Hvordan var det med nr.2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. juli 2012

MorDk

Til jer som har fået nr. 2 forholdsvis hurtigt efter nr.1

Der kommer til at være 2 år mellem min søn og Lillepigen... Jeg går og tænker på hvordan det hele kommer til at gå/flaske sig! Jeg ved det bliver hårdt, men også dejligt! Vi har jo selv valgt det! Men nu nærmer tiden sig... og jeg er begyndt at få mange sommerfugle i maven.

Hvordan var det i starten? Hvad med overskud? Fordeling mellem mor/far. Storbror/søsters reaktion mm?

Håber der er nogle af jer mødre der vil dele lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

Tona

MorDk skriver:

Der kommer til at være 2 år mellem min søn og Lillepigen... Jeg går og tænker på hvordan det hele kommer til at gå/flaske sig! Jeg ved det bliver hårdt, men også dejligt! Vi har jo selv valgt det! Men nu nærmer tiden sig... og jeg er begyndt at få mange sommerfugle i maven.

Hvordan var det i starten? Hvad med overskud? Fordeling mellem mor/far. Storbror/søsters reaktion mm?

Jeg følger spændt med her. Det vil jeg også gerne vide

Anmeld

20. juli 2012

Solstrålebørn

I starten var der lidt jalousi med her, allerede fra starten af tog jeg den store med i alt, bleskift, flaske, bad og putning... 

Vi delte os, jeg tog den mindste om natten og farmand den store om natten hvis der blev noget... Sådan er det stadig, vi bytter lidt... 

Ja det var hårdt i starten, det ændre sig med tiden, det gjorde det her... 

Farmand var god til at sige, gå lige ind og sov et par timer, så tog han børnene...  Vupti, så havde jeg lige lidt mere overskud... 

Her er der 2½ år imellem dem... 

Anmeld

20. juli 2012

Kløver

MorDk skriver:

Her tog manden noget ekstra barsel, i starten tog han sig meget af den store mens jeg tog mig af lillepigen. synes egentlig det går rigtig godt, efter den store er begyndt at sove igennem, dog er der nogle ting man så må slekke lidt på, feks var den store ikke 100% afvænnet natflaske, og da lillesøster så kom, ville han også have flaske, så for at undgå, han stjæler hendes flasker, selvom det sker af og til, får han en flaske med kold mælk i, istedet for i kop.
Det svære er ikke at gøre ham ældre end han er. Daniel er 18 mdr mens lillesøster lige er blevet 3 mdr

Stort tillykke, og du skriver bare hvis du har spørgsmål eller andet

Anmeld

20. juli 2012

Koen.

Der er 25 mdr imellem vores og lillebror er nu 2 måneder og det er fantastisk det er ikke nogen rosenrød drøm, men hårdt synes jeg ikke det er! Man løber lidt stærkere når begge er hjemme, men sådan er det jo, jeg er alene med ungerne 5 dage om ugen i perioder,men det handler bare om planlægning

Det der har været sværest er ved puttetid om aftenen og hende den store vil have mig og lillebror nonstop tanker op ved babsen til natten, men man finder jo en måde at klare det hele på

Vi har endnu ikke som sådan haft en reaktion på lillebrors ankomst, hun forguder ham og elsker at være med i det hele

Anmeld

20. juli 2012

Mille82

Der er næsten 20 mdr imellem vores, og der var ingen problemer. Nu sov lillesøster så også de første 10 uger af hendes liv (og har ikke sovet siden, suk). Storebror var MEGET hjælpsom og var med i alt, ja han hjælper stadig med sut mm.

Den eneste hurdle, var egentlig nok da vi kom hjem fra sygehuset. Jeg var måske lidt hormonpåvirket, og vores søn ville slet ikke være i nærheden af mig. Jeg måtte INTET og han hang på hans far alle 14 dage han havde barsel. Selv om natten i vores seng måtte jeg ikke røre ham. Han var også lidt ked på fars første arbejdsdag, men derefter var det tilbage til normalen igen . Men for søren det var hårdt at blive afvist i 14 dage når han både før og efter har været så enormt morsyg! Jeg tror jeg græd mere i de 14 dage, end jeg har gjort i mine 30 leveår!

Anmeld

20. juli 2012

Mille82

tanja. skriver:

Der er 25 mdr imellem vores og lillebror er nu 2 måneder og det er fantastisk det er ikke nogen rosenrød drøm, men hårdt synes jeg ikke det er! Man løber lidt stærkere når begge er hjemme, men sådan er det jo, jeg er alene med ungerne 5 dage om ugen i perioder,men det handler bare om planlægning

Det der har været sværest er ved puttetid om aftenen og hende den store vil have mig og lillebror nonstop tanker op ved babsen til natten, men man finder jo en måde at klare det hele på

Vi har endnu ikke som sådan haft en reaktion på lillebrors ankomst, hun forguder ham og elsker at være med i det hele

Ved puttetid lagde jeg mig i sengen og ammede, mens den store lå på min arm lige ved siden af baby. Så lå vi alle 3 og krammede mens jeg læste godnathistorie

Anmeld

20. juli 2012

>>Carina<<

Jeg fødte Liva d.30/10 og Magnus blev 2 år d.2/11 så det er også 2 år mellem dem :-)

Magnus ville ik hen til hende de første 2 timer ca men siden da han han bare været så glad for hende. Ik noget jalousi syns jeg. Ham var allerede inden jeg fødte, meget mor-glad og det er han stadig. Men syns ik der er noget jalousi. Han ka godt finde på at sige "far skal tage Liva" så han ka få mor selv :-)

Nu er Liva snart 9 mdr og de har SÅ meget glæde af hinanden og griner, leger og hygger sig. 

Jeg syns ik at jeg har haft mindre overskud. Selvfølgelig ka det være hårdt af og til men syns kun det er hvis en af dem har været syg eller hvis jeg har været alene med dem i flere dage og knægten er overgearet ;-)

Så alt i alt er jeg bare glad for at der er de 2 år imellem dem. Jeg er sikker på at de får SÅ meget glæde af hinanden altid. 

Alt held og lykke med det :-)

Anmeld

20. juli 2012

MorDk

Mange tak for jeres svar! Kan være der dukker lidt flere spørgsmål op hen af vejen. Men jeg er bare så spændt på det hele og samtidig lidt nervøs. Men er sikker på det bliver helt anderledes her 2. gang... *S*

Anmeld

20. juli 2012

Koen.

Mille82 skriver:

Ved puttetid lagde jeg mig i sengen og ammede, mens den store lå på min arm lige ved siden af baby. Så lå vi alle 3 og krammede mens jeg læste godnathistorie

God ide, tak for ideen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.