Min første fødsels var mest tramatisk fordi jeg fik en meget stort bristing som gjore ondt lang tid efter, min jordmor henviste mig til syghuset hvor jeg var inde og snakkke med en fødselslæge, som jeg dog slet ikke syntes gjore det bedre, faktisk snart værre.
Da hun sagde at chancen for at gå ligeså meget i stykker 2 gang var højre da det var sket 1 gang, men alligevel ikke statisktisk da det kun er 5 % som gør det. Så var faktisk ret nervøs, prøvet hele tider at sige til mig selv at det nok skulle gå. Havde håber på et kejsersnit, men dette kunne ikke lade sig gøre da det ikke var medicinsk belæg for det, jeg var kommet mig helt efter første fødsels( der er også 4 år mellem mine) og havde ikke men derfra... Men det blev skrevet i min journal at de skulle være særlig opmærksom på det under fødslen. Hende jordmoren jeg fødte med var oså super og meget opmærksom og sørget for hele tiden at varme mellemkødet op med kogte klude.
Jeg kom igennem 2 fødsels med 2 sting og et lang bedre efterforløb, jeg var jo ligesom normal kunne gå og måtte selv gå op på barselsgangen efterfølgende... Og er idag glad for at jeg selv også fødte min datter, men mest fordi det gik så godt....
Anmeld