Frk P. skriver:
Det hele startede torsdag formiddag, med at jeg skulle til scanning og ctg grundet det at jeg var gået over termin. Skulle møde på sygehuset kl. 11, og da vi har ca. 33 km, kørte vi 45 minutter før (vi skal også gå på trapper - 4 etager op
for at komme på gyn. amb.) Vi kommer kørende og skal over Vilsund broen, men den er oppe, da en sejlbåd skal gennem. På vej til broen snakker vi om, at nu håber vi dælme ikke vi får at vide der er noget galt og derfor skal blive, for vi har intet styr på derhjemme, og ingen pakkenelliker med os. Ligesom vi holder der i køen - ja så går vandet sq
På sædet - tro på kæresten synes det var surt
Jeg ringer til fødegangen for at spørge om jeg skal møde deroppe med det samme, istedet for scanningen, men de ber mig tage til scanningen først.
Jeg møder derop op til scanning, men de virker til det aldrig er sket før og hun skanner hurtigt at vandet er gået og går med mig på fødegangen. Først får jeg kørt ctg og mit fostervand konstateres lysegrønt og jeg skal derfor blive, for at blive observeret. Ctg'en er fin, og bliver tilbudt vedrop eller pille. takker nej og vil se tiden an. Jordemor skifte kl 13. bliver igen kørt med ctg, stadig fin og tilbudt vedrop eller pille, takker endnu engang nej. Kl 15.30, får jeg dog pille, da jeg pga. vandets farve skal til at igang. Vi går en tur kl 16, men kommer tilbage 16.10, fordi jeg har begyndende veer.. Dvs. aktiv fødsel fra kl 16. og herfra går det stærkt! veerne ruller ind, og kl. 18.05 begynder jeg at presse. Kl 18.29 er baby ude! Jeg står uden HELE seancen ved talerstolen, og føder altså stående. Nøj det var hårdt, , men kunne meget nemmere styre presseveerne!
Jeg kommer op på fødelejet, far klipper navlestreng, og moderkagen fødes 18.35. Jeg får vejet mit blodtab, men det holder sig lige indenfor grænsen. Jeg får 2 sting i den ene skamlæbe og 1 i den anden. 2-3 timer efter fødslen er jeg oppe i bad, og alt er bare gået så godt efterfølgende, med mig selv synes jeg 
Smerterne var overvældende og langt fra min forventning! Men jeg klarede det med en varmepude som eneste smertelindring. 
Baby scorede 10/1 10/5 10/10
10 hele vejen
Hun vejede 3045 gram ved fødslen og var 50 cm lang.
idag ved udskrivelse vejer hun 3035 gram (jeg har valgt at give flaske)
Hun er det dejligste der er sket os - og hun har været det hele værd!
Uploader lige billeder om lidt..
Jeg havde slet ikke set at du havde født. Stort tillykke