Samvær med far eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. maj 2009

Anonym trådstarter

Prøver at kopiere denne tråd herind i håb om mere respons.

statsforvaltningen har truffet afgørelse om at samvær med far skal forgå i statsforvaltningen 4 gange med 14 dages mellemrum, de første 2 gange a 1 time og de næste 2 gange a 2 timer.
Derefter skal samværet forgå i fars hjem med en veninde til far fungerende om overvåger da mor ikke er tryg ved, at far er alene med barnet pga hans fortid/fremtid/nutid som stofmisbruger.

1 gang i statsforvaltningen er mor med da far jo ik kender barnet. 2 gang er fars datter med (halvsøsteren) 3 gang melder far sig syg og 4 gang har far igen sin datter med.

Det irriterer mig at han nu igen har datteren med da jeg mener det er vigtigt at barnet skal kunne forholde sig til dets far og kunne opbygge en relation til ham især inden han skal begynde at have barnet hjemme hos sig selv. Helt små børn fungerer jo bedst med one on one kontakt når de skal forholde sig til et andet menneske og har svært ved at forholde sig til flere mennesker på en gang.
Men det kan han jo ikke forstå og siger at datteren jo også skal lære sin lillebror at kende. Det forstår jeg godt men når hun nu har mødt ham en gang bør faderen så ikke selv prøve at være alene (med overvåger i statsforvaltningen) sammen med barnet?
Han har tilbragt 3 timer sammen med barnet hvor jeg selv var til stede første gang (1 time) og de efterfølgende 2 gange (3 timer) er han datter der også sammen med dem. Han har altså kun tilbragt 4 timer sammen med barnet hvor andre har været til stede.

Sidst de havde samvær i statsforvaltningen var 1 maj (i fredags) og der aftalte jeg med faderen at han ville ringe til mig fredag aften efter at have talt med hans veninde (der skal fungere som overvåger i hans hjem) for at høre hvornår hun kan komme hjem til ham i uge 19 (altså i denne uge). Aftalen går på at jeg selv skal være tilstede første gang i hans hjem sammen med far og hans veninde/overvåger således at vi sammen kan planlægge samvær for de næste ugers tid.
Faderen ringer aldrig fredag aften. Når vi kom til søndag forsøgte jeg at ringe til ham, fandt nogle tlf nummere frem men ingen af dem virkede. Jeg kontaktede så han eks som havde skrevet under som vidne dengang han anerkendte faderskabet - på papiret stod der hendes tlf nr og adresse og jeg ved jo de stadig taler sammen.
Jeg sagde til hende at hun gerne måtte sige til ham at han skulle ringe til mig hurtigst muligt og hun fik endda mit tlf for at videregive til ham således, at der ikke skulle være misforståelser.
5 min efter jeg havde lagt rører på fik jeg en sms fra hende hvor hun skrev at hun havde videregivet beskeden.

Nu sidder jeg her natten til torsdag og har stadig intet hørt fra faderen som ellers skulle have haft 2x samvær a 2 timer i hans hjem i denne uge!

Hvis det var mig der skulle bestemme synes jeg at resolutionen burde blive annuleret og hvis han ønskede samvær fremover måtte han søge igen.

Han kan ihvertfald ikke bare ringe torsdag el fredag og sige han vil have barnet lørdag og søndag?

Hvad mener i?? Hvad ville i gøre??

Torsdag 7/5

jeg har talt med dem i dag og de siger at det må være op til mig om jeg udleverer mit barn hvis han kontakter mig fra nu af.
endvidere siger de at jeg kan skrive et brev om det der er sket og hvordan jeg har oplevet det. det har hele tiden været meningen at vi skulle vil et opfølgende møde i statsforvaltningen midt i juni og hun nævner lidt at der er her vi skal tale om tingene når det er.
jeg vil simpelthen ikke aflevere mit barn til ham hvis han kontakter mig, jeg har svært nok ved at stole på han i forvejen da han engang tidligere har lavet noget meget uansvarligt imens han havde samvær med hans andet barn.
i fredags kom de også 10 min før tid og havde meget travlt hvilket undrede mig meget.
min beslutning er (hvis han ringer) at sige til ham at jeg ikke kan samarbejde med ham når han ikke viser mig at han kan overholde aftaler. og hvis han er utilfreds med det så må han jo møde op i statsforvaltningen til mødet midt i juni.

hvad mener i om min afgørelse og hvordan havde i selv handlet i min position?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2009

Plysbjørnen

Puha, den er meget svær... Jeg ved faktisk ikke hvad jeg ville gøre...

