Bræk-Børge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. marts 2008

Lise

Hvad gør man når 1. ungen ikke vil spise, og når 2. han endelig spiser, men så brækker mere op end man synes man har fået i ham??? Arggh, sådan har det været her siden igår morges. Igår gik det udover en masse tøj og barnevognen, og idag bare noget tøj og skråstolen (prøvede at lokke øllebrød i ham mens han sad der og så Teletubbies...det gik ok - lige indtil det kom tifold retur udover det hele). Han er stadig i godt humør, men har lidt feber, klam hoste, og er lidt mere træt end normalt... Skal jeg bare tilbyde ham mad en gang imellem, og så acceptere at han ikke har lyst til at spise? Han har jo heldigvis en masse at tære på, men jeg tænker at han da må være sulten...?

Lise (?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2008

Tikki

Halli hallo :) Ja, når man har et barn som er vant til at voldspise, så bliver man bare så bekymret, når de så ikke spiser eller kun spiser meget meget lidt. Jeg tror, du skal lade ham være faktisk i forhold til det spiseri....Jeg har jo selv en grovspiser og hun valgte at spise kun 600 ml flaske på 2 døgn og jeg prøvede og prøvede at logge mad i hende, men nej...det viste sig, at hun var på vej til at blive syg - fik mellemørebetændelse lige efter og mens det stod på hverken spiste eller drak hun noget. Det vigtigste er væske, så giv ham det og så tilbyd lidt mad en gang imellem, men respekter at han siger fra. Jeg endte med at give Iza vand af en almindelig vandflaske, for det synes hun var sjovt at drikke af og så kom der væske ned :P Det der med at kaste op efter maden, har vi også været igennem faktisk fordi vi gav hende for meget mad, end hun kunne rumme :$:$:$ - det er sket 3 gange, fordi moderen har insisteret for meget og til sidst har hun bare spist for at få mig til at holde mund...og så kom det hele op igen lidt efter :'(:$ nåååååå jeg havde det dårlig de gange...og der skulle hele 3 gange til før jeg fattede det! Jeg prøvede også at lege maden i hende...og prøver det nogengange stadig :$, men jeg tror sgu de nu er så store, at de selv siger til og fra...den tiltro må man vist have ;) /Jeanette, der har en baby, der er ved at tage livet af katten :-o

Anmeld

11. marts 2008

LouiseViola

Hej Lise
Viola brækker sig, har tynd mave, er snottet og er i det hele taget bare nasset. Hun gider heller ikke at spise, og i morges kastede hun 2 liter mælk op - ja tak!
Altså var til lægen med et lignede problem da Carl var bebs, og der fik jeg det råd, at give ham meget lidt mad af gangen, for ikke at irriterer maven for meget. Hvis de har opkast og diaree i mere end et par dage, skal du tage ham til lægen. For der skal jo ikke så meget til for de små dehydrerer - så husk at det godt kan være at han ikke gider at spise, men han skal helt drikke lidt.
God bedring.
Fra Louise og skide-Viola+o(

Anmeld

11. marts 2008

Lise

Har fået en tid hos lægen om en halv time - så ta'r lige op og får lyttet på ham. Han har hostet nogle dage efterhånden, og det lyder som om han har røget 40 smøger om dagen i 20 år +o( Det er sikkert bare en forkølelse, for der er tonsvis af snot os', men heller tage afsted en gang for meget end en gang for lidt, ik?! :) Men det er sgu ellers bare skønt med bræk all over... hov, host i alarmen, må hellere se om de 50 ml mælk jeg lige fik i ham ikke ligger i barnevognen nu...

Anmeld

11. marts 2008

LouiseViola

Hej Lise
Hvad sagde lægen mon?
Håber at Simon har det bedre, og at du ikke har bræk alle steder.
- Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.