selvstændig på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.631 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

Silas&Mille

Nogen der ved noget om man må starte op som selvstændig med en webshop og stadig modtage kontanthjælp?

Vil selvfølgelig stadig stå til rådighed på arbejdsmarkedet når jeg er færdig med barsel, og selvfølgelig på fuldtid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

Mor til Ella

Nogen der ved noget om man må starte op som selvstændig med en webshop og stadig modtage kontanthjælp?

Vil selvfølgelig stadig stå til rådighed på arbejdsmarkedet når jeg er færdig med barsel, og selvfølgelig på fuldtid.

Det er jeg faktisk ret sikker på du ikke kan.....

Jeg er selvstændig og jeg kan ikke, på trods af at jeg er forsikret til op over begge øre

Skal lige se om jeg forstår rigtigt vil du starte den op mens du er på barsel????

Anmeld

29. juli 2012

Silas&Mille

Mor til Ella skriver:

Det er jeg faktisk ret sikker på du ikke kan.....

Jeg er selvstændig og jeg kan ikke, på trods af at jeg er forsikret til op over begge øre

Skal lige se om jeg forstår rigtigt vil du starte den op mens du er på barsel????

Jeg vil nok lave en del forarbejde imens jeg er på barsel.

Jeg har tænkt mig at søge fuldtids arbejde på lige fod som andre kontanthjælpsmodtagere. Det skal blot være en webshop som jeg kan klare aften og weekend.

Jeg skal have ringet til min sagbehandler i morgen, men ville lige hører om der ar nogen herinde der ved noget

Anmeld

29. juli 2012

Zafir

Det må du IKKE.

Når man er selvstændig må man hverken være på barsel eller på dagpenge eller på KH.

HVIS du skal være på barsel og være selvstændig, så skal du kunne sætte din virksomhed fuldstændig på pause og må IKKE lave noget som helst i firmaet også kan du få barselsdagpenge. Men så skal dit firma kunne være på pause.

Hvis du skal være på dagpenge og have et firma vedsiden af, så skal du være i en akasse der kan håndtere det også skal du lave en aftale med dem, om hvor mange timer om ugen, der er firma timer og hvor mange timer om ugen der er akasse timer. Så man er deltids på dagpenge.

Hvis du skal være på KH; kan du IKKE. Der er ikke fleksible regler omkring det.

Jeg kan godt se det fristende i det, fordi man kan have en netbutik vedsiden af, men det går ikke at starte op på den måde. Du skal have et arbejde, starte op vedsiden af og springe ud i at leve af det, når du kan leve af det.

Sorry, at skulle sige det. men sådan er det.

VI har også selv startet vores netbutik op efter min barsel sluttede...

Anmeld

29. juli 2012

Mor til Ella

Silas&Mille skriver:

Jeg vil nok lave en del forarbejde imens jeg er på barsel.

Jeg har tænkt mig at søge fuldtids arbejde på lige fod som andre kontanthjælpsmodtagere. Det skal blot være en webshop som jeg kan klare aften og weekend.

Jeg skal have ringet til min sagbehandler i morgen, men ville lige hører om der ar nogen herinde der ved noget

Altså tror du skal snakker med nogen der ved noget om barsel også.

Jeg er selvstændig og var faktisk ved at få frataget mine barsels dagpenge, FORDI jeg betalte en regning

Når du er på barsel må du ikke lave noget i din virksomhed.

Jeg er nød til kun at være på deltids barsel, for at få lov at betale regninger og løn til mine ansatte.

Har en kammerat der lige er startet selvstændig, og han mistede sin ydelse.

Så få det for guds skyld på skrift uanset hvad, det er en jungel

Anmeld

29. juli 2012

Mor til Ella

Zafir skriver:

Det må du IKKE.

Når man er selvstændig må man hverken være på barsel eller på dagpenge eller på KH.

HVIS du skal være på barsel og være selvstændig, så skal du kunne sætte din virksomhed fuldstændig på pause og må IKKE lave noget som helst i firmaet også kan du få barselsdagpenge. Men så skal dit firma kunne være på pause.

Hvis du skal være på dagpenge og have et firma vedsiden af, så skal du være i en akasse der kan håndtere det også skal du lave en aftale med dem, om hvor mange timer om ugen, der er firma timer og hvor mange timer om ugen der er akasse timer. Så man er deltids på dagpenge.

Jeg kan godt se det fristende i det, fordi man kan have en netbutik vedsiden af, men det går ikke at starte op på den måde. Du skal have et arbejde, starte op vedsiden af og springe ud i at leve af det, når du kan leve af det.

Det var godt formuleret Svært at få ned på skrift fra hovedet

Anmeld

29. juli 2012

Silas&Mille

Zafir skriver:

Det må du IKKE.

trist

havde lige håbet efter at have læst et sted  (hun var godt nok på a-kasse) at det kunne lade sig gøre på den måde da hendes egen virksomhed kunne foregå udenfor alm arbejdsti.

Anmeld

29. juli 2012

Zafir

Silas&Mille skriver:

trist

havde lige håbet efter at have læst et sted  (hun var godt nok på a-kasse) at det kunne lade sig gøre på den måde da hendes egen virksomhed kunne foregå udenfor alm arbejdsti.

Så enkelt er det ikke Desværre.

Jeg er selv af den holdning at den bedste måde at få folk (ledige) til aktivt at gøre noget ved deres situation, hvis de har lyst til at blive selvstændige, er at man fx kunne få lov til at gå på dagpenge i 4-6 mrd og bygge sin virksomhed op, også kunne tage springet.

Men mht KH, så er der jo meget stramme regler, fordi det er KONTANT HJÆLP og IKKE dagpenge. Dagpenge er en forsikring, hvor du naturligvis skal søge arbejde, på kurser osv. Men det er naturligt at der er strammere regler på det område

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.