Gravid? Håber det!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.514 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. juli 2012

Snuske77

Hej allesammen.. 

Når, så blev det min tur. Jeg har haft ægløsning mellem d. 12 og den 16 Juli 2012. Jeg fik allerede kvalme, ømme bryster, luft i maven, træthed, tissetrang, jag i maven, en anelse humørsvingninger og så nyser jeg mereWeng jeg plejer. Jeg tog en test igår mefreden var negativ.. Er det for tidligt at teste endnu? Jeg har aldrig haft gener efter ÆL men jeg har også en underlig fornemmelse om at den er der denne gang.. Jeg ønsker det så inderligt og min krop har leget med mig før men ikke med kvalmen og smerterne så det er bestemt noget andet denne gang jeg skal have min menstruation (håber den bliver væk)domkirke d. 1 August :-) ihvertfald mellem d. 28-1 tillykke til alle jer der har fåstede ønskede to streger hvad har været jeres størset bekymring da i så resultatet af testen? 

Mvh Snuske77

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Rockertand

Hej allesammen.. 

Når, så blev det min tur. Jeg har haft ægløsning mellem d. 12 og den 16 Juli 2012. Jeg fik allerede kvalme, ømme bryster, luft i maven, træthed, tissetrang, jag i maven, en anelse humørsvingninger og så nyser jeg mereWeng jeg plejer. Jeg tog en test igår mefreden var negativ.. Er det for tidligt at teste endnu? Jeg har aldrig haft gener efter ÆL men jeg har også en underlig fornemmelse om at den er der denne gang.. Jeg ønsker det så inderligt og min krop har leget med mig før men ikke med kvalmen og smerterne så det er bestemt noget andet denne gang jeg skal have min menstruation (håber den bliver væk)domkirke d. 1 August :-) ihvertfald mellem d. 28-1 tillykke til alle jer der har fåstede ønskede to streger hvad har været jeres størset bekymring da i så resultatet af testen? 

Mvh Snuske77

Ja, det er for tidligt at teste. Man tester normalt 14 dage efter ægløsning - og i dit tilfælde ved du ikke, hvornår det har været (det er derfor, man bruger ægløsningsteste, det andet er bare gætteri).

Jeg tror, at dine symptomer er psykiske eller symptomer efter ophør af hormontilskud, det er meget sandsynligt alt for tidligt at have graviditetssymptomer - med mindre du har haft ægløsning tidligere end angivet, men så skulle du også have kort cyklus............ved du, hvor lang din naturlige cyklus er (uden hormonpåvirkning)?

Hvis dine beregninger holder stik med ægløsning helt frem til den 16. (man har kun chance for at befrugte et æg i ca. 8-12 timer), så er du teknisk set slet ikke gravid endnu - men jeg håber da, at du har et befrugtet æg, der er på vej til at sætte sig fast i disse dage.

Krydser for en positiv opdatering fra dig på testdagen (som er dagen for udeblevet menstruation).

Held og lykke.

Anmeld

22. juli 2012

Snuske77

Det kan meget muligt være at det bare er psykisk. Jeg har ikke styr på min ægløsning da min menstruation har været en anelse uregelmæssig og jeg ingen tegn har når jeg får ægløsning. Jeg har ikke været på p-piller over et helt år, så jeg har ingen påvirkning derfra. Hvad mener du med hormonpåvirkning? 

Tusind tak, håber også på et positivt resultat, det er meget ønsket

Anmeld

22. juli 2012

Camilla30

Hej Håber du er gravid, når det er det, du ønsker dig!

Som en anden bruger allerede har skrevet er det meget tidligt, at mærke symptomer, de fleste (men dog ikke alle) gravide mærker de første symptomer i uge 5 eller 6 og derfor ser jeg også en risiko for, at det kan være din psyke igen. Ikke for at tage modet fra dig men det er realistisk at tænke, at det kan være psykisk betinget. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve ikke at tænke for meget over det indtil test-dag og så tage den der fra når du står med en bekræftet negativ eller positiv test.

