til de utålmodige ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

MarieMor

ja kan simpelthen ikke lade være med at dele disse opskrifter jeg faldt over på Vores Børn .. det er ikke sikkert der skal ligges så meget i det , men er man desperat skader forsøget jo ligesom ikke - og så lyder kagen da egentlig meget god 

Fødselspizza

Pizzadej:

9 dl hvedemel, 1 pk gær, 1 tsk salt, 3 spsk olivenolie, 3 dl vand

Pizzafyld:
2 spsk margarine, 1 stor løg, 500 g hakket oksekød, 1 dåse tomater + 2-3 spsk tomatpuré eller 1 dåse tomatpuré, 2-3 fed hvidløg (ingen hvidløg – ingen fødsel!), 1-2 tsk stødt muskat, 1 tsk salt, ½ tsk peber, ½ tsk oregano, ½ tsk basilikum, Ca. 2 dl vand, Revet pizzaost.

Varm vandet til 37 grader, og rør gæren ud. Bland de øvrige ingredienser i, og ælt dejen igennem. Lad den hæve 30 minutter. Rul dejen ud til et rektangel, og læg den i bradepanden. Lad den efterhæve nogle minutter. Forsteges i ca. 5 min. på 225 grader.

Brun løgene i margarine, og steg kødet. Tilsæt de øvrige ingredienser, undtagen osten, som lægges over pizzaen til sidst.

Læg fyldet på, og lad pizzaen stege videre på 225 grader i ca. 20 min.

Ve-kage
4 æg, 1 dl sukker, 300 g margarine eller smør, 230 g mel, 300 g chokolade, 1 spsk kakao, 1 tsk bagepulver, 200 g kokosmel, En håndfuld rosiner, 1½ dl stærk kaffe

Smør og sukker røres sammen. Tilsæt æg, et ad gangen. Mel, kakaopulver og bagepulver røres i. Smelt halvdelen af chokoladen i kaffen. Rør i sammen med rosiner og kokos. Hældes i en smurt springform. Bages ved 180 grader i forvarmet ovn i cirka en time. Når kagen er afkølet, smeltes resten af chokoladen og fordeles over kagen.

TIP: Spis kagen sammen med ananas i stykker, og drik te af hindbærblade eller brændenælder til. Det skulle alt sammen hjælpe!

Italiensk fødepasta

Dosis afhænger af din sult som super-gravid. Den kan være meget stor eller ret begrænset afhængig af kvalme, halsbrand og så videre. Vælg selv, hvor meget af hver du har brug for!

MASSER af god olivenolie, kapers, pepperonchino (eller noget i den retning – altså tørret chili), ansjosfiletter, hvidløg, persille, parmesanost, stærk pølse, pasta

Olivenolie, hvidløg, ansjosfiletter, chili og kapers steges kort tid på panden. Pølsen steges på panden og blandes med de resterende ingredienser. Blandes med den kogte pasta og overdrysses med persille og parmesan. Vigtigt for denne ret er den gode olivenolie i rigelige mængder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

Solstrålebørn

Det lyder spændende...  Tror desværre ikke det sætter gang i noget... 

Anmeld

30. juli 2012

MarieMor

nej , tror jeg nu heller ikke , synes bare det lød så sjovt det hele ;P

Anmeld

30. juli 2012

Kay

hvem laver sådan en 3 retters til mig??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.