er det realistisk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. juli 2012

Anonym trådstarter

Vi har en datter på 17 mdr. og er begyndt at snakke om nr. 2. jeg går på pædagoguddannelsen og har lige afsluttet første år.

jeg skal derfor i min 2. praktik til august.

vores/mit dilemma er om jeg skal blive gravid så det passer med slutningen af 4 semester for derfor at kunne starte stille og roligt op allerede august hvor jeg så har barnet med. vi skal lave noget projekt så jeg tænker at det er lidt frit imens projektet står på. men ville det være realistisk at kun holde omkring 2-3 mdr barsel?

min datter er fra marts og august startede jeg uddannelsen og det gik super fint

ellers er der en anden mulighed og det er at vente 1 år men så er jeg højgravid i min sidste praktik og er så bange for at det går ud over de aktiviteter jeg skal lave i mit linjefag. men fordelen er klart at så har jeg kun et halvt år tilbage med 2 små?

er i vildrede og kan slet ikke finde ud af hvad jeg vil og hvad der er bedst er bange for at tage det forkerte valg

håver på nogle gode råd da dem jeg har snakket med synes at vi skal blive gravide nu her og er sikre på at det nok skal gå... men jeg er i tvivl...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Francisca

Anonym skriver:

Vi har en datter på 17 mdr. og er begyndt at snakke om nr. 2. jeg går på pædagoguddannelsen og har lige afsluttet første år.

vores/mit dilemma er om jeg skal blive gravid så det passer med slutningen af 4 semester for derfor at kunne starte stille og roligt op allerede august hvor jeg så har barnet med. vi skal lave noget projekt så jeg tænker at det er lidt frit imens projektet står på. men ville det være realistisk at kun holde omkring 2-3 mdr barsel?

min datter er fra marts og august startede jeg uddannelsen og det gik super fint

ellers er der en anden mulighed og det er at vente 1 år men så er jeg højgravid i min sidste praktik og er så bange for at det går ud over de aktiviteter jeg skal lave i mit linjefag. men fordelen er klart at så har jeg kun et halvt år tilbage med 2 små?

er i vildrede og kan slet ikke finde ud af hvad jeg vil og hvad der er bedst er bange for at tage det forkerte valg

håver på nogle gode råd da dem jeg har snakket med synes at vi skal blive gravide nu her og er sikre på at det nok skal gå... men jeg er i tvivl...

hvorfor ikke vente til du er helt færdig med din uddannelse?

Det ville jeg gøre, for begge de forslag du er kommet med er der ulemper ved jo?

I har en datter i forvejen så hvorfor ikke bruge mere tid på hende og uddannelse også når du færdig få nummer 2

Anmeld

27. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hm, altså planerne herhjemme er at vi venter med nummer 2. Vi venter nu vores første og det gjorde så at jeg ikke kunne starte på uddannelse da det slet ikke passede ind i semestrene.

Kæresten vil selvfølgelig ikke vente for mange år med nummer 2 og han ville derfor gerne at det blev planlagt til at jeg var færdig med min uddannelse som jeg først starter næste år. Uddannelsen varer 3,5 år.

For os er det måske mere tanken om at have 2 små/mindre børn imens en af os kun er på SU, jeg kan jo ikke få mere i SU når kæresten er fuldt lønnet. Vi ville gerne kunne hygge os og det ville også være træls at jeg først kunne få gjort min uddannelse færdig efter jeg er fyldt 30 - det er alligevel lang tid (syntes vi), vi har jo også andre drømme såsom hus og ægteskab 

Tror i skal finde de værdier i holder af og se om det passer ind i at i gerne vil have nummer 2 under uddannelse  

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Francisca skriver:

hvorfor ikke vente til du er helt færdig med din uddannelse?

Det ville jeg gøre, for begge de forslag du er kommet med er der ulemper ved jo?

I har en datter i forvejen så hvorfor ikke bruge mere tid på hende og uddannelse også når du færdig få nummer 2

Jeg synes at 4 år er for langt imellem.

og jeg tror at de vil få mere ud af hinanden samt vil vi få større glæde ved at kunne lave aktiviteter hvor de begge kan være med. og ikke starte forfra med et blebarn...

en anden ting er også at jeg synes at man har større frihed under uddannelsen når man har små børn og derfor vil vi gerne have dem mens jeg læser   

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Babymamma skriver:

Hm, altså planerne herhjemme er at vi venter med nummer 2. Vi venter nu vores første og det gjorde så at jeg ikke kunne starte på uddannelse da det slet ikke passede ind i semestrene.

Kæresten vil selvfølgelig ikke vente for mange år med nummer 2 og han ville derfor gerne at det blev planlagt til at jeg var færdig med min uddannelse som jeg først starter næste år. Uddannelsen varer 3,5 år.

