Vidunderligeunger skriver:
Det er op til forældrene hvad de har behov for og hvordan situationen er derhjemme tænker jeg 
Da vi fik den første havde jeg stadig brug for at være kærester med min kæreste og gå ud sammen, eller tage til en koncert med en veninde f.eks.. Jeg var alene med hende det meste af tiden fordi min kæreste havde et arbejde som gjorde at han aldrig var hjemme (som i hver 14. dag. Det gjorde nok at jeg druknede lidt mere i bleer end hvad jeg havde troet... Men nå, til sagens kerne, vi fik vores datter passet første gang da hun var 4 uger i fire timer, så vi kunne komme ud at spise... Hun sov de 4 timer så det tror jeg ikke hun lagde mærke til 
Efterføgende er hun blevet passet af min veninde som er hendes "moster" da jeg ingen søskende har, hendes rigtige faster, hendes bedsteforældre og oldemor.. Jeg har aldrig haft dårlig samvittighed over det. Selvom man får børn så skal man jo stadig have lov at være sig selv. Men som sagt så er behovet nok meget forskelligt fra person til person.
Her 2. gang har jeg ikke haft behov for at få Emil passet... Ikke for at komme ud og være mig, eller kærester. Det har tilgengæld været nødvendigt! Jeg skulle til 4 skriftlige eksaminer a 4-5 timer og 3 mundtlige så det resulterede i at mindstemand skulle passes af og til. Han har taget det super fint, selvom han er mere sensitiv end storesøster og mere mor-glad 
Hvad vil jeg med min roman ?? 
Bare sige at der jo er stor forskel på folk, men at folk jo skal mærke efter hvad DE synes er ok for et lille eller større barn og for deres barn. Børn er forskellige 
Samtidig mener jeg det er sundt at børn lærer lige så stille at man godt kan være alene med andre voksne end sine forældre og skaber relationer til andre mennesker. Jeg som enebarn har ELSKET at komme væk fra mor og far..
jeg er helt enig.
Her hvor jeg er(det er dog noedvendigt, men fortaeller det alligevel)
Jeg er i Italien, hvor jeg har passet to drenge i 6maaneder(de er 8.5maaned) og moren var her de foreste to maaneder(deltid) men 1.marts startede hun fuld tid, og tog afsted kl.8 og var hjemme efter 17. De var ligeomkring 4maaneder.
De er super sociale drenge, der ikke har problemer med mange mennesker og har aldrig graedt naar far koerte kl.12. Man bliver moedt med det dejligste smil og et kram, naar man kommer ned om formiddagen.
Men jeg synes ogsaa at boern har godt at vaere vaek fra mor og far en gang i mellem(Maaske ikke saa meget naar de er helt smaa) men en eftermiddag hos bedsteforaeldrene, har aldrig skadet nogen.
Jeg har da tit taget mine nevoer ud og hygget os en eftermiddag fra den lille var 1(ca) Den store moedte jeg kun da han var 4.
Og det er jo ikke fordi at foraeldrene vil have dem passet, men fordi jeg vil tilbringe tid med mine nevoer uden foraeldrene. Det er vores hygge tid.
Anmeld