Nogen der ved en del om træning/vægttab/kost?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.218 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

Den lykkelige

Jeg er for 3 uger siden startet på projekt ny livsstil.. Har tabt 3,9 indtil nu.. men mangler stadig 40 kg  Men jeg har lige lidt spørgsmål..
Jeg træner hver dag.. vi har lige haft ferie og idag var første dag "alene".. Jeg er nede på kommunen (er arbejdsløs) til kl 11.. tog så op og trænede og da jeg kom hjem kl 13 var jeg bare så sulten og spise frokost lige da jeg kom hjem.. Så tænker jeg bare, er det nu også godt i forhold til forbrænding? Eller er det bedst man spiser inden?? Men så er man bare så tung i det... hmm?
Derudover siger alle at det er lettere at tabe de "første" kg.. altså jeg ved godt at det går hurtigere den første uge.. også fordi det er væske.. Men er det virkelig rigtig at det "sidder bedre fast" jo tættere man kommer på målet? Eller er det bare en undskyldning fra folk?
Derudover så har jeg på et tidspunkt læst at man forbrænder mest fedt ved en bestemt puls.. Jeg cykler, stepper og cross træner hver dag.. min puls ligger på mellem 125-140.. Er det for meget/lidt?? Eller??
Jaq det var vist lige det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

Jupiter

For mit vedkommende var de sidste 5 kilo ABSOLUT de sværeste, og ja det blev sværere jo tættere jeg kom på målet.

Mht.  at spise efter træning, så gør jeg det selv. Det duer ikke at spise inden, for som du siger så er man tung og kroppen har endnu ikke optaget energien osv. i det du har spist. Det er godt at spise let et par timer før træning, men ikke store måltider lige inden.

Mht. din puls, så er det svært at svare på om 125-140 er "godt nok". Det kommer an på hvad din max puls er.

Min max puls er fx 188, og jeg skal derfor op på minimum 170 før jeg virkelig føler at jeg arbejder. Det er også først deromkring jeg rigtig forbrænder kalorier. Hvis du gerne vil træne mere målrettet med din puls, så invester i et pulsur. det motiverede mig til at øge min udholdenhed og power under træning

Held og lykke med projekt vægttab

Anmeld

30. juli 2012

Jupiter

Hov ja, så glemte jeg lige at sige at det er lige så vigtigt at du styrker dine muskler, og ikke kun fokuserer på konditionen. Så husk styrketræningen også

Anmeld

30. juli 2012

Den lykkelige

Jupiter skriver:

For mit vedkommende var de sidste 5 kilo ABSOLUT de sværeste, og ja det blev sværere jo tættere jeg kom på målet.

Mht.  at spise efter træning, så gør jeg det selv. Det duer ikke at spise inden, for som du siger så er man tung og kroppen har endnu ikke optaget energien osv. i det du har spist. Det er godt at spise let et par timer før træning, men ikke store måltider lige inden.

Mht. din puls, så er det svært at svare på om 125-140 er "godt nok". Det kommer an på hvad din max puls er.

Min max puls er fx 188, og jeg skal derfor op på minimum 170 før jeg virkelig føler at jeg arbejder. Det er også først deromkring jeg rigtig forbrænder kalorier. Hvis du gerne vil træne mere målrettet med din puls, så invester i et pulsur. det motiverede mig til at øge min udholdenhed og power under træning

Held og lykke med projekt vægttab

Men hvorfor var de sværere? Skulle du så spise færre kalorier end ellers?? Eller træne hårdere?

Ok mht pulsen.. nå jeg troede man kunne sige et ca.. men ja kunne godt være jeg skulle invistere i et pulsur!  Kunne være meget sjovt og vil helst få mest udbytte af træningen..
Jo jo jeg styrketræner skam også.. Altså mave, lår, ryg og arme på maskiner.. Men jeg laver bare den time med konditions først..

Anmeld

30. juli 2012

Jupiter

Den lykkelige skriver:

Men hvorfor var de sværere? Skulle du så spise færre kalorier end ellers?? Eller træne hårdere?

Ok mht pulsen.. nå jeg troede man kunne sige et ca.. men ja kunne godt være jeg skulle invistere i et pulsur!  Kunne være meget sjovt og vil helst få mest udbytte af træningen..
Jo jo jeg styrketræner skam også.. Altså mave, lår, ryg og arme på maskiner.. Men jeg laver bare den time med konditions først..

Jeg var nødt til at skære ned på kalorier og op for træningen.

