Det der med at have et standpunkt til man tager et nyt !! Hj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. juli 2012

CaDe

Jaaaaa tøser, syntes jeg er i dilemma............

Sidste gang jeg var gravid, fik vi tidlig scanning pga. min kæreste faktisk ikk rigtig turde tro på det (han har haft en sygdom i den ene testikel!) så vi fik lavet denne scanning, og der var intet at se da vi troede jeg var i 7 uge! Hun sagde kom da igen om 2-2½ uge så ser vi da lige igen ! - vi kom igen og der troede vi, vi så ja ikke bare en men hele to hjerteblink men det var ren og skær snyd og øjet der dedrog ! - Så ja d. 15 April ender min graviditet i en SA ! 

Så er vi så heldige at vi d 9 Juli sidder med en positiv test og av min fod ( blev så glad jeg smadrede min fod ind i ja ikke bare en men hele tre dørkærme med testen i hånden på vej ud til min kæreste i køkkenet i mens jeg skreg og han kiggede meget mærkeligt til han så hvad jeg havde i hånden) men nu kommer dilemmaet sidste gang blev vi enige om at tingende skulle gå sin gang altså det vil sige den tidlige scanning blev der ikke noget af og det først blev til nakkefold vi så den lille, MEN JEG KAN IKKE VENTE, JEG VIL SE OM DER ER LIV ! 

Men hvis jeg spørg min kæreste om vi skal se den - Er jeg så total umoden og ikk respektere det vi aftalte ELLER ?? Kan jeg godt tillade mig at spørgere !! 

Hvis har i så en god indstartsvinkel, haha hvordan man sparker samtalen igang med det !?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

pastry26

CaDe skriver:

Jaaaaa tøser, syntes jeg er i dilemma............

Sidste gang jeg var gravid, fik vi tidlig scanning pga. min kæreste faktisk ikk rigtig turde tro på det (han har haft en sygdom i den ene testikel!) så vi fik lavet denne scanning, og der var intet at se da vi troede jeg var i 7 uge! Hun sagde kom da igen om 2-2½ uge så ser vi da lige igen ! - vi kom igen og der troede vi, vi så ja ikke bare en men hele to hjerteblink men det var ren og skær snyd og øjet der dedrog ! - Så ja d. 15 April ender min graviditet i en SA ! 

Så er vi så heldige at vi d 9 Juli sidder med en positiv test og av min fod ( blev så glad jeg smadrede min fod ind i ja ikke bare en men hele tre dørkærme med testen i hånden på vej ud til min kæreste i køkkenet i mens jeg skreg og han kiggede meget mærkeligt til han så hvad jeg havde i hånden) men nu kommer dilemmaet sidste gang blev vi enige om at tingende skulle gå sin gang altså det vil sige den tidlige scanning blev der ikke noget af og det først blev til nakkefold vi så den lille, MEN JEG KAN IKKE VENTE, JEG VIL SE OM DER ER LIV ! 

Men hvis jeg spørg min kæreste om vi skal se den - Er jeg så total umoden og ikk respektere det vi aftalte ELLER ?? Kan jeg godt tillade mig at spørgere !! 

Hvis har i så en god indstartsvinkel, haha hvordan man sparker samtalen igang med det !?

Knus

Først og fremmest får du lige et 

Det må ikke være sjovt at miste!! (min største frygt!!)

Jeg ved altså ikke helt med den der "tryghedsscanning"..

Fordi vi har været i behandling, så får man automatisk tilbudt en scanning i 7 uge ca. og det skulle vi også i denne her uge, hvis ikke klinikken havde ferielukket! Først var jeg vildt frustreret og følte mig snydt. Hva hvis nu der er noget i vejen med baby??

Men nu da jeg har tænkt over det, så giver en tidlig scanning jo kun en vis form for tryghed.. forstået på den måde, at mange ting kan jo nå at gå galt mellem den og NF scanning.. (7-9-13)

Vi har valgt at slappe af og glæde os. Hvis der går noget galt kan du jo hverken gøre fra eller til. Det må være extra hårdt, når man har mistet før, det forstår jeg. Men bekymringerne bliver jo ikke mindre jo længere du kommer hen.. Der er jo både NF og MD og så er der saelve fødslen osv osv

Ro i maven, jeg er sikker på du har en sund og rask baby derinde!

