p-piller og "falsk" mens...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

Anonym trådstarter

Skriver lige anonym, men nogen kan nok gætte hvem jeg er... Det er også ok, vil bare ikke kunne findes under dette indlæg (google, osv) 

Jeg fik fjernet min spiral for ca en måned siden, og startede med p-piller. Fik samtidigt noget antibioticca i 10 dage.

Jeg opdager efterfølgende at antibioticcaen kan nedsætte funktionen af p-pillerne.

Jeg har nu fået min mens, så følte mig rimelig sikker på at jeg ikke er gravid. Talte så med en bekendt om at jeg har været små svimmel/kvalme i en uges tid nu.

Hun siger så at p-piller laver en "falsk" menstruation, så jeg ikke kan regne med den...?!

Er det rigtigt?? Jeg tænker at blodet må jo komme et eller andet sted fra...

Jeg vil self. teste for at være 100% sikker på jeg ikke er gravid, men vil da lige vente til jeg ikke bløder mere. Men blev da pludselig lidt bekymret... 

God søndag til alle jer! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Skriver lige anonym, men nogen kan nok gætte hvem jeg er... Det er også ok, vil bare ikke kunne findes under dette indlæg (google, osv) 

Jeg fik fjernet min spiral for ca en måned siden, og startede med p-piller. Fik samtidigt noget antibioticca i 10 dage.

Jeg opdager efterfølgende at antibioticcaen kan nedsætte funktionen af p-pillerne.

Jeg har nu fået min mens, så følte mig rimelig sikker på at jeg ikke er gravid. Talte så med en bekendt om at jeg har været små svimmel/kvalme i en uges tid nu.

Hun siger så at p-piller laver en "falsk" menstruation, så jeg ikke kan regne med den...?!

Er det rigtigt?? Jeg tænker at blodet må jo komme et eller andet sted fra...

Jeg vil self. teste for at være 100% sikker på jeg ikke er gravid, men vil da lige vente til jeg ikke bløder mere. Men blev da pludselig lidt bekymret... 

God søndag til alle jer! 

P-piller forhindre jo æl.. Så på en måde kan man jo godt kalde det en "falsk mens" .. Men hvis du har blødt, som ved en normal mens, så er du nok ikke gravid!

Men tag da en test hvis du er i tvivl!

Anmeld

29. juli 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

P-piller forhindre jo æl.. Så på en måde kan man jo godt kalde det en "falsk mens" .. Men hvis du har blødt, som ved en normal mens, så er du nok ikke gravid!

Men tag da en test hvis du er i tvivl!

Den er ikke som den plejer, men det kan p-piller jo også have indflydelse på, det er første gang jeg bløder siden jeg startede på dem.

Som jeg skrev, vil jeg også teste, men har ikke lyst til at tisse i en kop når jeg bløder...

Regner ikke med jeg er gravid, og håber det som sådan heller ikke. Vil gerne liige vente et par år inden den næste skal laves

Blev bare lige bekymret, da min bekendte nævnte det... Havde nemlig slet ikke lige tænkt den tanke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.