er helt looooost....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. juli 2012

Gravid2012

hmm... kan ikke finde ud af det her!

man er gravid i 9 maaneder ....

siger man ikke 40 uger..?..

men 40 uger er jo 10 maaneder!!!?

jeg kigger altid paa minmave.dk hvor langt jeg er henne,

og den siger idag 26 uger og 2 dage...

saa det er rigtig at jeg er 6 maaneder henne, 2 uger og 2 dage... ik??

Men kan vaere jeg har misforstaaet noget eller ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Frøken J.

Gravid2012 skriver:

hmm... kan ikke finde ud af det her!

man er gravid i 9 maaneder ....

siger man ikke 40 uger..?..

men 40 uger er jo 10 maaneder!!!?

jeg kigger altid paa minmave.dk hvor langt jeg er henne,

og den siger idag 26 uger og 2 dage...

saa det er rigtig at jeg er 6 maaneder henne, 2 uger og 2 dage... ik??

Men kan vaere jeg har misforstaaet noget eller ?

Du er gravid i 9 måneder, men man siger 40 uger, fordi man tæller fra sidste menstruations første dag. Og fra sidste mens første dag til termin er der jo 10 måneder, men fra du tester positiv 4+0 er der kun 9. Giver det mening? Så reelt set er du gravid i 36 uger, men fordi man tæller hele cyklus med er det 40 uger, 10 måneder

Anmeld

27. juli 2012

Gravid2012

Frøken J. skriver:

Du er gravid i 9 måneder, men man siger 40 uger, fordi man tæller fra sidste menstruations første dag. Og fra sidste mens første dag til termin er der jo 10 måneder, men fra du tester positiv 4+0 er der kun 9. Giver det mening? Så reelt set er du gravid i 36 uger, men fordi man tæller hele cyklus med er det 40 uger, 10 måneder

okay ja skulle lige laese din besked et par gange foer den fes ind...

men ja nu tror jeg at jeg forstod det....

tak

Anmeld

27. juli 2012

Kofoed.

Frøken J. skriver:

38 er det vel, ægget bliver jo befrugtet på cirka 14. dagen efter mens.

Ts: den eneste måned der være 4 uger er februar, som jo ingen gang gode det i år, grundet skudår. En måned vare 4 uger og 2 eller 3 dage, så du er "gravid" i 9 måneder og 6 eller 7 dage (kommer an på skudår). Men som frøken j. skriver, så bliver du heller ikke gravid på første mens dag, som man tæller graviditeten fra

Anmeld

27. juli 2012

Frøken J.

Kofoed. skriver:

38 er det vel, ægget bliver jo befrugtet på cirka 14. dagen efter mens.

Ts: den eneste måned der være 4 uger er februar, som jo ingen gang gode det i år, grundet skudår. En måned vare 4 uger og 2 eller 3 dage, så du er "gravid" i 9 måneder og 6 eller 7 dage (kommer an på skudår). Men som frøken j. skriver, så bliver du heller ikke gravid på første mens dag, som man tæller graviditeten fra

Jeg vil nu ikke sige min er gravid når ægget befrugtes, for det kan stadig nå at gå til grunde, hvilket er grunden til man ikke bør teste før forventet mens, men nu er vi vist også ude i noget ordkløveri/flueknepperi

Anmeld

27. juli 2012

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Jeg vil nu ikke sige min er gravid når ægget befrugtes, for det kan stadig nå at gå til grunde, hvilket er grunden til man ikke bør teste før forventet mens, men nu er vi vist også ude i noget ordkløveri/flueknepperi

Men ægget kan nemt lysne sig indtil noget længere henne og det sætter sig fast cirka 8 dage efter befrugtning, så man er cirka 3+0 når den siger fast og kroppen begynder at danne graviditets hormoner, men det kan jo sådan set være ligegyldigt, for det handler jo mest om, at alt for mange tæller måneder som værende 4 uger lige ud, ind de 4 + er par dage som de jo er.

Anmeld

27. juli 2012

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Men ægget kan nemt lysne sig indtil noget længere henne og det sætter sig fast cirka 8 dage efter befrugtning, så man er cirka 3+0 når den siger fast og kroppen begynder at danne graviditets hormoner, men det kan jo sådan set være ligegyldigt, for det handler jo mest om, at alt for mange tæller måneder som værende 4 uger lige ud, ind de 4 + er par dage som de jo er.

Altså jeg kan virkelig ikke forstå, hvorfor du overhovedet bliver ved med at køre rundt i det, for det har jo overhovedet ikke noget at gøre med pointen i det jeg skrev

Anmeld

27. juli 2012

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Altså jeg kan virkelig ikke forstå, hvorfor du overhovedet bliver ved med at køre rundt i det, for det har jo overhovedet ikke noget at gøre med pointen i det jeg skrev

øh okay

Anmeld

27. juli 2012

KakaoDrik

4 uger= 1 måned

8 uger= 2 måned

12 uger=3 måned

16 uger= 4 måned

20 uge= 5 måned

24 uge= 6 måned

28 uge= 7 måned

32 uge= 8 måned

36 uge= 9 måned

40 uge= 10 måned

Anmeld

27. juli 2012

Gravid2012

tak for alle jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.