Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
tænker på kødsauce?
Nemt og hurtigt at lave efter simpel opskrift og er noget der "klarer" sig selv det meste af tiden og nemt at lave i stor mængde uden det bliver alt for dyrt...
her plejer jeg at dele en pakke af 1kg oksekød til 8 gange kødsauce til 2 personer...
derudover bruger jeg pr. gang til os 2 voksne:
1 dåse hakkede tomater (gerne med hvidløg i for lidt smag)
brun sovsejævner (aner ikke hvor meget men mener jeg bruger sådan en pakke maizena i løbet 2 pakker kød så det er 16 gange ca.)
Cocktailpølser (disse mest da der jo er sparet på kødet ellers)
stegemargerine (en klat så bunden er dækket når det er smeltet i gryden)
Opskriften er som følger til 2 personer:
tag oksekødet og dåsen med tomater og put i en gryde, tilsæt dernæst en halv dåse vand (bruger tomatdåsen og fylder halvt op med KOLDT vand fra vandhanen), put en klat stegemargerine i svarende til en grydeske ca.
lad dette simre på halv varme i ca. 20 min. mens der røres en gang hvert 8. minut ca. lyt efter hvis det koger meget skal der røres mere og hvis det blot halvkoger skal der ikke røres ligeså ofte.
dernæst puttes cocktail pølserne i sammen med sovsejævner. Plejer at putte 3 grydeskefulde sovsejævner i. dette skal så småkoges indtil den korrekte konsistens opnåes som man ønsker
tilsæt gerne ketcup efter gryden er taget af varmen, men HUSK ketchup må IKKE koges det smager forfærdeligt hvis det gør...
Anmeld