Hvorfor vasker man tøjet først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. juli 2012

AnnaK89

Det har jeg egentlig altid undret mig over?
Jeg gør det altid selv, men hvorfor egentlig?
Er det på grundt af overskydende farve eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

MinNoah

Pga. forskellige ting... Der kan sidde alle mulige stoffer i tøjet fra fabrikanten, som vaskes af.

Derudover bryder jeg mig ikke om hvis alle mulige andre har prøvet tøjet også

Og ja så overskydende farve... særligt på cowboybukser og lyse sofaer fx - dårlig kombi

Anmeld

28. juli 2012

Dinna88

Jeg gør det ikke altid. Men som regel gør jeg det hvis jeg kan regne ud at andre har prøvet det før mig. Og hvis jeg køber mørkt tøj, så gør jeg det for at få restfarve ud, som du nævner. Jeg fik engang HELT blå ben af et par cowboybukser, der ikke engang var så mørke igen  

Og så gør jeg det også som regel fordi tøjet lugter af butik. haha. Måske jeg er skør.

Anmeld

28. juli 2012

AnnaK89

MinNoah skriver:

Pga. forskellige ting... Der kan sidde alle mulige stoffer i tøjet fra fabrikanten, som vaskes af.

Derudover bryder jeg mig ikke om hvis alle mulige andre har prøvet tøjet også

Og ja så overskydende farve... særligt på cowboybukser og lyse sofaer fx - dårlig kombi

Nu tænker jeg primært børnetøj

Tænkte nok der var et eller andet med, at der kunne være nogle stoffer deri

Hehe det kunne jeg forestille mig

Anmeld

28. juli 2012

B&J

fordi andre har evt prøvet det og fordi det lugter tit af farve og ikke særligt godt syntes jeg ikke det er bare noget jeg altid har gjord

Anmeld

28. juli 2012

AnnaK89

Dinna88 skriver:

Jeg gør det ikke altid. Men som regel gør jeg det hvis jeg kan regne ud at andre har prøvet det før mig. Og hvis jeg køber mørkt tøj, så gør jeg det for at få restfarve ud, som du nævner. Jeg fik engang HELT blå ben af et par cowboybukser, der ikke engang var så mørke igen  

Og så gør jeg det også som regel fordi tøjet lugter af butik. haha. Måske jeg er skør.

Ja sådan har jeg det også, hvis der er en masse der har prøvet det før mig.
Men det er heller ikke altid jeg vasker mit eget, men tænker også primært børnetøj

Anmeld

28. juli 2012

Kofoed.

Tøj er fyldt med kemikalier fra fabrikkens side, så jeg vasker det, så frøken ikke for det på og i sig. Og så er der også tit rest farve i baby tøj, det er jo helt vildt

Anmeld

28. juli 2012

XXSS

På grund af ekstra farve, lugt, og da jeg hellere ikke ved hvor den det har været sidst. Vasker det altid..

Anmeld

28. juli 2012

FamilenStorm

AnnaKJ skriver:

Nu tænker jeg primært børnetøj

Tænkte nok der var et eller andet med, at der kunne være nogle stoffer deri

Hehe det kunne jeg forestille mig

Her vasker vi alt tøj og hvad der ellers kommer i berørelse med huden til Alberte.. I starten gjorde vi det fordi " at det gør man" men så fik vi et tæppe som vi "glemte" ikke var vasket og hun slog ud med det samme.. Så lige siden er alt tekstil blevet vasket...

Anmeld

28. juli 2012

Mother-love

Jeg vasker ikke tøjet til mig selv først. Men vasker altid isabellas tøj før brug.
Og den grund der ligger i det er at jeg ikke kunne tåle nyt tøj da jege var barn. Der var nogle stoffer i tøjet der gjorde at jeg fik en rigtig slem eksem. F.eks havde jeg haft en undertrøje på der ikke var blevet vasket gik der ikke længe så havde jeg en undertrøje af eksem på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.