OMG! Knækket fortand hos voksen. Ca pris?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.369 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. juli 2012

TeamRocket

Min mand knækkede sin ene fortand på jobbet i nat. Ej men han er så pisse uheldig, hvor tit har jeg ikke bedt ham få de tænder forsikret?! Det er samme tand som han mistede ved et styrt for ogle år siden så den er af plastik. Hvad, nogle erfaringer med hvor dyrt det bliver? Og hvor hurtigt det kan blive lavet? Jeg kan slet ikke holde ud at se på ham, han ligner dannys far fra jul på vesterbro-typen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2012

iris-mor

Min svigermor knækkede en fortand for nogle år siden, det var ganske vist hendes "egen", men det kostede 9 el. 10.000.

Men når det er sket på job som du skriver så betaler deres forsikring vel?!? Det er i hvert fald værd at undersøge

Anmeld

29. juli 2012

pemiro

TeamRocket skriver:

Min mand knækkede sin ene fortand på jobbet i nat. Ej men han er så pisse uheldig, hvor tit har jeg ikke bedt ham få de tænder forsikret?! Det er samme tand som han mistede ved et styrt for ogle år siden så den er af plastik. Hvad, nogle erfaringer med hvor dyrt det bliver? Og hvor hurtigt det kan blive lavet? Jeg kan slet ikke holde ud at se på ham, han ligner dannys far fra jul på vesterbro-typen

Jeg tænker også at det er en arbejdsullykke så jobbet må vel gå ind og dække?
Hvis ikke, er i så ikke medlem af danmark? De gover jo stort tilskud til tandlægeregninger..
Har desværre ikke nogen ide om hvad det koster, men hvis jeg var jer og i selv skal betale ville jeg ringe rundt til forskellige tabdlæger og høre deres pris, for det svinger RIGTIG MEGET med tandlægers priser...

Anmeld

29. juli 2012

TeamRocket

iris-mor skriver:

Min svigermor knækkede en fortand for nogle år siden, det var ganske vist hendes "egen", men det kostede 9 el. 10.000.

Men når det er sket på job som du skriver så betaler deres forsikring vel?!? Det er i hvert fald værd at undersøge

Hov skulle nok have uddybet det lidt- det skete på jobbet, imens han spiste slik det er næppe en arbejdsskade desværre, selv om det da var arbejdet der betalte den marabou daim..
Puuh så dyrt, nu ved jeg hvorfor den lokale tandlæge har et kæmpe hus..

Anmeld

29. juli 2012

prettybutterfly

Min mand har lige fået lavet sin halve fortand som første gang knækkede da han gik i folkeskole. Dvs at det allerede var plastisk i forvejen. Han ringede bare til tandlægen og fik lavet en tid til at få det fikset, var ordnet på 30 min og kostede ca 800 kr! Det skal lige siges at den øverste del af tanden med roden er hans egen, mens nederste halvdel(måske lidt mere end halvdelen) er plastik.

Anmeld

29. juli 2012

Miss BananaHammock

Jeg fik to porcelænsfasader på mine to fortænder og det kostede vist ca. 16.000 men mon ikke det kan gøres billigere.

Anmeld

29. juli 2012

FrkZier

TeamRocket skriver:

hvis i vælger plastik løsningen er det en del billigere - det holder dog heller ikke ligeså lang tid som porcelæn, men hvis man ikke lige har 10.000 at bruge på en tandlæge regning såå..

jeg har selv lige fået lavet en plastik tand det har jeg betalt ca 5000 for, og det var stort set HELE tanden der skulle laves. og hvis jeg skulle have lavet det i porcelæn ville det koste mig 16000, så det var ikke noget svært valg for mig

Anmeld

29. juli 2012

wamse

Jeg fik bygget en fortand op af plastic sidste år, og der var ca 1/3 af den originale tand at bygge op omkring, det kostede max 1000,-

Anmeld

29. juli 2012

ønskebørn74

TeamRocket skriver:

sidst min blev ordnet kostede det 2300kr..

Anmeld

29. juli 2012

Hyacinth

TeamRocket skriver:

Plastik er det billigste(men holder ikke lige så godt som porcelæn) og den burde du kunne få(en hel tand lavet) for ca. 1000-1500 max.

Jeg har som barn mistet begge fortænder og de er gået i stykker gang på gang. Så jeg har som voksen valgt at få porcelænsfacader og de er virkelig flotte! Jeg har givet ca. 10.000 kr for to. De er lavet hos en dygtig Tandtekniker og dygtig tandlæge. Det er meget vigtigt. Og så valgte jeg nogle, hvor de er hvide hele vejen ind og ikke dem med sort metal indeni. 

Jeg betalte noget af beløbet med det samme og afdragede resten, som jeg er færdig med selvfølgelig 

Men uanset hvad, så tjek forsikringen om den dækker og ellers vil jeg anbefale jer at få lavet flere prisoverslag fra div. tandlæger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.