Ris

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.433 visninger
27 svar
0 synes godt om
23. juli 2012

debbie19

Jeg kan simpelhen ikke finde ud af at koge ris

De brænder altid på selv om jeg har masser af vand i.

Vi har lige købt bruneris som vi skal have for første gang i aften.

hvordan vil i koge dem. vi er 2 voksne med god appeltit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

B&J

3dl ris - 6dl vand

putter i en gryde

min kæreste sætter det dog på 6grader eller ja på den højeste ind til det bobler også sætter han det ned på 2 også går han og kigger lidt til det til der ikke er mere vand også er de færdige

Anmeld

23. juli 2012

maria_wlt

Ris i gryden... kog vandet i kedlen.. Put vand så der er vand ca 2 cm over risene.. Så snart de koger så tager du dem af pladen med låg på. Så er det bare at vente og de bliver gode HVER gang. 

Anmeld

23. juli 2012

debbie19

B&J skriver:

3dl ris - 6dl vand

putter i en gryde

min kæreste sætter det dog på 6grader eller ja på den højeste ind til det bobler også sætter han det ned på 2 også går han og kigger lidt til det til der ikke er mere vand også er de færdige

Mange tak, jeg er nok så dum jeg plejre kun at skrue 1-2 grader ned håber det lykkes i aften

Anmeld

23. juli 2012

debbie19

maria_wlt skriver:

Ris i gryden... kog vandet i kedlen.. Put vand så der er vand ca 2 cm over risene.. Så snart de koger så tager du dem af pladen med låg på. Så er det bare at vente og de bliver gode HVER gang. 

På posen står der de skal koge i 25 min? bliver de så ikke meget hårde 

Anmeld

23. juli 2012

B&J

debbie19 skriver:

Mange tak, jeg er nok så dum jeg plejre kun at skrue 1-2 grader ned håber det lykkes i aften

jeg kan sku heller ikke finde ud af det, der før gør manden det hihihihi

Anmeld

23. juli 2012

debbie19

B&J skriver:

jeg kan sku heller ikke finde ud af det, der før gør manden det hihihihi

Hehe kæresten herhjemme kan heller ikke så vi plejre at købe de billige i kogeposer.men nu vil jeg alså prøve og smage brune ris

Anmeld

23. juli 2012

B&J

debbie19 skriver:

Hehe kæresten herhjemme kan heller ikke så vi plejre at købe de billige i kogeposer.men nu vil jeg alså prøve og smage brune ris

det smager også bedre en købeposerne.. håber det lykkes kig efter dem så lykkes det

Anmeld

23. juli 2012

debbie19

B&J skriver:

det smager også bedre en købeposerne.. håber det lykkes kig efter dem så lykkes det

tak 

Anmeld

23. juli 2012

MilleRasmussen

Som de andre piger siger

Har dog ikke dette problem da jeg har en Wasy Riche fra Tupperware hvor jeg bare tager 2.dl ris og 4 dl. vand i mikroovnen og 13 min. efter er de færdige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.