Hvorfor koster en hund så meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2012

Lullaby

Muhmi skriver:

Jeg ville have stillet det her spørgsmål i den debat der om de søde små han-hvalpe der er til salg, men tænkte at jeg ikke ville "ødelægge" den debat med en debat vi kan tage her i stedet

Så her det jeg ville have spurgt om inde i den anden tråd, men i sidste øjeblik besluttede mig for at lave den her

Må jeg egentlig spørge om hvorfor man tager så meget for hunde?

Altså jeg kan godt se det er en god forretning sådan at få et kuld unger.. Og jeg ved godt at 5000,- faktisk er "billigt" i forhold til hvad andre sætter dem til salg for mht. racen osv.... Men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor en hund ikke bare koster 1000,- f.eks.??

Hvad er jeres mening og hvorfor synes i at det er rimligt at en hund "skal" koste så meget??

Kan måske godt se det der med, at folk ikke ville give 5000,- for en hund som de ombeslutter sig med tre uger efter, medmindre de ikke skulle have dyr fra starten af, men alligevel... 5000,- det er virkelig mange penge....

5000 er billigt. Min far gav 14000  Vores smukke kat kostede 4500.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

klmf

Jeg har det nok lidt sådan, at jeg står jo heller ikke nede ved Volvo-forhandleren og spørger, hvorfor skal den bil koste så meget. Vil jeg ikke betale de penge, må jeg jo finde noget andet.

Ser det som en forretning som så meget andet, hvis ikke man tjener på det er det godt nok et stort stykke arbejde at have et hvalpekuld uden fortjeneste.

Anmeld

23. juli 2012

Muhmi

lotchen skriver:

Jeg har det nok lidt sådan, at jeg står jo heller ikke nede ved Volvo-forhandleren og spørger, hvorfor skal den bil koste så meget. Vil jeg ikke betale de penge, må jeg jo finde noget andet.

Ser det som en forretning som så meget andet, hvis ikke man tjener på det er det godt nok et stort stykke arbejde at have et hvalpekuld uden fortjeneste.

Nu ville jeg nok også være en af de personer der ville købe en brugt vogn, ligesom med min hund... Altså, en hund der er blevet forladt af den ene eller anden grund... Ganske enkelt fordi med bilen gavner det at bruge brugte ting igen og med hunden så behøver den en chance mere

Anmeld

23. juli 2012

Missq4

Muhmi skriver:

Jeg ville have stillet det her spørgsmål i den debat der om de søde små han-hvalpe der er til salg, men tænkte at jeg ikke ville "ødelægge" den debat med en debat vi kan tage her i stedet

Så her det jeg ville have spurgt om inde i den anden tråd, men i sidste øjeblik besluttede mig for at lave den her

Altså jeg kan godt se det er en god forretning sådan at få et kuld unger.. Og jeg ved godt at 5000,- faktisk er "billigt" i forhold til hvad andre sætter dem til salg for mht. racen osv.... Men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor en hund ikke bare koster 1000,- f.eks.??

Hvad er jeres mening og hvorfor synes i at det er rimligt at en hund "skal" koste så meget??

Kan måske godt se det der med, at folk ikke ville give 5000,- for en hund som de ombeslutter sig med tre uger efter, medmindre de ikke skulle have dyr fra starten af, men alligevel... 5000,- det er virkelig mange penge....

med orme kur og chip som er lov messigt at det skal være i orden når man sælger en hund og det mad de spiser mens de vokser op tvivler på at man tjæner ret meget på det

jeg har avlet marsvin og selv om et marsvin ved en opdrætter koster et sted mellem 200 og helt op til 400 alt efter race jamen så tjæner man ikke på dem overhovdet tværdigmod og tror det er det samme med hunde har en veninde der avler race katte og de tager 4500 for en kat og de tjæner elelr ikke på det selt ikke

Anmeld

23. juli 2012

Isabella_mor

hunde er dyre for at dække udgifterne til bla.

vaccinationer

ormekur

chip

foder

mange sælger hunde med start tilbehør bla, snor, skåle, osv.. 

nogle hunde har stamtavle.. har hunden tavle koster det noget at få lavet sådan en. 

racehunde er dyre fordi de er populære... og derfor vælger nogle at avle racehunde i bla. en kennel, der er der også husleje der skal betales for at det kan køre rundt.. der er mange flere ting der spiller ind når det er man skal have hvalpe hvis man vel og mærket gør det ordenligt... 

der findes desværre også dem der sælger racehunde billigt, og der er det som regel hundehandlere som importere ulovligt i landet og dem der køber de billige hunde ender med at bruge den 10 dobbelte pris for hunden i div dyrlægeregninger osv..

så det at give mange penge for en racehund f.eks. er også et kvalitetsstempel af en art.. at de har haft et godt liv.. og der er tilbud om at se hundene fra en tidlig alder og der er mulighed for at følge med indtil de er gamle nok til at komme fra sin mor.. 

en labrador f.eks. burde ikke koste mere end max 5000 kroner.. hvor en chihuahua, mops, fransk bulldog, bomuldshund (bichon fris&eacute osv.. (altså de dyre racer) gerne må koste helt op til 15000 kroner med tavle. og max 10000 uden tavle..

keg fik selv en mops for 6700 og det er så uden tavle, og han var "brugt" hvis man kan sige det... det syntes jeg var en rimelig pris fordi at vi fik han først da han var 3½ måned gammel... så han havde ligesom allerede fået een form for opdragelse inden jeg fik ham.. 

og så havde han alt, chip, ormekur, vaccinationer osv osv osv... 

men ja i dag er han MEGET MERE VÆRD i mine øjne end de penge... om jeg så havde givet 15000 for ham var han meget mere værd... 

