Hvad betyder dette? (tekst i jobannonce - job på skole)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. juli 2012

K&S

"Stillingen er på ca. 35 timer ugentlig fordelt på 42 uger"

Skal det forstås sådan, at man "kun" arbejder 42 uger om året, men stadig har 35 timer om ugen? Eller hvad?

Og hvad har det ellers af betydning i forhold til løn, ferie m.m.?

Håber der sidder nogle kloge kvinder derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2012

sarahb

42 uger hvoraf de resterende nok er ferie kumme jeg forestille mig. Men det burde også være lønnet i ferierne tænker jeg.ved ikk rigtig noget om ansættelses forhold som lære.

Anmeld

21. juli 2012

Skouboe

Jeg forstår det sådan at du arbejder (og får løn for) en 35 timers uge, men at timerne ligger fordelt på 42 uger, istedet for de normale 52. Så du arbejder mere end 37 timer om ugen, men så til gengæld har flere uger fri om året. Om det er rigtigt ved jeg ikke, men det er mit gæt. Ring og spørg

Anmeld

21. juli 2012

K&S

Skouboe skriver:

Jeg forstår det sådan at du arbejder (og får løn for) en 35 timers uge, men at timerne ligger fordelt på 42 uger, istedet for de normale 52. Så du arbejder mere end 37 timer om ugen, men så til gengæld har flere uger fri om året. Om det er rigtigt ved jeg ikke, men det er mit gæt. Ring og spørg

Årh, så man arbejder mere end 35 timer om ugen, hmmm....

Jeg ringer også og spørger, men de er først tilbage igen den 1. august, så måtte jo lige have stillet min nysgerrighed

Tak for hjælpen...!

Anmeld

21. juli 2012

K&S

sarahb skriver:

42 uger hvoraf de resterende nok er ferie kumme jeg forestille mig. Men det burde også være lønnet i ferierne tænker jeg.ved ikk rigtig noget om ansættelses forhold som lære.

Det er som sekretær på en skole, så det kan ikke rigtig sammenlignes med en lærer-stilling, for jeg vil jo ikke have forberedelsestid m.m.

Jeg blev lige nødt til at få stillet min nysgerrighed, for de er først tilbage den 1. august

Anmeld

21. juli 2012

Lullaby

K&S skriver:

"Stillingen er på ca. 35 timer ugentlig fordelt på 42 uger"

Skal det forstås sådan, at man "kun" arbejder 42 uger om året, men stadig har 35 timer om ugen? Eller hvad?

Og hvad har det ellers af betydning i forhold til løn, ferie m.m.?

Håber der sidder nogle kloge kvinder derude

Nogle uger på et år skal en sekretær arbejde mere. Feks når skoleår start og slut. Derfor arbejder du mere de uger og mindre andre uger

Normalt møder vores sekretær fra 7.45-13 men de uger hvor der er tryk på så er hun der 7.45-15/16 stykker

Anmeld

22. juli 2012

Jupiter

Skouboe skriver:

Det er fuldstændig korrekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.