Arp i panden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2012

emsaroto

Babymor2010 skriver:

Vaseline er vidundermidlet til arp!

Vi kæmpede selv med det herhjemme da Isabella var nyfødt - indtil vi brugte vaseline 

Og det er den der kløver vaseline i en grim gul metal dåse der er bedst  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

Clisolka

emsaroto skriver:

Og det er den der kløver vaseline i en grim gul metal dåse der er bedst  

Nemlig! 

Anmeld

19. juli 2012

mariamiss6

LilleLene skriver:

Hej

Min lille Bumbum har fået arp i panden

Hvordan får jeg det væk, for kan jo ikke vaske ham med shampoo i panden, når olien skal vaskes af ?

Halløj... Til det i panden, kan du, når olien har siddet lidt, nuldre det med den blødeste tandbørste du kan finde. Så "skræller" dte lige så fint af....

Samme procedure kan bruges i selv håret, hvis barnet da ikke lige render rundt med en løvemanke
Skulle det sprede sig til håret, kan du bruge præcis samme procedure, og så selv se om en tættekam, eller en tandbørste fungerer bedst for dig....

Når baby har været i bad, så vær omhyggelig med at frottere håret.. en rigtig god håndklæde-massage, på det våde hår

Det vil du i øvrigt sikkert også kunne, med en stofble eller lignende, hvis du har smurt med olie, i selve håret.... 

I øvrigt... Børst dit barns hår og hovede hver eneste dag, med sådan en rigtig babybørste... De er jo med bløde hår, som en gammeldaws børste, og massage på hovedbunden, forhindrer arp i at sætte sig

Anmeld

19. juli 2012

chrisha32

Jeg har haft de samme problem da min lille simon var 2 måneder og min svigerinde forslå en shampoo der hedder shasha som kan købes i apoteket og den virker på min søn.. 

Anmeld

19. juli 2012

LilleLene

mariamiss6 skriver:

Halløj... Til det i panden, kan du, når olien har siddet lidt, nuldre det med den blødeste tandbørste du kan finde. Så "skræller" dte lige så fint af....

Samme procedure kan bruges i selv håret, hvis barnet da ikke lige render rundt med en løvemanke
Skulle det sprede sig til håret, kan du bruge præcis samme procedure, og så selv se om en tættekam, eller en tandbørste fungerer bedst for dig....

Når baby har været i bad, så vær omhyggelig med at frottere håret.. en rigtig god håndklæde-massage, på det våde hår

Det vil du i øvrigt sikkert også kunne, med en stofble eller lignende, hvis du har smurt med olie, i selve håret.... 

I øvrigt... Børst dit barns hår og hovede hver eneste dag, med sådan en rigtig babybørste... De er jo med bløde hår, som en gammeldaws børste, og massage på hovedbunden, forhindrer arp i at sætte sig

taak

har fået det mest af det i panden væk med vaseline og en vaskeklud

Anmeld

19. juli 2012

LilleLene

chrisha32 skriver:

Jeg har haft de samme problem da min lille simon var 2 måneder og min svigerinde forslå en shampoo der hedder shasha som kan købes i apoteket og den virker på min søn.. 

tak for tippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.