Vækstscanning kl. 12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. juli 2012

Rosengreen

Jeg har lige været til jordemoder her til morgen 36+5.

Alt var fint med blodtryk (som var for højt i sidste graviditet) og der var heller ikke noget i urinen 

Men så skulle hun mærke på baby. Hun konstaterede hvad jeg godt vidste, at baby stadig står højt -meget højt endda  Det var hun for det første ikke så glad for, her med 3 uger til termin.

Derudover mærkede hun meget længe for at få et fosterskøn. Jeg troede det var fordi hun mente baby var stor, fordi min mave en stor. Men hun mente den måske var for lille!  Og desuden havde jeg meget fostervand..

Hun ville skønne baby til 2200-2400 g hvor den gennemsnitslig skulle være 3000 g, og måske lidt mere da min datter var større end gennemsnittet ved fødslen

Så nu skal jeg til vækstscanning på Skejby kl. 12. 

Hold da op, man kan da nå at blive godt nervøs den næste halvanden time 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

nielsen80

Krydser lige hvad jeg kan for at din bebs er heeeelt normalvægig
Er sikker på, alt er i orden, men det er da godt de lige tjekker en ekstra gang.

Anmeld

26. juli 2012

Rosengreen

nielsen80 skriver:

Krydser lige hvad jeg kan for at din bebs er heeeelt normalvægig
Er sikker på, alt er i orden, men det er da godt de lige tjekker en ekstra gang.

Åhh tak! 

Håber virkelig også at jordemoderen tager fejl! Ja, det er dejligt der bliver gjort noget, og at de kan tjekke det allerede i dag  Men puha jeg er nervøs for vores lille bebs! 

Anmeld

26. juli 2012

nielsen80

Rosengreen skriver:

Åhh tak! 

Håber virkelig også at jordemoderen tager fejl! Ja, det er dejligt der bliver gjort noget, og at de kan tjekke det allerede i dag  Men puha jeg er nervøs for vores lille bebs! 

Kan jeg godt forstå, ville være helt ude af mig selv, hvis det var mig. Men husk selv om h*n vurderes til at være lille, er der stadig tre uger til at tage på, og er de over 2500 regner man ike med at neontal skal indover. De holder bare ekstra øje med banes tilstand under fødselen, for at sikre h*n kan klare det. Så heller de finder ud af et evt. lille vægt nu, og tager de forholdsreler man kan inden fødselen, fremfor en fødsel hvor de ikke giver barnet de optimale betingelse.

Men som sagt er sikker på, alt er som det skal være. Og skal nok krydse hele dagen for en god scanning!

Anmeld

26. juli 2012

Rosengreen

Det hjalp faktisk meget på min nervøsitet det du skrev 

Du har ret, der er selvfølgelig stadig 3 uger til termin hvor den kan nå at vokse  Har vist bare fået kørt mig selv lidt for meget op 

Jeg kommer lige med en update når jeg har været afsted 

Anmeld

26. juli 2012

Rosengreen

nielsen80 skriver:

Kan jeg godt forstå, ville være helt ude af mig selv, hvis det var mig. Men husk selv om h*n vurderes til at være lille, er der stadig tre uger til at tage på, og er de over 2500 regner man ike med at neontal skal indover. De holder bare ekstra øje med banes tilstand under fødselen, for at sikre h*n kan klare det. Så heller de finder ud af et evt. lille vægt nu, og tager de forholdsreler man kan inden fødselen, fremfor en fødsel hvor de ikke giver barnet de optimale betingelse.

Men som sagt er sikker på, alt er som det skal være. Og skal nok krydse hele dagen for en god scanning!

hov, glemte lige at citere dig 

Anmeld

26. juli 2012

nielsen80

Rosengreen skriver:

Det hjalp faktisk meget på min nervøsitet det du skrev 

Du har ret, der er selvfølgelig stadig 3 uger til termin hvor den kan nå at vokse  Har vist bare fået kørt mig selv lidt for meget op 

Jeg kommer lige med en update når jeg har været afsted 

Er glad for du forstod trods alle stavefejl. Er på telefonen, det går ikke skide godt

Vil holde øje med din opdatering

Anmeld

26. juli 2012

nielsen80

Hvordan gik det?????

Anmeld

26. juli 2012

Tanjadamgaard

Rosengreen skriver:

Jeg har lige været til jordemoder her til morgen 36+5.

Alt var fint med blodtryk (som var for højt i sidste graviditet) og der var heller ikke noget i urinen 

Men så skulle hun mærke på baby. Hun konstaterede hvad jeg godt vidste, at baby stadig står højt -meget højt endda  Det var hun for det første ikke så glad for, her med 3 uger til termin.

Derudover mærkede hun meget længe for at få et fosterskøn. Jeg troede det var fordi hun mente baby var stor, fordi min mave en stor. Men hun mente den måske var for lille!  Og desuden havde jeg meget fostervand..

Hun ville skønne baby til 2200-2400 g hvor den gennemsnitslig skulle være 3000 g, og måske lidt mere da min datter var større end gennemsnittet ved fødslen

Så nu skal jeg til vækstscanning på Skejby kl. 12. 

Hold da op, man kan da nå at blive godt nervøs den næste halvanden time 

Ej hold da op, ja der kan altså hurtigt ske noget, håber alt gik som det skulle ved scanningen 

Anmeld

26. juli 2012

Kay

uhhh hvordan gik det??? håber det hele er ok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.