Kan han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.006 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg er ano. da jeg helst ikke vil genkendes. Jeg har dog lige en ting som jeg må høre jeres mening/idé om.

En af mine veninders søn er 6 år og skal til at starte i skole her om 2 uger. Det er jo super dejligt for ham. Han kan allerede tælle og lægge tal sammen.. han er dog ikke lige så god til at lægge tal fra hinanden.. Det er der bestemt heller ingen der kræver af ham, men hans mor går og øver det med ham hver dag, hvilket i og for sig er fint nok.

Veninden fortæller mig så, at sønnen er så god fagligt, at man kraftigt overvejer at lade ham springe børnehaveklassen over , så han starter direkte i 1. klasse.. hm.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det.. Sønnen snakker også så urent at man ikke kan forstå hvad han siger..

Men kan man virkelig lade et barn gå direkte til 1.klasse, fordi han kan lidt med tal?

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg mistænker veninden for at lyve meget for mig pt.. og jeg vil gerne vide hvor jeg har hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

pussekat

Anonym skriver:

Jeg er ano. da jeg helst ikke vil genkendes. Jeg har dog lige en ting som jeg må høre jeres mening/idé om.

En af mine veninders søn er 6 år og skal til at starte i skole her om 2 uger. Det er jo super dejligt for ham. Han kan allerede tælle og lægge tal sammen.. han er dog ikke lige så god til at lægge tal fra hinanden.. Det er der bestemt heller ingen der kræver af ham, men hans mor går og øver det med ham hver dag, hvilket i og for sig er fint nok.

Veninden fortæller mig så, at sønnen er så god fagligt, at man kraftigt overvejer at lade ham springe børnehaveklassen over , så han starter direkte i 1. klasse.. hm.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det.. Sønnen snakker også så urent at man ikke kan forstå hvad han siger..

Men kan man virkelig lade et barn gå direkte til 1.klasse, fordi han kan lidt med tal?

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg mistænker veninden for at lyve meget for mig pt.. og jeg vil gerne vide hvor jeg har hende.

hejsa

det tro jeg da nok han kan for her da når famile vis dreng give i 6 og lave ting som en 9 kl og da han være kom i 7 give lære ikke mere for de her ikke når han kun lave så han læse hf i skole  tro hele ikke på det før jeg så han ting fra skole af

Anmeld

29. juli 2012

JulieE

Altså.... Jeg ved ikke om han kan rent teknisk, men jeg ville ikke lade han springe 0.kl over. Der er så meget andet, man lærer i 0.kl end lige tal og bogstaver. Man lærer kammeraterne at kende og lær hvordan man går i skole, hvis du forstår  Hvis det er en god bh-klasse lærer, vil din søn blive udfordret rent fagligt. Min søn var, og er stadig, ret stærk fagligt og blev godt udfordret i 0.klasse. Han lærte bl.a at læse inden jul i 0. Kl og læser nu stof, der hører til langt ind i 2. Kl ( han skal starte i 2. Kl efter sommerferien )

Anmeld

29. juli 2012

Maja_4000

Det kunne man da jeg gik i skole Der var 3 i min klasse som først startede i 1. .. De har nu klaret sig meget godt

Anmeld

13. august 2012

betski

0. klasse er obligatorisk, så tror næppe de lader ham springe dette klassetrin over. Der ligger jo mere i at starte i skole end at læse og regne.

http://politiken.dk/indland/ECE455422/boernehaveklassen-bliver-obligatorisk/

Anmeld

13. august 2012

Talbutikken

Nu ved jeg ikke hvordan det fungere i folkeskolen, men da min søn startede i børnehaveklasse på hans skole(helddagskole) sprang han fagligt dirkte til 1 klasse, i både danske og matematik, påtrods af der stod BH klasse på hans papier... Ligeså vel som han har haft engelsk igennem hele 2 klasse ( normalt 3 klasse.).. Mens han i matematik, sidder og arbejder med 5/6 klasse matematik nogle dage.. Han starter forøvrigt i 3 klasse her på onsdag.

Anmeld

13. august 2012

KarinaA

det har min kusine gjort  

så det kan man altså godt, men det er kun hvis pædagoerne i børnehaven mener at det er forsvarligt .. 

og hvis børnene er klar, jamen så er det jo fint min kusine fejler da ikke noget bare fordi at hun ikke har taget 0-klasse det ville jo også være træls for hande at være så meget foran alle de andre hun gik sammen med i skolen.. 

Anmeld

13. august 2012

Victoriasmor88

Jeg har selv gjort det og min mand er inspektør på en skole, han siger at det kan godt lade sig gøre  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.