Andre der har brugt barnevognskassen som seng om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.761 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. juli 2012

christinak

Vores søn på 3 måneder er vokset ud af hans lift og vi har derfor flyttet ham over i hans tremmeseng og efter han er kommet derover og sove så vågner han hver 2 time om natten og er ked af det og manglen på søvn hos mig er efterhånden stor. Så nu har vi taget barnevognskassen ned i hans seng og håber det giver ham ro, er der andre der har prøvet det samme? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Kløver

christinak skriver:

Vores søn på 3 måneder er vokset ud af hans lift og vi har derfor flyttet ham over i hans tremmeseng og efter han er kommet derover og sove så vågner han hver 2 time om natten og er ked af det og manglen på søvn hos mig er efterhånden stor. Så nu har vi taget barnevognskassen ned i hans seng og håber det giver ham ro, er der andre der har prøvet det samme? 

Vi gør sådan at liften bliver brugt, og stilt i vuggen, når liften er for lille, bruges vuggen, ca 6 mdr så kommer de i tremmeseng, dog men tyk sengerand i, af skumgummi det har virket rigtig godt ved vores søn, som havde brug for små trygge rammer, og først senere kunne rumme den store verden det samme gør vi hos lillepigen, som nu er på vej ud af liften måske en sengehimmel også kan hjælpe

Anmeld

25. juli 2012

christinak

Maja84 skriver:

Vi gør sådan at liften bliver brugt, og stilt i vuggen, når liften er for lille, bruges vuggen, ca 6 mdr så kommer de i tremmeseng, dog men tyk sengerand i, af skumgummi det har virket rigtig godt ved vores søn, som havde brug for små trygge rammer, og først senere kunne rumme den store verden det samme gør vi hos lillepigen, som nu er på vej ud af liften måske en sengehimmel også kan hjælpe

Vi har desværre ikke købt en vugge men leander sengen og den er noget stor for en lille baby, har prøvet med en tyk sengerand men det duer heller ikke så vores sidste løsning er barnevogns kassen 

Anmeld

25. juli 2012

Nettemor

Jeg har brugt den som weekend seng hvis vi ikke var hjemme. .Men altså der sker jo nok ikke noget ved at bruge den.. Men jeg ville nok købe sådan en senge formindsker (tyk sengerand) i stedet..

Anmeld

25. juli 2012

Kløver

christinak skriver:

Nuuvevedljejegiikk

Vi har desværre ikke købt en vugge men leander sengen og den er noget stor for en lille baby, har prøvet med en tyk sengerand men det duer heller ikke så vores sidste løsning er barnevogns kassen 

Nu ved jeg ikke hvordan leandersengen ser ud, men i kan jo sagtens bruge kassen i stedet for vuggen, uden kaleche på. Står tremmesengen i soveværelset eller på hans eget værelse ?

Anmeld

25. juli 2012

christinak

Maja84 skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan leandersengen ser ud, men i kan jo sagtens bruge kassen i stedet for vuggen, uden kaleche på. Står tremmesengen i soveværelset eller på hans eget værelse ?

Den står i soveværelset ved siden af min seng.

Har også pillet det hele af kassen, det er selvfølgelig bøvlet når jeg skal bruge barnevognen, men hvis det giver ham ro om natten så må det være det vi gør 

Anmeld

25. juli 2012

Kløver

christinak skriver:

Den står i soveværelset ved siden af min seng.

Har også pillet det hele af kassen, det er selvfølgelig bøvlet når jeg skal bruge barnevognen, men hvis det giver ham ro om natten så må det være det vi gør 

I kan jo sagtens bruge den nogle måneder, til han er ca et halvt års tid, og prøve igen eller indtil han og tremmeseng skal på eget værelse. vores kom/kommer på eget værelse når vuggen blev for lille. Noget andet som måske også kan have betydning, kan måske være tigerspring i mængde af maden, har vores pige lige haft (fra 16 april)

Anmeld

25. juli 2012

MyBigWish

christinak skriver:

Hvad med at prøve at ligge en almindelig voksen dyne rundt i tremmesengen, Så han kan mærke siderne og føle sig tryg  

Det hjalp os rigtig meget da vores søn skulle fra vugge og over i tremmeseng da han var 4 måneder 

Anmeld

25. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi har brugt en tyk sengerand og puder eller noget lignende langs den ene sideaf sengen, så den virkede mindre.

Men vi har da brugt barnevognskassen da vi var på besøg hos mine forældre i tre dage og rejsesengen var alt alt for stor. Det fungerede fint.

Anmeld

25. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kom lige i tanke om at vi i starten brugte voksiposen og lagde ned i. Så lå han i noget han var vant til. Vi lukkede den selvfølgelig ikke til. Siderne brugte vi til at lade sengen virke mindre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.