Største bekymring da jeg så testen? Der var da ingen bekymring - der var glæde, for vi ønskede os et barn

Håber på to streger hos dig snarest  Kram

Anmeld

22. juli 2012

Rockertand

Snuske77 skriver:

Det kan meget muligt være at det bare er psykisk. Jeg har ikke styr på min ægløsning da min menstruation har været en anelse uregelmæssig og jeg ingen tegn har når jeg får ægløsning. Jeg har ikke været på p-piller over et helt år, så jeg har ingen påvirkning derfra. Hvad mener du med hormonpåvirkning? 

Tusind tak, håber også på et positivt resultat, det er meget ønsket

Hvor lange er dine cyklusser? Som hovedregel får man ægløsning 14 dage før menstruationen, men det kan lige så godt være 12 dage før, og det kan være 16 dage før - det er nok også derfor der er flere og flere, der bruger ægløsningsteste.

Når man tager p-piller (eller andre hormonpræparater), så sætter man kroppen på autopilot, og de fleste oplever at have en helt normal 28 dages cyklus - og tror derfor fejlagtigt, at de er over tid, når de har smidt pillerne og når til 28. dagen (det er så ikke tilfældet med dig) - men mange ved ikke eller kan ikke huske, hvor lang deres naturlige cyklus er, og det er jo dén, man skal beregne ægløsning/cykluslængde udfra.

Jeg håber også, at du er gravid, men du er nok nødt til at tage et gennemsnit af dine cyklusser og så beregne en testdag udfra dét.

Held og lykke - vi krydser for II.

Anmeld

22. juli 2012

Snuske77

Rockertand skriver:

Hvor lange er dine cyklusser? Som hovedregel får man ægløsning 14 dage før menstruationen, men det kan lige så godt være 12 dage før, og det kan være 16 dage før - det er nok også derfor der er flere og flere, der bruger ægløsningsteste.

Når man tager p-piller (eller andre hormonpræparater), så sætter man kroppen på autopilot, og de fleste oplever at have en helt normal 28 dages cyklus - og tror derfor fejlagtigt, at de er over tid, når de har smidt pillerne og når til 28. dagen (det er så ikke tilfældet med dig) - men mange ved ikke eller kan ikke huske, hvor lang deres naturlige cyklus er, og det er jo dén, man skal beregne ægløsning/cykluslængde udfra.

Jeg håber også, at du er gravid, men du er nok nødt til at tage et gennemsnit af dine cyklusser og så beregne en testdag udfra dét.

Held og lykke - vi krydser for II.

Jeg ved ikke hvor lange mine cykluser er. Min sidste menstruation var fra 1-7 Juli og den før den, var 28 april - 3 maj. 
Jeg kan ikke huske før det.

Ja men nu har jeg jo ikke taget p-piller i snart et år nu, så der burde ikke være noget? :-)
Jeg prøvede at tælle dagene fra 28 April til første Juli og dividere med 2, fordi jeg nærmest er springet Juni over og det fik jeg til 31 :-)

Tusind tak :-) 

Anmeld

22. juli 2012

Snuske77

Camilla30 skriver:

Hej Håber du er gravid, når det er det, du ønsker dig!

Som en anden bruger allerede har skrevet er det meget tidligt, at mærke symptomer, de fleste (men dog ikke alle) gravide mærker de første symptomer i uge 5 eller 6 og derfor ser jeg også en risiko for, at det kan være din psyke igen. Ikke for at tage modet fra dig men det er realistisk at tænke, at det kan være psykisk betinget. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve ikke at tænke for meget over det indtil test-dag og så tage den der fra når du står med en bekræftet negativ eller positiv test.

Største bekymring da jeg så testen? Der var da ingen bekymring - der var glæde, for vi ønskede os et barn

Håber på to streger hos dig snarest  Kram

Hehe jeg mente nu mere om hvis man ikke var helt sikker på om man havde økonomi eller hvis man har et andet barn i forvejen om de nu vil føle sig snydt for opmærksomheden :-)

Nu må vi se, jeg venter og ser om jeg får min menstruation :-)

Tusind tak Kram! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.