en bog med billeder til vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. juli 2012

henh01

Søger gode råd, ideer osv til en kreativ bog med billeder af vores søn, os og søster som han kan tage frem i vuggestuen og kigge igennem osv.

Hvordan har I lavet Jeres børns bøger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

minimig

henh01 skriver:

Søger gode råd, ideer osv til en kreativ bog med billeder af vores søn, os og søster som han kan tage frem i vuggestuen og kigge igennem osv.

Jeg har ikke selv lavet en bog, men arbejdet i vuggestuer hvor de havde sådanne bøger, så ville da bare komme med nogle råd Det er en rigtig god ide at du enten ligger hver side i en plastlomme eller laminerer siderne, så dit barn kan pege, røre og pille uden at ødelægge bogen med det samme. Derudover er det en god ide at huske at skrive hvem der er på billederne sådan at pædagogerne også ved det og dermed lettere kan "læse" bogen med barnet.

... og ikke bruge alt for gamle billeder af folk - så kan barnet måske ikke genkende dem

Anmeld

28. juli 2012

henh01

skrukkrukken skriver:

Jeg har ikke selv lavet en bog, men arbejdet i vuggestuer hvor de havde sådanne bøger, så ville da bare komme med nogle råd Det er en rigtig god ide at du enten ligger hver side i en plastlomme eller laminerer siderne, så dit barn kan pege, røre og pille uden at ødelægge bogen med det samme. Derudover er det en god ide at huske at skrive hvem der er på billederne sådan at pædagogerne også ved det og dermed lettere kan "læse" bogen med barnet.

... og ikke bruge alt for gamle billeder af folk - så kan barnet måske ikke genkende dem

Jeg havde tænkt mig at lime dem på farvede karton og så i plastik lommer

Det var mere om man ikke kunne lave noget lidt anderledes - kreativt Jeg er ikke født særlig kreativ nemlig.. Tak for dine råd

Anmeld

28. juli 2012

minimig

henh01 skriver:

Jeg havde tænkt mig at lime dem på farvede karton og så i plastik lommer

Det var mere om man ikke kunne lave noget lidt anderledes - kreativt Jeg er ikke født særlig kreativ nemlig.. Tak for dine råd

Ah... bum bum... kreativt! Ja, hehe, der er jeg nok også lidt fantasiforladt lige nu...

Du kunne evt. klistre noget ind der havde noget at gøre med hvad de forskellige mennesker interesserer sig for eller har lavet med dit barn? Altså hvis der eksempelvis er en bedstefar der altid spiller bold med dit barn, så kunne du lime en lille bold ind du har lavet af karton, eller hvis mormor altid giver is, så en lille is ved mormors billede? Eller hvis onkel elsker elefanter skal der være en lille elefant?

Anmeld

28. juli 2012

henh01

skrukkrukken skriver:

Ah... bum bum... kreativt! Ja, hehe, der er jeg nok også lidt fantasiforladt lige nu...

Du kunne evt. klistre noget ind der havde noget at gøre med hvad de forskellige mennesker interesserer sig for eller har lavet med dit barn? Altså hvis der eksempelvis er en bedstefar der altid spiller bold med dit barn, så kunne du lime en lille bold ind du har lavet af karton, eller hvis mormor altid giver is, så en lille is ved mormors billede? Eller hvis onkel elsker elefanter skal der være en lille elefant?

God ide Tak

Anmeld

28. juli 2012

sarahb

Vi skulle ikke have elg men bare en lamineret side med en en masse billeder så jeg lavede en collage på comp og skrev navne osv og laminerede den.

Anmeld

28. juli 2012

Nadia&Daniel

Vi skulle bare komme med billederne (+ beskrivelse hvem personen på billedet var) og så lavede de kan selv i vuggestuen.

Den har form som et hus, og med Laura på forsiden..

Anmeld

28. juli 2012

Clisolka

Nadia&Daniel skriver:

Vi skulle bare komme med billederne (+ beskrivelse hvem personen på billedet var) og så lavede de kan selv i vuggestuen.

Den har form som et hus, og med Laura på forsiden..

Det er det samme i Isabellas vuggestue 

Anmeld

28. juli 2012

Plysbjørnen

henh01 skriver:

Altså i vores børnehave har de sådan nogen mapper som børnene kan sidde og bladre i.... og der kan vi som forældre sætte billeder ind i, men også børnehaven sætter billeder ind...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.