. Så ingen pille til mig da vandet skal tages dagen efter..
Lørdag d. 23 juni møder vi ind kl 8.30 og får taget vandet med det samme da der ikke er travlt overhovedet..
Der går ca 10 min jeg ligger med CTG på for at tjekke at lille pigen er ok, og pludselig siger jeg til Michael at der er noget som mærkes lidt anderledes, han kigger på strimlen og kigger på mig og siger "Jeg tror det var en ve", og det var det!! Fik 3 veer inden de stoppede strimlen og JM sagde at vi kunne tage hjem eller gå lidt rundt og evt komme tilbage et par timer efter...
Vi når lige ned for enden af gangen også tager veerne til, jeg tænker at det da ikke kan passe, så vi får et par timer til at gå på sygehuset og da vi går tilbage kl 11.40 har jeg reglmæssige veer med 3 min mellemrum af 1 1/2 min længde.
De kigger lidt på mig da jeg kommer tilbage og tager mig ikke helt seriøs, men jeg kommer ind og hun tjekker mig, og siger at hun med det samme ringer til fødegangen for jeg er 5 cm åben...
Kl. 13 får jeg lagt Laument og kommer i bad og kl 13.30 henter de mig ned til fødegangen.
kl. 15 beder jeg om lattergas, som ikke hjælper en skid, så siger jeg gerne vil have en epidural.
kl. 15.45 tjekker de mig inden de vil ringe så jeg kan få epidural, men der er jeg 9 1/2 cm åben så ingen smertelindring til mig.

kl. 16.30 vil de have mig om på alle 4 så vi kan få hende det sidste stykke ned i bæknet, men fra jeg kommer om på alle 4 og ligger halvt på en sække pude, går veerne lidt i stå, fik så vedrop (kan jeg ikke huske) jeg sov lidt imellem veerne og presseveerne begyndte så småt, men ca kl 18.30 ville de vende mig igen så der kunne ske noget, så jeg skulle ud på toilettet for at se om vi kunne presse hende lidt ned ved et par veer på toilettet, og det hjalp, da jeg kom ind og ligge igen, så begyndte presseveerne så småt.
kl 19 begyndte pressefasen og jeg syntes det var pisse svært for de var ikke så voldsomme, men det tog til lige pludselig og kl 19.45 er vores lille pige kommet til verden.
kl 19.45 51 cm 3402 g
Et lille sankt hans barn blev det til

Tak fordi du læste med og nu nogle billeder af prinsessen..