Nogen der bliver jaloux når andre bliver gravide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.580 visninger
49 svar
1 synes godt om
27. juli 2012

Anonym trådstarter

Som overskriften siger, så vil jeg høre hvordan I andre her føler, når venner, bekendte eller arbejdskollegaer pludselig er gravide, og I selv prøver og prøver på at blive det?

Min ene kollega har lige født, og fik den anden dag at vide at en af de andre kollegaer er gravid.

Jeg har det så dårligt med at jeg selv bliver så jaloux og ked af det . - Det er jo en god ting, og det burde gøre en glad når andre er gravide, som man jo selv kæmper for at blive.

Håber at i kan komme med noget der ude.

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Kris89

jeg sidder netop med tanker om at oprette et indlæg for jeg er SYGELIGT jaloux...

jeg skammer mig over mine tanker, men jeg bliver virkelig utilpas, sur, ked når andre føder, bliver gravide eller bare holder fødselsdag for sit barn...

jeg har ALT og mange vil misunde mig alt det jeg har: uddannelse, job jeg elsker med go løn, hus, to nye biler... jamen alt i alt har jeg jo det perfekte liv.. men jeg vil bytte ALT for at være gravid, for at have et barn.

hver dag går mine tanker på at 20. januar 2012 KUNNE vi have været forældre... mine tanker går på at jeg faktisk ville være i fuld gang med at planlægge nummer to nu

DET GØR SÅ ONDT!!!

og jeg skammer mig sådan, jeg kan ikke engang være glad´på min bedste venindes vegne... heldigvis er hun meget forstående.

Anmeld

27. juli 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så vil jeg høre hvordan I andre her føler, når venner, bekendte eller arbejdskollegaer pludselig er gravide, og I selv prøver og prøver på at blive det?

Min ene kollega har lige født, og fik den anden dag at vide at en af de andre kollegaer er gravid.

Jeg har det så dårligt med at jeg selv bliver så jaloux og ked af det . - Det er jo en god ting, og det burde gøre en glad når andre er gravide, som man jo selv kæmper for at blive.

Kram

Det kan jeg da godt forstå. Det rammer jo virkelig et ømt punkt hos dig selv.

Jeg kan sågar blive misundelig når jeg ser en gammel folkeskole-ven på facebook annoncere sin graviditet - mens jeg står og er liiige blevet gravid og 'kan' ikke annoncere det endnu Men det er jo fjollet.

Anmeld

27. juli 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Kram

Jeps! Har det på nøjagtigt samme måde som dig.. Det er så pisse hårdt...

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

jeg sidder netop med tanker om at oprette et indlæg for jeg er SYGELIGT jaloux...

jeg skammer mig over mine tanker, men jeg bliver virkelig utilpas, sur, ked når andre føder, bliver gravide eller bare holder fødselsdag for sit barn...

jeg har ALT og mange vil misunde mig alt det jeg har: uddannelse, job jeg elsker med go løn, hus, to nye biler... jamen alt i alt har jeg jo det perfekte liv.. men jeg vil bytte ALT for at være gravid, for at have et barn.

hver dag går mine tanker på at 20. januar 2012 KUNNE vi have været forældre... mine tanker går på at jeg faktisk ville være i fuld gang med at planlægge nummer to nu

DET GØR SÅ ONDT!!!

og jeg skammer mig sådan, jeg kan ikke engang være glad´på min bedste venindes vegne... heldigvis er hun meget forstående.

Det lyder fuld stændig som jeg har det...

Synes også ,at jeg skammer mig, når jeg ikke hele tiden gider at høre om hvordan de har det under graviditeten og når den ene siger, at hun ville bare gøre ALTfor ikke at have kvalme, når jeg jo så gerne ville have graviditetskvalme (læs: for så ville jeg jo være gravid)...

Hvad er der sket siden I kunne have været forældre i januar, hvis jeg må spørge om det?

Der er næsten ingen der ved at vi prøver og prøver, for jeg vil ikke have en masse til at blande sig i det og stresse os, selvom vi "kun" har prøvet 1 år og nogen mdr.

Anmeld

27. juli 2012

ønskebørn74

Anonym skriver:

Kram

det er meget naturligt. når andre får det vi ønsker os mest..

husker altid mig selv på, at det jo ikke er deres skyld, at det er så svært for os.. og er da glad på deres vegne.. men øv hvor jeg synes det er vores tur.. mener sgu at alle andre snart kan hoppe om bag i køen..

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Det kan jeg da godt forstå. Det rammer jo virkelig et ømt punkt hos dig selv.

Jeg kan sågar blive misundelig når jeg ser en gammel folkeskole-ven på facebook annoncere sin graviditet - mens jeg står og er liiige blevet gravid og 'kan' ikke annoncere det endnu Men det er jo fjollet.

Ja, sådan kanjeg også have det. Der er en del jeg er venner med på facebook, som har gået 1 - 2 årgange under mig i skolen, som "alle" annoncere for tiden at de er gravide på facebook... Man får lige et lille dyk hver gang...

Kan jeg godt forstå at du har det sådan. - Man vil jo gerne selv være lige så langt henne som de andre, hvor man stolt kan annoncere nyheden.

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

det er meget naturligt. når andre får det vi ønsker os mest..

husker altid mig selv på, at det jo ikke er deres skyld, at det er så svært for os.. og er da glad på deres vegne.. men øv hvor jeg synes det er vores tur.. mener sgu at alle andre snart kan hoppe om bag i køen..

Ja, det kan du have ret i. - Det er en god tanke at prøve at holde sig selv oppe med.

Og er helt enig i at de andre må lade være med at springe foran os i køen...

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Jeps! Har det på nøjagtigt samme måde som dig.. Det er så pisse hårdt...

til dig

Anmeld

27. juli 2012

Kris89

Anonym skriver:

Det lyder fuld stændig som jeg har det...

Synes også ,at jeg skammer mig, når jeg ikke hele tiden gider at høre om hvordan de har det under graviditeten og når den ene siger, at hun ville bare gøre ALTfor ikke at have kvalme, når jeg jo så gerne ville have graviditetskvalme (læs: for så ville jeg jo være gravid)...

Hvad er der sket siden I kunne have været forældre i januar, hvis jeg må spørge om det?

Der er næsten ingen der ved at vi prøver og prøver, for jeg vil ikke have en masse til at blande sig i det og stresse os, selvom vi "kun" har prøvet 1 år og nogen mdr.

man prøver at være glad på andres vegne, men hver gang en annoncere på facebook eller i vennekredsen at de er gravide stortuder jeg i flere dage (for mig selv og alene selvf.)

ja øv for dem der så ovenikøbet brokker sig (og det er ikke for at genere nogen, vil højst sandsynlig selv blive en af dem hvis den tid nogensinde kommer)

eller de som er UPS blevet gravide  Hvor er det bare uretfærdigt.

juni 2011 mistede vi en lille spire 9+3  og oveni mistede vi 20/7-12, 4+

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.