Eksperthjælp: delebarn, problemer med samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
0 svar
0 synes godt om
20. juli 2012

Lisbeth Jess

"delebarn, problemer med samvær"

hej lisbeth.

jeg har et delebarn på 4,7 år som går i børnehave jeg og hans far er nu MEGET uenige om samvær.. og skal derfor i statsamtet.

jeg bor på lolland ved maribo og han bor i odense.. nu er det så han mener det er helt okay at han for vores søn torsdag i stedet for fredag? jeg har jo sagt nej til dette, men istedet har jeg sagt at han kan få ham fredag morgen hvis ikke der er nogen projekter i børnehave.

i forvejen går han jo glip af rimelig mange ting med kammeraterne i weekenderne.. sådan noget som fodbold afslutninger, fastelavnsfester osv osv.. de ligger bare altid i de weekender

men han har jo sine fritidsinteresser her over også om torsdagen. vi er begge enige om at en tur med færgen efter hans normale sengetid ikke er så smart. og jeg er virkelig ellers meget fleksibel.. rykker tit weekender for hans skyld og giver ham gerne nye weekender hvis ikke han lige kan fordi han skal til fest eller noget andet..

men denne her kan vi slet slet ikke blive enige om..

har du nogen gode råd?

Lisbeths svar

Hej !
Forstår til fulde din frustration, For hvordan skal du tilgodese hverdagn med sønnen, når der står en far i den anden ende og hiver i ham/jer.

Overordnet lyder det som om du virkelig tilgodeser far, når du er flexibel og laver om så det KAN passe til hans behov.

Det allervigtigste er, at det er jer de voksne, der begge tænker på, hvad der er bedst for jeres barn.

Han skal have en hverdag, der fungerer, med rutiner, venner og fritidsinteresser. deter ikke jeres barn der har valgt, at I bor så langt fra hinanden.

Far må rette ind, når der er afslutningsfester diverse steder, så må han prioritere at komme med ham, også selvom det er fra Odense.

Jeg tænker, det er det sidste år inden han skal i børnehave klasse ikk`?
Måske du kan ,som du selv siger. Er der ikke noget vigtigt i børnehaven, så lad far komme, bringe ham til fordbold, eller hvad han nu skal.Være der, supporte, og bringe ham med hjem. også selvom deter lidt sent. han har åbenbart fri om fredagen så der blver kvALITETSTID MED SØNNIKE. ?

hVIS FAR ER SÅ INTERESSERET SÅ KØRER HAN GERNE FRA Odense for at hente ham,, Min holdning.
Det vigtigste er at barnet ikke mærker kampen, så forsøg at blive enige på en god måde, også selvom I begge skal give køb på et par principper.

Håber det hele lykke til alles bedste.
Hav en god sommer.
Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.