Anmeld

23. juli 2012

FruStolpe

Muhmi skriver:

Vil starte med at sige at vi har RIGELIGT råd til dyrlæge mm... Så er det vist på plads

Derudover, så kommer vi aldrig til at betale 3-4-5+ tusinder for en hund. Tavle eller ej.

Næste gang vi skal ha hund bliver det en omplacerings hund evt fra et internat. Så går pengene i det mindste til et godt formål og ikke en grådig hundeejer....

I stedet for at lave en masse hvalpe, burde folk tage sig mere af alle de uønskede hunde derude

Anmeld

24. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Maja84 skriver:

Det er så synd, når folk ikke tænker på dyrene
Vores hund fik vi da han var 1 år gammel. Vi er 3 ejer, og han skal ikke videre herfra. Første ejer ombestemte sig da han var 14 dage gammel. Næste ejer var et par, de gik fra hinanden og i en periode boede han i et lille bryggers alene, da han var langtidschauffør, hun kom bare forbi og gav mad for at køre igen. Han var afkræftet og mega tynd da vi fik ham, bange og stresset, og fyldt med orm og syg, med hjælp fra dyrlægen og hårdt arbejde, fik vi verdens dejligste familiehund, som er yderst trofast og kærlig, dog lidt uopdragen på nogle punkter, feks svært ved at gå pænt i snor, og hopper op når folk kommer, men vi måtte prioritere.
Det er så frygteligt nogle ikke overvejer grundigt og lader dyret lide under det. Det giver også traumer. Feks skulle vores hund passes ved min biofar og stedmor, og sagde han ikke skulle lukkes inde i bryggers. Ingen problem, men da vi kom hjem, havde han været lukket inde, han var fjern da vi kom fredag, syg og der sagde de han ikke havde ville drikke siden onsdag og havde kastet op. Jeg var tosset, for de synes det var pjat ikke at lade ham sove i bryggers alene. De sagde vi skulle lade være at give kødben da det svinede. Det var 1 og sidste han blev passet hos dem. Gik flere uger før han var sig selv igen, men det var aldrig gået sådan hvis ikke han havde de traumer i bagagen. Han var i starten så bange for min svoger at han kravlede baglens op af trappen, dyrlægen mente en med samme kropsbygning havde mishandlet ham, pga reaktionerne, gik 3 år før de var rimelig ok, og Mange godbidder.

Håber de får indført de hundekørekort man har snakket om, i stedet for den nye hundelov fra 2010

Årh stakkels lille vovse  Ja nogle har slet ikke forstand på dyr og hvor var det da overhovedet ikke pænt at far og stedmor  Ville da blive så tosset  ..

Hvor er det dejligt at hører at i gjorde en indsats trods tidligere ejere og hvor er det dejligt at det, i dag, er en dejlig hund i har jer  Kunne aldrig undvære min egen og kun min mormor og morfar må passe ham - han eeeelsker min mormor og morfar  hehe

Anmeld

24. juli 2012

Muhmi

FruStolpe skriver:

Vil starte med at sige at vi har RIGELIGT råd til dyrlæge mm... Så er det vist på plads

Derudover, så kommer vi aldrig til at betale 3-4-5+ tusinder for en hund. Tavle eller ej.

Næste gang vi skal ha hund bliver det en omplacerings hund evt fra et internat. Så går pengene i det mindste til et godt formål og ikke en grådig hundeejer....

I stedet for at lave en masse hvalpe, burde folk tage sig mere af alle de uønskede hunde derude

Anmeld

24. juli 2012

MissTas

Muhmi skriver:

der er rigtig meget arbejde med at skal lave hundehvalpe og samtidig en del omkostninger vaccinationer, dyrlægetjek, chip, foder osv.

jeg forstår godt priserne har selv givet 8000 for min hund

Anmeld

24. juli 2012

stine_olesen

Ville da bare lige komme med en lille kommentar. ved ikke hvordan man citere så skriver bare istede du skriver at de spiser af deres mor og fra 8 uger får de mad... da tager du fejl

Fra ca 2 uger før mor hunden føder begynder hun på hvalpe starter foder for at få gang i mælke produktionene, det får hun aflibitum ind til hvalpene stopper med at dige, så det er ca 7-9 uger alder. Fra gvalpene er 14 dage begynder de så småt at starte op på opblødt hvalpefoder og det stiger så i mængden som de bliver større.

Vi har lige haft et kuld på 5 hvalpe mellemstor hund (Border collier), vac, chip ormekur osv. for de 5 stykker blev ca 4500 kr og så gik der ca 6 sække foder til af 500 kr stykket altså 3000 kr altså ca 7500 kr så er der købt hunde legetøj for nogen hundrede kroner så alt i alt er der nok brugt 8000 kr. Vi tog 3500 kr for vores hvalpe. Så et overskud på 1900 kr ca pr hvalp.

Vi undersøgte hvad standard pris normalt plejede at være og tog en mellem pris for dem som vi syntes var rimeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.