Hjælp til chokoladecreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.716 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. juli 2012

Alexander&Lærke

Jeg er i fuld gang med at lave en kage til min datters fødselsdag i morgen. Jeg gik igang i morges ved 10 tiden, fik smeltede daim i fløde og har sat det på køl. så her for en time siden ville jeg piske det til skum, gik også fint, tog dog lang tid, og da det begyndte at stivne, stivnede det ikke længe før det begynde at "krakelere" altså blive grumset og begyndte at blive flydende igen.... Hvad har jeg gjort galt og kan det reddes????

Jeg har nu sat det på køl igen ved ikke om det kan køles ned igen og piskes igen... Hjælp mig hjælp mig, ellers skal jeg ud og købe nyt fløde og flere daim den skal nemlig lægges samme i aften da den skal bruges i morgen kl 13....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

NessaXenia

Samme creme lavede jeg, piskede igen selvom den var grumset.. Den blev god og lækker efter mere piskning

Anmeld

27. juli 2012

StineL

Mette&Alexander skriver:

Jeg er i fuld gang med at lave en kage til min datters fødselsdag i morgen. Jeg gik igang i morges ved 10 tiden, fik smeltede daim i fløde og har sat det på køl. så her for en time siden ville jeg piske det til skum, gik også fint, tog dog lang tid, og da det begyndte at stivne, stivnede det ikke længe før det begynde at "krakelere" altså blive grumset og begyndte at blive flydende igen.... Hvad har jeg gjort galt og kan det reddes????

Jeg har nu sat det på køl igen ved ikke om det kan køles ned igen og piskes igen... Hjælp mig hjælp mig, ellers skal jeg ud og købe nyt fløde og flere daim den skal nemlig lægges samme i aften da den skal bruges i morgen kl 13....

Chokoladecreme skal laves aftenen før og stå koldt til næste dag. Jeg ved ikke om du kan redde den du har lavet. Ellers er alternativet at lave 2 lag med bær.

Anmeld

27. juli 2012

Alexander&Lærke

NessaXenia skriver:

Samme creme lavede jeg, piskede igen selvom den var grumset.. Den blev god og lækker efter mere piskning

øv tror ikke min bliver god den er blevet helt fast i fløden og en masse saft ved siden af, tror ikke den kan reddes....

Anmeld

27. juli 2012

Alexander&Lærke

StineL skriver:

Chokoladecreme skal laves aftenen før og stå koldt til næste dag. Jeg ved ikke om du kan redde den du har lavet. Ellers er alternativet at lave 2 lag med bær.

Øv osse, jeg tog efter amo s fødselsdags bog hvor der bare står at den skal blive HELT kold inden man pisker hvilken jeg tænkte at den måtte være efter 2 timer på køl, men åbenbart ikke nok så, kunne alternativet måske også være at piske en ny omgang fløde også komme hakkede daim i uden at smelte det? ved ikke om jeg tør smelte det hvis samme nummer sker igen.... 

Anmeld

27. juli 2012

Emily2012<3

Jeg lavede samme fejl med toblerone.. 

Men jeg fortsatte med at piske, og det smagte jo fint selvom den var gået lidt i koks..

Anmeld

28. juli 2012

Dot D

når den bliver grynet, så er det fordi, at det ikke har været koldt nok. det bør stå natten over eller fra morgen til aften... det er min erfaring, for at det bliver koldt nok og IKKE skiller ved piskningen...

Anmeld

28. juli 2012

Alexander&Lærke

Dot D skriver:

når den bliver grynet, så er det fordi, at det ikke har været koldt nok. det bør stå natten over eller fra morgen til aften... det er min erfaring, for at det bliver koldt nok og IKKE skiller ved piskningen...

Ok det må jeg lige huske til næste gang, lavede en anden model med flødeskum og hakkede daim, det blev også godt...

Anmeld

28. juli 2012

Maja_4000

Mette&Alexander skriver:

Ok det må jeg lige huske til næste gang, lavede en anden model med flødeskum og hakkede daim, det blev også godt...

Ellers kan du vende smeltet og afkølet daim i flødeskum Det gjorde jeg engang min creme skilte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.