Jeg har også ? til ÆL test :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
1 svar
0 synes godt om
10. maj 2009

Snuffler25

Hey,

Jeg har taget ÆL test i denne periode for 1. gang. Skulle lige vænne mig til, at det er normalt der er to streger og have fokus på hvor tydelig test-stregen nu var i forhold til kontrol stregen

I tirsdags er jeg næsten helt sikker på, at jeg teste ÆL test positiv. Vi havde haft sex dagen før om mandagen, men havde ikke sex den tirsdag. Jeg testede med garanti positiv i onsdags og der havde vi sex.. - men vi har så ikke haft sex siden, hverken torsdag, fredag eller lørdag... - tror I vi kan have en chance alligevel? Hvis man dyrker sex på selve positiv-test dag - eller skal det være indenfor de følgende 24-48 timer? Jeg blev lidt forvirret nemlig..- men mener, at cellerne have være flere dage indeni kroppen, men er stadig i tvivl. Hvornår er det bedst at have sex, i forhold til ÆL positiv test dag ?

og så lige et andet spørgsmål... - har man egentlig ÆL hvis man ER gravid? Det har jeg ikke kunne finde svar på nogen steder nemlig hehe.

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2009

BubbieBear

Snuffler25 skriver:

Hey,

Jeg har taget ÆL test i denne periode for 1. gang. Skulle lige vænne mig til, at det er normalt der er to streger og have fokus på hvor tydelig test-stregen nu var i forhold til kontrol stregen

I tirsdags er jeg næsten helt sikker på, at jeg teste ÆL test positiv. Vi havde haft sex dagen før om mandagen, men havde ikke sex den tirsdag. Jeg testede med garanti positiv i onsdags og der havde vi sex.. - men vi har så ikke haft sex siden, hverken torsdag, fredag eller lørdag... - tror I vi kan have en chance alligevel? Hvis man dyrker sex på selve positiv-test dag - eller skal det være indenfor de følgende 24-48 timer? Jeg blev lidt forvirret nemlig..- men mener, at cellerne have være flere dage indeni kroppen, men er stadig i tvivl. Hvornår er det bedst at have sex, i forhold til ÆL positiv test dag ?

og så lige et andet spørgsmål... - har man egentlig ÆL hvis man ER gravid? Det har jeg ikke kunne finde svar på nogen steder nemlig hehe.

Tak

Ja man skal jo lige vænne sig til at fokuserer på farven på teststregen

Hvis ÆL testen er positiv, betyder det jo at man har ÆL indenfor 24-48 timer. Hvis man har haft sex dagene op til  ÆL har man stadig chancer for at bliver gravid grundet den tid "soldaterne" kan holde sig deroppe.
"Soldaterne" kan jo holde sig i et par dage deroppe (3-5 døgn har jeg læst mig til)  Nogle gange ligger de jo ligefrem på lur og venter på ægget. hehe.

Hvis I har haft sex lige op til ÆL burde chancerne være gode!

Jeg havde jo positiv ÆL test i onsdags, og vi havde sex onsdag og torsdag. Så burde jeg vidst være dækket ind?

Gravide har jo ikke mens, og derfor ingen ÆL. En af grundene til at man producerer HCG, er for at så kroppen ved at den ikke skal udstøde endnu et æg.

Håber svaret kunne bruges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.