Jeg brugte Madlog, og hver gang jeg opdaterede min vægt, ændrede (sænkede) Madlog selv mit maximale kalorie-indtag som blev beregnet ud fra min nuværende og min ønskede vægt.

Jeg valgte så at øge motionen for at kunne spise noget mere

Med et pulsur kan du lettere måle om du forbedrer dig, og om du nu også presser dig selv så meget som du tror. Det er den bedste investering jeg har gjort i forhold til mit vægttab, og jeg bruger det stadigvæk HVER GANG jeg træner, for at sikre at jeg ikke "falder af på den"

Anmeld

30. juli 2012

Kay

det er bedst at spise efter

og gerne noget uden for mange kulhydrater

husk når du træner meget at måle dine centimeter rundt på kroppen... for muskler vejer mere end fedt så nogle gange kan det se ud som om (på vægten) at man står stille eller tager på... men det er på grund af man taber fedt og tager muskler på

held og lykke... har selv tabt 35 kg. og manglede de sidste 5-7 kg. da jeg blev gravid...

Anmeld

30. juli 2012

Den lykkelige

Jupiter skriver:

Jeg var nødt til at skære ned på kalorier og op for træningen.

Jeg brugte Madlog, og hver gang jeg opdaterede min vægt, ændrede (sænkede) Madlog selv mit maximale kalorie-indtag som blev beregnet ud fra min nuværende og min ønskede vægt.

Jeg valgte så at øge motionen for at kunne spise noget mere

Med et pulsur kan du lettere måle om du forbedrer dig, og om du nu også presser dig selv så meget som du tror. Det er den bedste investering jeg har gjort i forhold til mit vægttab, og jeg bruger det stadigvæk HVER GANG jeg træner, for at sikre at jeg ikke "falder af på den"

Ja jeg er også på madlog!  gud ja det da rigtig den regulere det ned jo mere man taber sig! Det da rigtig!

Ja må da have mig sådan et pulsur

Anmeld

30. juli 2012

Den lykkelige

Kay skriver:

det er bedst at spise efter

og gerne noget uden for mange kulhydrater

husk når du træner meget at måle dine centimeter rundt på kroppen... for muskler vejer mere end fedt så nogle gange kan det se ud som om (på vægten) at man står stille eller tager på... men det er på grund af man taber fedt og tager muskler på

held og lykke... har selv tabt 35 kg. og manglede de sidste 5-7 kg. da jeg blev gravid...

Årh nåede du tabe 35 kg.. jeg var med i den "baby" gruppe på madlog du også var i.. men sprang fra fordi motivationen ikke var der.. det er da super flot gået!! Hvad med hende, hvad var det nu hun hed?? Som du skrev meget sammen med som også tabte sig meget.. hvordan er det gået hende??

Ja jeg fik lige slag i hovedet igår.. fordi jeg vejede mig (selvom jeg kun skal gøre det fredag).. men kunne ikke lade være.. men ja ved det med musklerne.. købte faktisk engang en vægt som kunne måle muskel og fedt procent fordi jeg synes det var så frustrerende.. men ja man kan jo mærke tøjet ikke strammer og cm lyver jo ikke

Anmeld

30. juli 2012

Jupiter

Den lykkelige skriver:

Ja jeg er også på madlog!  gud ja det da rigtig den regulere det ned jo mere man taber sig! Det da rigtig!

Ja må da have mig sådan et pulsur

Anmeld

30. juli 2012

Kay

Den lykkelige skriver:

Årh nåede du tabe 35 kg.. jeg var med i den "baby" gruppe på madlog du også var i.. men sprang fra fordi motivationen ikke var der.. det er da super flot gået!! Hvad med hende, hvad var det nu hun hed?? Som du skrev meget sammen med som også tabte sig meget.. hvordan er det gået hende??

Ja jeg fik lige slag i hovedet igår.. fordi jeg vejede mig (selvom jeg kun skal gøre det fredag).. men kunne ikke lade være.. men ja ved det med musklerne.. købte faktisk engang en vægt som kunne måle muskel og fedt procent fordi jeg synes det var så frustrerende.. men ja man kan jo mærke tøjet ikke strammer og cm lyver jo ikke

hun mangler lidt endnu... men har stået stille længe... og ik været så motiveret på grund af et hårdt semester på skole

havde tabt 10 kg. inden vi begynte på madlog... men de sidste 25 kan tilskrives madlog... og det er uden det vilde træning

er spændt på hvordan min vægt ser ud når den lille frøken er kommet ud og kroppen er faldet lidt på plads... starter op på madlog igen når jeg er færdig med at amme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.