Hvilken hund har du som førstegangsejer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Line - med Bobben skriver:

http://www.hundegalleri.dk/galleri/61447-siberian_husky_snow_husky_ziemabor_jamie

Hende her.. Hvis det har interesse...

Det har det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Aabye

Frk P. skriver:

Åhhhh - de er flotte!! Men de kræver vildt meget - gør de ikke? Vi gik til hundetræning sammen med en husky - den kunne alle tricks før vi andre, og den fik special hjemmeopgaver

De kræver lige nøjagtigt det du er villig til at lægge i dem.. Forstået på den måde: Går du 30 km med den hver dag.. Så er det det den kræver.. Den kræver at du er MINDST lige så stædig som den er.. Og helst også lidt mere.. De kan være noget af en udfordring..

Anmeld

22. juli 2012

.....

Frk P. skriver:

Mener nu kun der er to Og er nok rigtig som en anden skriver - at det hedder typer og ikke racer Men jeg kan bedst lide den "bamsede" version - også derfor vi valgte den og hun er såååå kærlig den race kan varmt anbefales og den er altid glad! nogle af de der små hunde, kan godt være lidt arrige synes jeg ... :/ 

Det er den bamset version nogle fra min familie har så . Har altid godt kunne lide den type hund..Meget nem at omgås, voksne som børn .

Der er jeg enig, men det kommer igen an på hvordan de bliver opdraget vil jeg sige

Anmeld

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

De kræver lige nøjagtigt det du er villig til at lægge i dem.. Forstået på den måde: Går du 30 km med den hver dag.. Så er det det den kræver.. Den kræver at du er MINDST lige så stædig som den er.. Og helst også lidt mere.. De kan være noget af en udfordring..

Rigtig rigtig flot hund du har dig!!! Synes de er fine de hunde der !

Ja - det nok rigtig nok - men det er vidst en super intelligent race?? dem vi gik til hundetræning med, fik til hjemmeopgave at lære hunden at bukke eller kravle - kan ikke huske hvad de valgte - men én uge efter der kunne den sq :O

Anmeld

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Strawberry skriver:

Det er den bamset version nogle fra min familie har så . Har altid godt kunne lide den type hund..Meget nem at omgås, voksne som børn .

Der er jeg enig, men det kommer igen an på hvordan de bliver opdraget vil jeg sige

Ja den er nemlig fantastisk hihi

Ja, tror måske ofte at Småhundeejere er tilbøjelige til at give hundene friere tøjler.. forstået på den måde, at små hunde alligevel ikke kan ødelægge noget særligt, eller sådan.. og så får de ikke helt de samme faste rammer..?

Kan huske da vores i en periode ikke kunne lide at være alene hjemme.. jamen omg - den kunne jo ødelægge et helt rum!? det kan en lille chihuahua jo ikke ..

Anmeld

22. juli 2012

.....

http://www.hundegalleri.dk/galleri/61447-siberian_husky_snow_husky_ziemabor_jamie

Hende her.. Hvis det har interesse...

Smuk hund

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Frk P. skriver:

Rigtig rigtig flot hund du har dig!!! Synes de er fine de hunde der !

Ja - det nok rigtig nok - men det er vidst en super intelligent race?? dem vi gik til hundetræning med, fik til hjemmeopgave at lære hunden at bukke eller kravle - kan ikke huske hvad de valgte - men én uge efter der kunne den sq :O

De er lynende intelligente.. Måske lidt en ulempe.. De keder sig super hurtigt.. Og når de begynder at kede sig går det galt.. :s Så finder de på andre ting at more sig med..

Jeg har ALDRIG gået til hundetræning med Jamie.. Hun gider simpelthen ikke.. Men derfor kan hun 25 ting alligevel.. Hendes kuld søster Ariel går på politihundenes elite hold i lydighed..  DEN hund kan nogen triks.. Og hun ELSKER det..

Anmeld

22. juli 2012

Aabye

Strawberry skriver:

Smuk hund

Tak.. Lige nu er hun ultra grim :s Hun fælder.. Tsk tsk.. Pels over alt.. Jeg har lært knægten at plukke hende.. hahaha.. så kommer han med en hel håndfuld pels og smider det ud.. Og går ind og starter forfra.. Han elsker simpelthen den hund.. De er gøg og gokke de to..

Anmeld

22. juli 2012

.....

Tøj til pyntning af dyret burde gøres ulovligt... Hvis man har et behov for at klæde sit dyr ud skulle man nok købe en tøjbamse..
Har dog 1 gang (og kun den ene gang) givet Jamie en Le Mans t-shirt på hvor der stod Peugeot.. Men det var mere for at komme med et statement om at audi altså IKKE skulle vinde.. Og at ALLE.. Inklusive hunden heppede på Peugeot.. At alle deres 3 biler udgik, var så noget helt andet.. :p Hun fik kun t-shirten på for at jeg kunne tage et billede.. hahaha..

Hmm folk tror ellers jeg er dybt forstyrret når jeg begynder at tale om hunde.. LOL

Jeg er nu heller ikke vild med der pynte tøj..og så ser det lidt fjollet ud .

Hahaha, det er altså også en undtagelse Hunden skal være med i fællesskabet, haha

Anmeld

22. juli 2012

Blirnokaldrigfru

De er lynende intelligente.. Måske lidt en ulempe.. De keder sig super hurtigt.. Og når de begynder at kede sig går det galt.. :s Så finder de på andre ting at more sig med..

Jeg har ALDRIG gået til hundetræning med Jamie.. Hun gider simpelthen ikke.. Men derfor kan hun 25 ting alligevel.. Hendes kuld søster Ariel går på politihundenes elite hold i lydighed..  DEN hund kan nogen triks.. Og hun ELSKER det..

Hold da op  Sjovt at de er så forskellige - men også vildt at den går på det hold!! Men ja.. man falder jo for en race og så vælger man jo den og får den til at passe til sin levestil Vores hund kan også en hel del tricks, men også mange gode basale ting, fordi det passer til vores liv og hverdag mere vil jeg ikke gøre ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.