Synes som overordnet at forældre bør samarbejde når der er børn involveret, men det er bare ikke altid det er muligt...

Men hvis du føler den beslutning du har taget er bedst så skal du da følge dit hjerte...

Anmeld

7. maj 2009

bette

har det også sådan at jeg synes forældrene burde samarbejde..
men i dette tilfælde viser han jo ovverhovedet ik lysten til at være sammen med sit barn.. så helt ærligt så have jeg handlet lige som dig.. ville også fortælle ham at det er meget uansvarligt af ham hvis han da overhovedet ønskede samvær med hans søn..

jeg ville selv have beviser for at han kan overholde en aftale samt vise interesse i at se hans søn på en så tryg måde for barnet som muligt...

ud fra det du skriver virker det på mig som om han er ligeglad...

Anmeld

9. maj 2009

trine1989

jeg synes at din beslutning er rigtig det sammen vil jeg gøre i din situation.
jeg har selv haft en far som aldrig har kunne overholde aftaler og har svigtet mig meget. jeg ville have haft det bedre uden ham da det kun har givet sorger.
Min mor har prøvet at samarbejde med ham MNAGE gange men lige lidt hjælper det.

Skån din søn for savn af en far som ikke interessere sig for jeres søns behov.

fulgte med i sidste tråd det er derfor jeg svare så kort og præcis.
Manden har haft nok chancer.

Anmeld

9. maj 2009

Mor.sander

Syntes helt klart at du gøre det du har det bedst med.. Efter den nye forældre ansvarslov er kommet, er det ikke altid barnet tav der bliver tilgode set, på trods at det er det den skulle gøre. Den arbejder meget ud fra at børn har ret til både mor og far, men det er ikke altid i barnet tav...

Ligger selv og kæmper i statsforvalningen, med en far der vil have sin ret, påtrods af utallinge svigt og en ligegyldighed uden lige..

Han skal sådan set bare blive ved med at dumme sig... Du skal huske at skrive alt ned, så du har så meget som mulig til statsforvalningen..

Men for mit synspunkt af virker han ikke interesseret... Så jeg syntes helt klart du har taget den rigtigt beslutning!

Du er mere end velkommen til at skive til mig privat.. Ved hvor hårdt det er at skulle kæmpe for ens barn, ret til ikke at skulle mærke svigt fra fars side!

Anmeld

12. maj 2009

Anonym trådstarter

Opdatering. Faderen ringede søndag og "lod som om" han troede det var i denne uge. Han snakkede bare videre og troede vi skulle aftale noget hvor jeg så fortalte ham, at når han ik havde overholdt den aftale og nu ringer 9 dage senere vil jeg simpelthen ikke udlevere mit barn til ham. Manden er misbruger (clean el ej) og nu når det passer ind i hans planer så skal vi stå til rådighed? Fandme nej!! Han blev sur og smed røret på!

I dag får jeg så en mail hvor han skriver at han synes vi skal finde ud af noget selv om han havde glemt det. Og at hans anden mulighed var fogeden hvilket han ikke håbede blev nødvendigt.
Jeg blev så sur!!! Skrev til ham (kort fortalt) at han jo selv har sat sig i den situation, og jeg selv havde gjort hvad jeg kunne for at få fat på ham og at jeg ikke kan samarbejde med en mand der ikke overholder aftaler og sidst men ikke mindst, at når han udviser sådan en uansvarlighed vil jeg ik aflevere mit barn til ham... hvorfor tager han ikke bare en OD og kradser af engang for alle???? Han har været misbruger i over 20 år med kortvarige cleanperioder, hans andet barn er totalt bagud i udviklingen og han skal fandme ikke have lov til at ødelægge mit barns liv - fandme nej!!! Er å vred lige nu

Anmeld

12. maj 2009

Sweet1978

Jeg kan kun tilslutte mig tidligere indlæg og sige at jeg synes du gør det rigtige, han viser jo ikke interessen for barnet.

Jeg har selv en datter der vokser op uden sin far, efter hans eget ønsker, hun har fået en dejlig bonusfar og lider ikke noget afsavn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.