Fastvikle eller strækvikle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. juli 2012

samantha1986

Jeg står og overvejer om jeg skal købe en fastvikle det er nemlig den jeg hælder mest til. Og lille pigen vil gerne tæt på mig. 

Men en har nævnt for mig at strækvikle også er god. 

Hva er i til og hvorfor. Og skriv gerne hvor i har købt det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Drømme

samantha1986 skriver:

Jeg står og overvejer om jeg skal købe en fastvikle det er nemlig den jeg hælder mest til. Og lille pigen vil gerne tæt på mig. 

Men en har nævnt for mig at strækvikle også er god. 

Hva er i til og hvorfor. Og skriv gerne hvor i har købt det?

Tag evt et kig På slyngebarn.Dk

Ved ikke så meget er selv helt ny inden for den verden, men så vidt jeg kan forstå er strækviklen brugbar indtil barnet vejer ca 10 kg..

Anmeld

24. juli 2012

samantha1986

Drømme skriver:

Tag evt et kig På slyngebarn.Dk

Ved ikke så meget er selv helt ny inden for den verden, men så vidt jeg kan forstå er strækviklen brugbar indtil barnet vejer ca 10 kg..

Det vil jeg lige kigge på.. Tak for det.

Men ja det har jeg også set og jeg tænker at jeg måske vil få mere glæde af fastvikle. For jeg synes det er ærgeligt at skulle købe en ny vikle inden for et halvt år fordi hun vejer for meget.

Anmeld

24. juli 2012

Skouboe

Strækviklen er nemmere at bruge og lidt blødere til de helt små, men kan til gengæld ikke bruges så længe. Omkring 5-6 måneders alderen skifter de fleste til en fastvikle.

Jeg valgte at skifte vikle og det har jeg ikke fortrudt. Strækviklen er bare nemmere når de er helt spæde og den kan bindes på forhånd og så kan barnet puttes ned i, istedet for at man skal står og jonglere med et spædbarn og 7 kilometer stof. Det er bare nemmere når de er lidt større.

Anmeld

24. juli 2012

Skouboe

Strækviklen er nemmere at bruge og lidt blødere til de helt små, men kan til gengæld ikke bruges så længe. Omkring 5-6 måneders alderen skifter de fleste til en fastvikle.

Jeg valgte at skifte vikle og det har jeg ikke fortrudt. Strækviklen er bare nemmere når de er helt spæde og den kan bindes på forhånd og så kan barnet puttes ned i, istedet for at man skal står og jonglere med et spædbarn og 7 kilometer stof. Det er bare nemmere når de er lidt større.

Anmeld

24. juli 2012

samantha1986

Skouboe skriver:

Okay. Ja for så kunne jeg jo bare ønske mig fastvikle i julegave. For hun bliver et halvt år til december og sp er det jo passende der. Er der nogen strækvikler du kan anbefale?

Anmeld

25. juli 2012

Skouboe

samantha1986 skriver:

Okay. Ja for så kunne jeg jo bare ønske mig fastvikle i julegave. For hun bliver et halvt år til december og sp er det jo passende der. Er der nogen strækvikler du kan anbefale?

Jeg brugte en koala vikle, og den var jeg super glad for. Den har en lille lomme foran der er super smart. Ikke fordi man opbevarer noget i den, men fordi man kan bruge den til at justere pasformen på viklen.

http://slynger.dk/group.asp?group=7

Anmeld

25. juli 2012

samantha1986

Skouboe skriver:

Jeg brugte en koala vikle, og den var jeg super glad for. Den har en lille lomme foran der er super smart. Ikke fordi man opbevarer noget i den, men fordi man kan bruge den til at justere pasformen på viklen.

http://slynger.dk/group.asp?group=7

Tusinde tak for hjælpen. Det vil jeg da lige tjekke nærmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.