hunde er dyre for at dække udgifterne til bla.
vaccinationer
ormekur
chip
foder
mange sælger hunde med start tilbehør bla, snor, skåle, osv..
nogle hunde har stamtavle.. har hunden tavle koster det noget at få lavet sådan en.
racehunde er dyre fordi de er populære... og derfor vælger nogle at avle racehunde i bla. en kennel, der er der også husleje der skal betales for at det kan køre rundt.. der er mange flere ting der spiller ind når det er man skal have hvalpe hvis man vel og mærket gør det ordenligt...
der findes desværre også dem der sælger racehunde billigt, og der er det som regel hundehandlere som importere ulovligt i landet og dem der køber de billige hunde ender med at bruge den 10 dobbelte pris for hunden i div dyrlægeregninger osv..
så det at give mange penge for en racehund f.eks. er også et kvalitetsstempel af en art.. at de har haft et godt liv.. og der er tilbud om at se hundene fra en tidlig alder og der er mulighed for at følge med indtil de er gamle nok til at komme fra sin mor..
en labrador f.eks. burde ikke koste mere end max 5000 kroner.. hvor en chihuahua, mops, fransk bulldog, bomuldshund (bichon frisé
osv.. (altså de dyre racer) gerne må koste helt op til 15000 kroner med tavle. og max 10000 uden tavle..
keg fik selv en mops for 6700 og det er så uden tavle, og han var "brugt" hvis man kan sige det... det syntes jeg var en rimelig pris fordi at vi fik han først da han var 3½ måned gammel... så han havde ligesom allerede fået een form for opdragelse inden jeg fik ham..
og så havde han alt, chip, ormekur, vaccinationer osv osv osv...
men ja i dag er han MEGET MERE VÆRD i mine øjne end de penge... om jeg så havde givet 15000 for ham var han meget mere værd...
Anmeld