I øvrigt, hvis I beslutter jer for en scanning alligevel, så bestil i god tid, mange klinikker har først tid midt i august, det kommer selvfølgelig an på hvor man bor henne.. 

Pøj pøj!!

Anmeld

19. juli 2012

CaDe

Tusind tak for svaret og for krammet

Men var til scanning sidste gang og der var der ikke noget foster og det har jeg bare ik lyst til igen så vil jeg hellere at jeg ved der ikke er noget også får hjælp til at trække min livmoder sammen lige som sidste gang så jeg også kan få min sprøjte med Anti D, er nemlig rehsus negativ.. så når jeg abortere, får en abort eller når min tid kommer til at føde skal jeg have anti D for ikk at lave antistof mod mit næste barn ! 

Meeeeen den her graviditet er mere positiv end den anden jeg har ikke ondt som på samme måde som jeg havde den gang, og jeg har mange flere graviditetgener PUHA ! Hehe så ja og det bliver de ved med at være til jeg har født hehe

Anmeld

19. juli 2012

DitteFisk

Kan godt forstå du gerne vil have en tryghedsscanning, for at få beroliget sindet efter første gang

Nu har jeg ikke prøvet at miste, men kæresten og jeg herhjemme er blevet enige om, at lade være med at tænke på det der KAN ske og så bare glæde os og være lykkelige over spiren! Vi fortæller os selv og hinanden at den da self nok skal klare den. Jeg tror ikke det gør mindre ondt at miste hvis man holder glæden tilbage og føler sig utryg.
Prøv at fortæl jer selv at alt er som det skal være

men som sagt, det må være nemmere sagt end gjort. Hvis ikke du kan finde ro, så spørg ham stille og roligt - det vil han sikkert forstå, tror du ikke?

Held og lykke med det hele

Anmeld

19. juli 2012

CaDe

Jeg har den dejligste kæreste, spurgte ham tidligere og han sagde han bakkede mig op 100% uanset hvad jeg gjore Så det var dejligt ...

Så skrev jeg til lægen, og spurgte om der var mulighed for at få en scanning inden nakkefold, svaret var:

Scanningen kan først afgøres med sikkerhed når du er 7 uger henne.

Henvend dig til den tid hvis du er nervøs. Det er meget sjælden at
det sker 2 gange med tom gestationssæk.

Anmeld

20. juli 2012

Sahara82

Uh hasådan en får du bestemt også af mig! Jeg er 7+3 henne, og går stadig med en helt masse nervøsitet. Er så bange for at miste. Har rigtig mange ligamentsmerter, som jeg kan læse mig frem til er helt normale, men har aldrig prøvet at være gravid før, så det er lidt skræmmende faktisk, og når jeg har aller mest ubehag af ligementsmerterne bliver jeg så nervøs.

Men jeg har bestemt mig for at lade skæbne være skæbne, og hvis det er en sund graviditet skal det jo nok gå godt. Ved godt det kan være fint med en trygheds scanning, og det er kun dig selv der kan mærke hvad der er rigtigt, men hvis I venter til nf i ca. uge 12, er du lidt mere sikker på at beholde barnet. Hvis man får en tidlig scanning, og mister vil nogle måske have knyttet sig mere til sin graviditet fordi man har set fostret. Men det er som sagt kun dig selv der kan tage beslutningen.

Held og lykke med det, og lad os da endelig høre din beslutning.

Anmeld

21. juli 2012

CaDe

Jeg tager krammet rigtig meget til mig ..For er lidt ked!

For i går da jeg tørrede mig der var der brunt udflåd med og er så bange for at miste lige som sidst ..

Vi vil bare så gerne det her det er ham og jeg, jeg og ham....

HÅBER TROLDEN BLIVER DER !!!

Så der er nok stor mulighed for jeg siger jeg meget gerne vil til scanning !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.