Erfaring med SOS børnebyerne søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. juli 2012

FjolleTrold

Hej.

Jeg overvejer at mit firma FjolleTrold skal være fadder for et barn gennem SOS børnebyerne. Men man hører jo så meget. Og så tænkte jeg, om der er nogle af der, der har erfaring med det?

Go' sommerdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2012

FjolleTrold

Er der slet ingen med erfaring????

Anmeld

28. juli 2012

Mum33

Jeg har lige været på besøg i en af børnebyerne SOS i Indien. Vi har selv valgt at sponsorere et barn dernede og det var sjovt at se, hvor han gik i skole, osv.

Inspektøren fortalte, at det er meget forskelligt om man sponsorere et barn eller giver skolen et beløb. I det lange løb er det jo godt giver ud.

Vi betaler direkte til moderens bankkonto, og så bliver der holdt øje med at han går i skole. De er helt indforstået med, at pengene er øremærket til uddannelse.

Det er i hvert fald et godt projekt at støtte.

Mvh Lisbeth

Anmeld

28. juli 2012

GitteC78

Jeg har ikke erfaring med SOS, men jeg er sponsor igennem Børnefonden, hvor jeg donere penge til en dreng på 12 år. Jeg har haft sponsor barn siden 2005. Pengene går til hans uddannelse, informering om sundhed, mad osv.....

Dejligt at man kan hjælpe et barn til at få et bedre liv

Anmeld

29. juli 2012

FjolleTrold

GitteC78 skriver:

Jeg har ikke erfaring med SOS, men jeg er sponsor igennem Børnefonden, hvor jeg donere penge til en dreng på 12 år. Jeg har haft sponsor barn siden 2005. Pengene går til hans uddannelse, informering om sundhed, mad osv.....

Dejligt at man kan hjælpe et barn til at få et bedre liv

Tak - så vil jeg lige læse lidt om Børnefonden også inden jeg tager min beslutning.

Og jeg er helt enig - det er skønt at kunne hjælpe et barn i nød

Anmeld

29. juli 2012

FjolleTrold

E. B. skriver:

Jeg har lige været på besøg i en af børnebyerne SOS i Indien. Vi har selv valgt at sponsorere et barn dernede og det var sjovt at se, hvor han gik i skole, osv.

Inspektøren fortalte, at det er meget forskelligt om man sponsorere et barn eller giver skolen et beløb. I det lange løb er det jo godt giver ud.

Vi betaler direkte til moderens bankkonto, og så bliver der holdt øje med at han går i skole. De er helt indforstået med, at pengene er øremærket til uddannelse.

Det er i hvert fald et godt projekt at støtte.

Mvh Lisbeth

Tak for info. Jeg vidste faktisk ikke, at pengene kunne gå direkte ind på deres konto og de kunne blive øremærket.

Jeg tror, at jeg vælger at FjolleTrold skal støtte et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.