Her kommer som lovet min fødselsberetning!!!
Mandag aften da jeg gik i seng var jeg lidt nedtrykt fordi jeg virkelig ikk havde mere tålmodighed med a vente på prinsessen kom ud og havde været til JM som sagde a jeg ville bli sat igang på Næste fredag hvis der ikk var sket noget inden da,så da jeg gik i seng var det med en indstilling om a hun nok først kom i næste uge (gravid og rastløs)hehe...
Jeg vågnede kl. 2:30 og havde veer men vendte mig om på den anden side og prøvede a sove videre hvilket dog ikk ku lade sig gøre så kl.3:30 stod jeg op og gik ind på sofaen og tog tid på veerne,der var 6-8 minutter imellem så jeg fik vækket min kæreste og efter ca halvanden time mere med MEGET kraftige veer ringede jeg på FG som sagde a jeg sku prøve med et varmt bad,2 panodil og en varmepude på lænden (og ringe igen når der var 3-5 minutter mellem),det gjorde jeg så og det var godt nok dejligt a ligge inde i sengen med varmepuden på så det lykkedes manden a få et par timers søvn mere mens jeg ikk var så hysterisk (smil).
Omkring kl.15 ringede min behandler fra et rusmiddelcenter jeg er tilknyttet og ku høre jeg havde det meget slemt så hun snakkede med en fra et gravide team som så ringede til FG og sagde a der godt nok stadig var 6-8 minutter mellem men a de blev nød til a se mig,så vi tog afsted og ankom til FG kl. 16:30 der var jeg så 5/6 cm. åben,så vi kom på en fødestue og fik a vide a jeg sku regne med a prinsessen kom inden for et par timer :-) .
Min mor som også sku med til fødslen ankom ca. kl. 17 og så var jeg mere rolig da hun også var der!!
Jeg havde jo frygtet meget a sku føde så min JM havde skrevet i journalen a jeg meget ønskede epidural-blokaden men den JM studerende forklarede mig a jeg så sku ha ctg scanneren på hele tiden og det var jeg ikk interesseret i da jeg syns den var meget ubehagelig på maven,så jeg valgte a komme i badekar i stedet og det gjorde underværker :-).
omkring kl. 19:30 blev jeg undersøgt igen og der havde jeg åbnet mig 8/9 cm men vandet var stadig ikk gået og den næste times tid blev veerne mindre og mindre så omkring kl. 21 valgte de a ta vandet og ca. en halv time senere sagde de til mig a lillepigen lå skævt ned i bækkenet så det ku godt trække lidt ud og de syns derfor a jeg nu sku ta imod blokaden og de havde snakket med narkose lægen som var færdig med et AK så de vidste han havde tid til a ligge den nu så det tog jeg imod!!
Jeg syns overhovedet ikk a blokaden hjalp og inden længe fik jeg presse-veer og måtte absolut ikk presse og sku ligge på alle 4 og gispe for bede
re a få hende længere ned og ligge lige og aldrig før har jeg prøvet noget så smertefuldt og lå virkelig og skabte mig og sagde a jeg ikk ku mere og a jeg bare ville presse men fik hele tiden a vide a jeg sku tænke på den lille i stedet for på mig selv a jeg hele tiden sku huske a bruge ilt masken.
Lidt efter kom der så en læge og tog en bllod prøve fra lillepigens hoved for a tjekke om hun havde det godt og der blev jeg meget bange og tænkte a det nok endte med kejsersnit for det havde jeg set i hospitalet men lillepigen havde det heldigvis godt og et stykke tid efter (har ingen tidsfornemmelse) fik jeg lov a presse og var virkelig lykkelig for a det nu var ved a være overstået :-) mener jeg pressede 3 gange og så var hun ude :-) .
Og nøøj hvor var jeg lykkelig da hun lå på min mave,og lå bare og sagde : jeg er blevet MOR!! Det er min DATTER :-)
Jeg fik bagefter nogen stikpiller for a stoppe bløningen og noget ve-drop til a få livmoderen til a trække sig sammen fordi de var usikre på om jeg mistede for meget blod men da de vejede mit bind vejede det kun 200 gram så mistede heldigvis ikk for meget blod!!!
Prinsessen vejede 3434 og var 52 cm.
Knuz Karina og Jessica 11 dage <3 <3 <3
Anmeld