ÅÅÅ NEJ.....Har knækket en kindtand.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.577 visninger
12 svar
1 synes godt om
11. marts 2008

Pia.

Har lige ringet rundt til tandlægerne og har måtte ende med at jeg på torsdag må køre op til min gamle tandlæge i Solrød ... nej desværre sagde alle her nede.... vi har meget travlt og kan ikke tage dig før efter påske - ja mange tak du....(?) så jeg ringede til min søde dejlige tandlæge fra Solrød som sagde, Pia du kommer på torsdag .... TAK sagde Pia.... og køre gerne 100 kilometer for at komme til tandlæge... hvad gør man med en knækket kindtand - mangler simpelthen et helt stykke af tanden... og koster det ikke en halv bondegård ???? :-o:-o:-o Mine tænder har aldrig fejlet noget og jeg kunne i 27 år prale af nul huller - fik min første plastfyldning som 27 årig og nu har jeg sgu knækket en tand.... ØV.....:'( :'( - fra Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2008

Honningblomst

Måske den er undermineret?? Altså emaljen ikke har fejlet noget og så er der et kæmpe hul indeni?? Hvilken tand er det??
Jeg har nemlig prøvet det med en visdomstand og den røg ud...8(
Stakkels dig, er så øv når der er noget med ens tænder...kan selvfølgelig også bare være at den kan lappes med plast. Du ved det nok godt, men skriver det lige ;) sodavand er jo ren syre og ætser ens tænder og det kan altså gøre at tænderne "falder fra hinanden".
Efter jeg læste det, så er der altid et glas vand efter en sodavand, da det jo neutraliserer syren i munden...syreskadede tænder kan ikke laves...:(
Knus og held og lykke med tanden..

Anmeld

11. marts 2008

SaNiNa

det var øv da jeg gik i 4 klasse skulle vi på skolelejer til sønderjylland og vi sad på campingpladsen og spiste morgenmad da jeg midt i det hele sige mit rundstykker smager af blod .
Og der var så blod over alt hvad knækket en tand helt nede ved roden...

så heldig som jeg var, var det søndag og ivores tandlæger ikke åben men men vores nabo på det tidspunkt var tandlæge og han trak tanden ud heldig vis en jeg ikke hvade tabt...

har haft rigtig mange problemer med min tænder ind til jeg ikke kom ved skoletandplejen mere siden har jeg ikke haft problemer ((eva) drikker ikke sodavand kun 1 i weekenden)

Sanne "som har tandlæge skræk" "og bid en tandlæge da jeg var 3"

Anmeld

11. marts 2008

Pia.

tak hvor er I søde....

Eva, syntes faktisk ikke jeg drikker så meget sodavand - jo ind imellem... men lige så tit vand eller noget helt andet ... men der er nok et eller andet galt med den dumme tand - det gør heldigvis ikke ondt..

men det er mærkeligt man bare kan knække en tand uden varsel... har ikke haft ondt i den eller nogen andre problemer - børster mine tænder fuldstændig som jeg plejer (morgen og aften)

øv bare man ikke skal have tossede tænder lige pludselig...

til sanne...
ja det lyder ikke rart med dine tænder, der er bare nogen der er uheldige med deres tænder..:(

(H) fra Pia.

Anmeld

11. marts 2008

Honningblomst

Samme med mig...pludselig sad jeg bare med noget tand på min finger...den smuldrede nærmest...:o(

Anmeld

11. marts 2008

Pia.

ja lige sådan - som om det bare var noget andet (kan ikke lige komme på noget) men det faldt bare ud i små stykker - flere af gange... - det er forresten en kindtand... - den midterste kan man vel kalde den.....

Anmeld

11. marts 2008

Tullebobs

Av min tand - fristes man til sige:)) Sikke da noget hø :'( Jeg håber, at din gode gamle tandlæge kan lappe dig sammen igen. Kram og opmuntring fra Trine, som drikker cola light hver dag, og nu tænker på om hele gebisset en dag i nærmeste fremtiden smulderer ud i hånden på mig:-o

Anmeld

11. marts 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

ja lige sådan - som om det bare var noget andet (kan ikke lige komme på noget) men det faldt bare ud i små stykker - flere af gange... - det er forresten en kindtand... - den midterste kan man vel kalde den.....

Øv, det er jo fuldstændig som det var med mig...de hev den så ud fordi det var den bagerste, det tror jeg ikke de gør med 6 eller 12 års tænderne.
Mit var som skrevet fordi der var gået hul under??!! emaljen og så kunne de ikke ses, men det arbejede bare derud af...

Anmeld

11. marts 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Tullebobs skriver:[/småt][/f] Av min tand - fristes man til sige:)) Sikke da noget hø :'( Jeg håber, at din gode gamle tandlæge kan lappe dig sammen igen. Kram og opmuntring fra Trine, som drikker cola light hver dag, og nu tænker på om hele gebisset en dag i nærmeste fremtiden smulderer ud i hånden på mig:-o[/citat] Sørg for at drikke vand imens...det er virkelig noget skidt saodanvand...der er lige så meget syre i som hvis du drikker eddike og tænder ender med at blive helt ødelagte...

Anmeld

11. marts 2008

Pia.

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] ja lige sådan - som om det bare var noget andet (kan ikke lige komme på noget) men det faldt bare ud i små stykker - flere af gange... - det er forresten en kindtand... - den midterste kan man vel kalde den.....[/citat] Øv, det er jo fuldstændig som det var med mig...de hev den så ud fordi det var den bagerste, det tror jeg ikke de gør med 6 eller 12 års tænderne. Mit var som skrevet fordi der var gået hul under??!! emaljen og så kunne de ikke ses, men det arbejede bare derud af...[/citat] Ved ikke hvad denne her tand hedder, men det er den første store tand... jeg håber ikke de vil trække den ud, for hvis jeg smiler (stort) så kan man da se den tand eller mangel på samme hvis de fjerner den.... ØV :'(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.