er det spiseæbler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. juli 2012

B&J

Vi har et KÆMPE æbletræ ude i haven men spørgsmålet er? er det spise æbler??? og hvordan finder man ud af det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Frk. Himmelblå

B&J skriver:

Vi har et KÆMPE æbletræ ude i haven men spørgsmålet er? er det spise æbler??? og hvordan finder man ud af det???

Man smager på et :-)

Anmeld

23. juli 2012

Thereseh

B&J skriver:

Smag på det. Hvis de er alt for sure og små/hårde, kan man helt sikkert alligevel koge gelé af dem. Hvis de er store og melede, kan de stadig bruges til æblemos/grød og kager 

Anmeld

23. juli 2012

B&J

Frk. Himmelblå skriver:

okay jaa det var nemt troede jeg ikke bare man gjorde

Anmeld

23. juli 2012

B&J

Thereseh skriver:

Smag på det. Hvis de er alt for sure og små/hårde, kan man helt sikkert alligevel koge gelé af dem. Hvis de er store og melede, kan de stadig bruges til æblemos/grød og kager 

Mange tak jamen det er jo dejligt for hold da op der er ved at være rigtig mange såå det lyder jo lækkert

Anmeld

23. juli 2012

Thereseh

B&J skriver:

Mange tak jamen det er jo dejligt for hold da op der er ved at være rigtig mange såå det lyder jo lækkert

Mange æbler er først rigtig modne i sent august/september, så fortvivl ikke hvis de er møg sure nu ;-)

Anmeld

23. juli 2012

B&J

Thereseh skriver:

Mange æbler er først rigtig modne i sent august/september, så fortvivl ikke hvis de er møg sure nu ;-)

jamen de er heller ikke så store inu men nogle af dem er rimelig størrelse syntes jeg ej alle de lækre ting vi kan få lavet så mums da

Anmeld

23. juli 2012

Nettemor

Du kan også prøve at søge på æble sorter og se om der ikke er et sted på nettet der er billeder af hvordan træet, bladene og evt æblerne ser ud Så kan du jo finde ud af hvad sort det er og så derved finde ud af om det er spise eller mad æbler. Og nogle æbler skal lige have en enkelt nats frost inden de bliver plukket osv.. Det kan godt være praktisk at vide hvilken sort det er

Anmeld

23. juli 2012

B&J

Nettemor skriver:

Du kan også prøve at søge på æble sorter og se om der ikke er et sted på nettet der er billeder af hvordan træet, bladene og evt æblerne ser ud Så kan du jo finde ud af hvad sort det er og så derved finde ud af om det er spise eller mad æbler. Og nogle æbler skal lige have en enkelt nats frost inden de bliver plukket osv.. Det kan godt være praktisk at vide hvilken sort det er

jaaa det kan være jeg skal lede... har bare ikke så meget forstand på det men mon ikke jeg kan finde det

Anmeld

23. juli 2012

Muhmi

Frk. Himmelblå skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.