Hvor meget sover jeres børn på lige omkring 2½-3-3½ år :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.177 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. juli 2012

Alarnna

Hvor meget sover jeres børn på lige omkring 2½-3-3½ år

Er lidt nysgerrig .. og prøver at finde ud af hvornår det er det rigtige tidspunkt at stoppe Logan med at sove Middagslur..

Han bliver 3 år nu her i slutningen af August og er startet børnehave.. Der er stadig nogle andre børn der sover til middag henne i børnehaven .. Men er nysgerrig for hvornår i stoppede med jeres børn og hvordan i vidste det var den rette tid?

Der er nogle dage han ikke sover til middag hvis vi er ude i weekenderne et eller andet sted ved fx familie og der bare er så meget spændende men så er han også bare smadret kl 18 ... (nomal sengetid herhjemme er 19.00-19.30) Men nogle dage hvor han har sovet til middag kommer han i seng til sengetid men sover ikke før flere timer efter. Han ligger og leger og snakker. Hvilket jo er meget frustrerende, både fordi vi skal ind og sige han skal sove -Mange gange, og fordi han dagen efter er sååå træt! (vores hverdag starter kl. 06.00-06.30)

sorry det lange indlæg.. håber på nogle gode svar ?

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

Lene32

David er 3 år og 3 mdr og han har de sidste 2-3 mdr stort set ikke sovet til middag.Det betyder at han sover ved 19 tiden og vågner mellem 6 og 7 om morgenen.Dog er der dage hvor han beder om at ssove,det får han også lov til.De dage sover han ved 20-20.30 tiden og vågner omkring kl 7 næste morgen.Vi lægger ham ikke ind og hvile overhovedet,det gør de dog stadig i børnehaven.Men det tror jeg også snart skal være slut.

Anmeld

27. juli 2012

chael

Jeg synes det kom helt af sig selv.

Min søn er 3,5 år og han sover ikke længere til middag i børnehaven. Dog er vi nød til at lave aftensmad til 17-17.30, og sørge for at holde ham vågen, ihvertfald til kl. 18.30. Ellers vågner han ved 21-22 tiden og er total frisk

Men sover han først ved 18-19 tiden, sover han til 07-08 næste morgen.

Nogen af de her dage, der har han trængt til at hvile sig om eftermiddagen, men der har det været ok, for vi har skullet en masse, som har været med til at køre ham træt, så han sagtens kunne sove.

Men du mærker, synes jeg ihvertfald, helt klart om de har et behov for at sove en lur om eftermiddagen eller ej

*C

Anmeld

27. juli 2012

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Min søn er nok lidt unormal for han sover rigtig længe.Han stoppede med at sove til middag lige før han fyldte 3.Han var lige begyndt i børnehave og kunne ikke sove dernede.Han havde længe ikke sovet herhjemme i weekenden,for han sover længe om morgenen.

Til hverdag kommer han i seng mellem 18-19.30 alt efter hvor træt han er,han beder indimellem selv om at komme i seng.Han bliver vækket ved 9-tiden men vågner somme tider lidt før.

I weekenden kommer han i seng mellem 19-20 og sover til mellem 8.30-10.Her i ferien er den oftest 10.30 før han vågner.

Han er 3,3 år.

Anmeld

27. juli 2012

>>Carina<<

Magnus er 2 år og snart 9 mdr. De sidste 3-4 mdr har jeg bedt om at han kun sov 1 time til middag i vuggestuen for ellers Overgav han sig først omkring 21.30 tiden om aftenen. Når han er hjemme sover han ik til middag. Igår hvor vi var ude hos et vennepar var han vågen fra 08.15-22.35 :-0

På en normal dag har han sovet 1 time  i vuggestuen og så sover ham fra 19.30 el 20 til ca 07.  

Han ska starte i børnehave efter ferien så er spændt på om der kommer nye 'vaner' der :-)

Anmeld

28. juli 2012

XXSS

Vores den store 3,5 har ikke sådan rigtig sovet til middag siden 3 års alderen. Nogle gange kan hun da godt være træt og tage sig en blunder, men hun nægter at sove. Hvis han er træt så lad ham da få en lur, han skal nok selv sige til når han ikke vil sove til middag mere (tror jeg).

Anmeld

28. juli 2012

SaNiNa

Nicklas på 3 år og 2 måneder sover som regl mellem 19-20 til 07-08

Nogle dage kan han også gå kold kl 16.30 og sove til næste morgen

og han har ikke sovet til middag siden han startede i børnehave

Anmeld

28. juli 2012

prettybutterfly

Vores datter var 2 år og 1 mdr da hun stoppede med at sove til middag herhjemme(fx i weekender og ferier) da vi ikke ku få hende til at sove til middag(tog 1 time at få hende til at sove 20-30 min). Da hun var 2 år og 5 mdr stoppede hun med at sove til middag i daginstitutionen da vi SLET ik ku få hende til at sove om aftenen, og hun begyndte at vågne utallige gange om natten. Det har hjulpet SÅÅÅÅ meget på alles nattesøvn herhjemme. Hun er nu 2 år og 6 mdr, og sover ca 11 timer om natten(kan dog sagtens vågne 3-4 gange og skal bare puttes igen med det samme).

Syntes helt klart i skal stoppe med middagsluren hvis han ik er til at få til at falde i søvn om aftenen!

Anmeld

28. juli 2012

Laulund87

Min datter på 2,5 år sover som regel ca 11 timer om natten. Hun bliver puttet på forskellige tidspunkter alt efter om det er hverdag eller weekend.

Til middag sover hun 1-2 timer stadig. Hvis vi er nogle steder, kan hun godt finde på at springe den over, men så er hun også bare sur og træt. Så den er hun ikke klar til at droppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.