Ihhh altså, jeg er nødt til at få min overtids-historie ned på skrift...
Den dag jeg er 40+6 begynder mit vand at dryppe ud af mig efter et bad! Samme dag har jeg tid til overtids-vurdering hos en jordmoder (scanning af fostervand + ctg + urin og blodtryk + indvendig undersøgelse) og ifølge hendes scanning er der mindre fostervand end normalt og derfor virker det rigtigt at mit vand lige så stille siver/drypper ud... Derudover står hovedet meget dybt og virker altså som prop for at vandet bliver ved med at fosse ud!
Jeg skal derfor (pga vandafgang) møde dagen efter til igangsætning + forebyggende penicilin + ctg for at sikrer den lille kan klare en lang vandafgang + igangsættelse.
Da jeg er 41+0 får jeg derfor stikpille nr 1. Jeg skal møde 6 timer senere til nr 2, men må ikke få den pga 4 kontraktioner på 10 min (registreret på ctg-en og ikke noget der genere mig) - men jeg må ikke få nr 2 pga risiko for overstimulering. Vi tager hjem og der sker ikke en skid.
Da jeg er 41+1 møder jeg til ny vurdering og det besluttes at jeg skal have stikpille nr 1 den dag og skal møde 6 timer senere til ny vurdering. Ved indvendig undersøgelse mærker jordemoderen at baby står "himmel-højt" og hun beslutter at kalde en læge mhp scanning af fostervand.
Lægen finder masser af fostervand inde ved barnet, men at vandet imellem de 2 fosterhinder er væk (derfor dryppede jeg vand)...
Jeg bliver sendt hjem med besked om at igangsættelse er afblæst og jeg kan tage hjem og afvente det videre forløb...
ØV HVOR ER DET TRÆLS ALTSÅ!!!

Skal til ny overtids-vurdering imorgen formiddag og skal sættes igang senest på søndag hvor jeg er 12 dage over tid...
Ville bare lige ud med mine frustrationer...
Anmeld