For os er det måske mere tanken om at have 2 små/mindre børn imens en af os kun er på SU, jeg kan jo ikke få mere i SU når kæresten er fuldt lønnet. Vi ville gerne kunne hygge os og det ville også være træls at jeg først kunne få gjort min uddannelse færdig efter jeg er fyldt 30 - det er alligevel lang tid (syntes vi), vi har jo også andre drømme såsom hus og ægteskab 

Tror i skal finde de værdier i holder af og se om det passer ind i at i gerne vil have nummer 2 under uddannelse  

ja det er lidt svært hvornår det passer ind. jeg synes nemlig ikke at der skal være for langt imellem, men på samme tid er jeg bange for at det bliver for hårdt med 2 små

vi er gift og har hus og manden har et godt arbejde så jeg har tid til at gå i skole i de år jeg nu vælger min mand er klar til nr. 2 nu han vil bare ikke have at jeg ville føle at det går ud over min skole.

jeg synes at det er dejligt at have barn og gå i skole da man har større frihed og når hun er syg bliver jeg bare hjemme  hvorimod at på et arbejde ville man have et større ansvar.

Anmeld

27. juli 2012

LilleChelle

Jeg ville tage første forslag, det med projektet. 

- Ganske enkelt fordi jeg ikke ville rende højgravid rundt i praktik. 

Anmeld

27. juli 2012

Lunae

Anonym skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg ikke nøjes med så kort en barsel. Kunne man ikke forestille sig at du startede i februar og derved fik en længere barsel!

Man kan ikke planlægge sig ud af alt! Måske du ikke bliver let gravid, måske får det barn kolik! Slap af og se hvad tiden bringer!

Noget helt andet er, at det ikke er sikkert alle vil værdsætte lige meget, at du har dit barn med på studie hver dag! Det kan for nogle være ret distraherede!

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Jeg ville tage første forslag, det med projektet. 

- Ganske enkelt fordi jeg ikke ville rende højgravid rundt i praktik. 

Er nemlig også bange for at det ville gøre at der er steder jeg ikke kan komme hen og muligvis ikke kan gennemføre praktikken. 

Anmeld

27. juli 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg ikke nøjes med så kort en barsel. Kunne man ikke forestille sig at du startede i februar og derved fik en længere barsel!

Man kan ikke planlægge sig ud af alt! Måske du ikke bliver let gravid, måske får det barn kolik! Slap af og se hvad tiden bringer!

Noget helt andet er, at det ikke er sikkert alle vil værdsætte lige meget, at du har dit barn med på studie hver dag! Det kan for nogle være ret distraherede!

de starter kun hold op 1 gang om året så det er et par mdr eller 1 år.

det kunne ellers være perfekt

nej ved godt at der kan være andre faktore som gør at det ikke bliver som man forventer. men jeg planlægger altid og tager den derfra så har jeg i hvertfald gjort et forsøg på at forberede mig selv. og hvis jeg bliver nødt til at tage barsel 1 år ville det være bedre at det blev fra 4. semester da jeg så kan nå at få ny studiegruppe  

ang. om de andre i min studiegruppe ville synes det var træls så kan jeg ikke vide hvordan nogen reagere men hvis barnet er så nemt som vores første tror jeg ikke at der ville komme nogle problemer men ja man ved aldrig

Anmeld

27. juli 2012

Lunae

Anonym skriver:

de starter kun hold op 1 gang om året så det er et par mdr eller 1 år.

det kunne ellers være perfekt

nej ved godt at der kan være andre faktore som gør at det ikke bliver som man forventer. men jeg planlægger altid og tager den derfra så har jeg i hvertfald gjort et forsøg på at forberede mig selv. og hvis jeg bliver nødt til at tage barsel 1 år ville det være bedre at det blev fra 4. semester da jeg så kan nå at få ny studiegruppe  

ang. om de andre i min studiegruppe ville synes det var træls så kan jeg ikke vide hvordan nogen reagere men hvis barnet er så nemt som vores første tror jeg ikke at der ville komme nogle problemer men ja man ved aldrig

Nå okay! Jeg har selv læst på pædagogseminariet i Aarhus og der starter begge seminarier to gange om året! Troede faktisk det vat generelt

Vi planlagde selv at jeg skulle have barn, så jeg kunne gå på barsel op til fjerde semester. Jeg havde termin 26 august, så det skulle ikke blive noget problem at gennemføre praktikken. Dog havde jeg en meget slem graviditet med kvalme, bækkenløsning, nyre/bækkenbetændelse osv, så endte med at måtte sygemelde mig halvvejs i praktikken! Det betød at jeg på trods af god planlægning ikke nåede 3 semester alligevel

Nu går jeg på læreruddannelsen og noget af de første de meldte ud, var at man godt måtte tage sit barn med, men at det ikke var særlig velset! Måske er det anderledes der!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.