Økonomi under udd. (elevløn, su, evt. økonomisk støtte?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

Pullemulle

Hej

Min kæreste og jeg skal være forældre. Da vi er unge, bor vi begge på nuværende tidspunkt hjemme og skal derfor have planlagt hvordan og hvorledes det hele skal hænge sammen.
Vi forsøger at lægge et budget for at finde ud af hvor dyr en husleje vi kan betale osv.

Jeg er 18 år og gravid med mit første barn. Jeg går på den pædagogiske assistentuddannelse og får lige knap 7.000 udbetalt om måneden. Min kæreste skal starte på gymnasiet til august og skal derfor have su.

Hvad kan han få i su? Og kan vi få nogen form for økonomisk hjælp?

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

LilleChelle

Han kan få almindelig SU + SU-lån + supplerende SU-lån til forsørgere. 

Havde du været på SU, havde i begge kunne få forsørgertillæg. 

Anmeld

29. juli 2012

Pullemulle

LilleChelle skriver:

Han kan få almindelig SU + SU-lån + supplerende SU-lån til forsørgere. 

Havde du været på SU, havde i begge kunne få forsørgertillæg. 

Mange tak for svaret

Mener bare at have læst noget med, at han kan få ekstra su i en periode efter fødslen? Kender du noget til det?

Anmeld

29. juli 2012

LilleChelle

Det er korrekt. 

Man bliver som fader tildelt 6 fødselsklip, som han kan vælge at få udbetalt som enkeltrater eller dobbeltrater. Han kan dog ikke få almindelig SU samtidig, da han går på ungdomsuddannelse. 

Anmeld

29. juli 2012

Pullemulle

LilleChelle skriver:

Det er korrekt. 

Man bliver som fader tildelt 6 fødselsklip, som han kan vælge at få udbetalt som enkeltrater eller dobbeltrater. Han kan dog ikke få almindelig SU samtidig, da han går på ungdomsuddannelse. 

Ved du hvor mange penge det er? For hvis ikke han kan få alm su imens, lyder det ikke umiddelbart som om enkeltrater kan betale sig?

Anmeld

29. juli 2012

Pullemulle

LilleChelle skriver:

Det er korrekt. 

Ved du hvor mange penge det er? Er enkeltrater bare svarende til alm su?

Anmeld

30. juli 2012

LilleChelle

Pullemulle skriver:

Ved du hvor mange penge det er? For hvis ikke han kan få alm su imens, lyder det ikke umiddelbart som om enkeltrater kan betale sig?

Fødselsklip svarer til det samme som almindelig SU.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.