forladt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. juli 2012

Gittemor09

hej allesammen...

jeg blev desværre droppet af kæresten igår, trods jeg har tre måneder tilbage til barn kommer.... (har en datter i forvejen fra tidligere), har heldigvis idag fundet mig et lækkert hus jeg kan leje, og håber kommunen vil hjælpe med indskud da jeg jo faktisk står uden tag over hovedet...

men mit spørgsmål lyder på... når barnet endnu ikke er født... kan man så søge underholdningsbidrag??

og hvad kan man ellers søge...

kender godt til :

boligsikring

ordinær, og ekstra ordinær børneydelse

men hvad er der mere? udover børnepenge??

Jeg er desværre på KH så pengene vil være små indtil barsel er slut og jeg får fast arbejde... men jeg ved jeg kan klare det...

håber nogle kan hjælpe, på forhånd tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

B&J

Jeg opper den lige for dig i håb om nogle vil hjælpe dig

og er meget ked af han er gået

Anmeld

19. juli 2012

tikka

Friplads til din store datter, og den lille ny når den tid kommer...

Anmeld

19. juli 2012

Gittemor09

B&J skriver:

Jeg opper den lige for dig i håb om nogle vil hjælpe dig

og er meget ked af han er gået

tak skal du have...

ja, det er trist... men sådan er livet desværre engang imellem... jeg er bare uheldig...

Anmeld

19. juli 2012

Gittemor09

tikka skriver:

Friplads til din store datter, og den lille ny når den tid kommer...

taaaark...

den havde jeg lige glemt at skrive under de ting jeg vidste

har lige haft til datteren nemlig...

ved du om man kan søge noget i forbindelse med fødsel?? og udstyr...

Anmeld

19. juli 2012

B&J

Gittemor09 skriver:

tak skal du have...

ja, det er trist... men sådan er livet desværre engang imellem... jeg er bare uheldig...

Mon ikke den eneste også finder til dig

Anmeld

19. juli 2012

wamse

Her er noget om bidrag, der kan søges op til fødslen:

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=7735

Anmeld

19. juli 2012

celkt

konfirmationBESKÅRET

Vi kan i nogle situationer fastsætte særlige bidrag.

Det kan bestemmes, at faren skal betale bidrag til udgifterne ved et barns fødsel og til mors underhold to måneder før og en måned efter fødslen. 

Ved barnets dåb eller navngivning kan vi fastsætte et bidrag på normalbidragets grundbeløb.

Ved barnets konfirmation kan vi fastsætte et bidrag, der normalt udgør 3 gange normalbidragets grundbeløb. Vi kan dog forhøje bidraget til 4 eller 5 gange normalbidragets grundbeløb, hvis bidragsbetaler har en høj indtægt og betaler normalbidrag + 50% eller + 100% eller mere.

Hvis barnet ikke skal konfirmeres, kan vi fastsætte et beklædningsbidrag. Dette har samme størrelse som konfirmationsbidraget.

Du skal søge om dåbs- og konfirmationsbidrag inden 3 måneder efter at barnet er blevet døbt eller konfirmeret. Beklædningsbidrag skal søges inden 3 måneder efter, at klassekammeraterne er blevet konfirmeret.

Normalbidrag til dåb udgør i 2012:

kr. 1.087

Normalbidrag til konfirmation udgør i 2012: (normalbidrag + 50 % udgør kr. 4.348 og normalbidrag + 100% kr. 5.435)

Kr. 3.261

Normalbidraget ved fødsel udgør i 2012:

kr. 746

Normalbidrag til mors underhold omkring fødslen udgør i 2012 månedligt:

kr. 1.301

Gå til blanket til ansøgning om børnebidrag og bidrag til udgifter ved fødslen mv., ansøgning om konfirmationsbidrag eller ansøgning om uddannelsesbidrag.

Hvis du forsørger et barn, der er under uddannelse, kan der i nogle tilfælde fastsættes et bidrag, efter at barnet er fyldt 18 år. Dette kan længst gælde, til barnet fylder 24 år. Vi fastsætter kun bidraget, hvis bidragsbetaler har en forholdsvis høj indtægt. Du kan læse om indtægtsgrænserne i Familiestyrelsens vejledning om indtægtsgrænser for fastsættelse af børne- og ægtefællebidrag i 2012. Det normale uddannelsesbidrag er normalbidragets grundbeløb (kr. 1.087 mdl. i 2012).

Til toppen af siden Senest opdateret 4. nov 2009
Find din Statsforvaltning

Anmeld

19. juli 2012

Gittemor09

B&J skriver:

Mon ikke den eneste også finder til dig

jooh er jeg helt sikker på...

de siger jo at der er en til os alle ellers kan jeg da glæde mig over to børn

Anmeld

19. juli 2012

Gittemor09

wamse skriver:

Her er noget om bidrag, der kan søges op til fødslen:

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=7735

tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.