Søvn"mønster"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

312 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. marts 2008

Kaufie

.... ja, eller nærmere mangel på samme...

William plejer at tage 45 min - 1½ time her om formiddagen. Vi står op ca kl 6 - 6.30 og han bliver lagt ud ca kl 8 - 8.30. Idag blev den 8.30 - og han sover sgu endnu - tre timer so far.

Det var også en øv-nat - han vågnede da vi gik iseng ved 22-tiden - blev puttet et antal gange - og skreg mere og mere for hver gang. Han havde fået et ordentligt læs aftensmad (i håb om at han kunne sove godt og længe) - men det har jo nok været for meget, så maven har arbejdet lidt for hårdt for den lille mand. Fra 2-4 sov han ved mig, for han skulle mærke min hånd for at kunne sove.

Så jeg kan da godt forstå han ligger og koger derude endnu - det burde jeg også selv gøre - men istedet sidder jeg her og holder mig opdateret på hvad I går og laver.....:D

Men hvad søren gør man hvis han har sådan en nat og efterfølgende brug for søvn når han starter i dp??? Hun vil tage ham op efter 45 min for at de kan komme ud at gå - og så kan han først "få lov" at sove ordentligt til middag. Jeg burde jo nok forsøge at køre det samme mønster ind inden han skal starte - men kan da ikke få mig til at vække min søvnige dreng - han må da have brug for den søvn han ikke fik i nat...

Mette, nu med en vågen baby pga babyalarmens bippen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2008

Tynen

Puha, hvor kan jeg nikke genkendende til det du skriver!
Hvad gør man liige hvis de små ikke er særlig samarbejdsvenlige?

Men jeg orker ikke at tage kampen op mht. at køre hende ind i "deres" rutiner.

Håber at du får en bedre nat i nat! - Det er træls når man ikke får sin nattesøvn :)

Trine

Anmeld

11. marts 2008

Sille

Derfor HÅBER jeg på at få en vuggestue plads.. for Freja har heller ingen rytme.. hun står op mellem halv 6 og halv 8 og alt efter det ligger den første lur. Og den lur varer alt mellem 1-3 timer og efter det planlægges den næste lur... vi har også nogle frygtelige nætter for tiden. Er vågen en 3 gange i timen hvor hun græder.. Tror det er vores lalandia-tur der har revet hende ud af en ellers meget god rytme... :( så igår sov hun 4 timer til formiddag... ja jeg kan kun sige at jeg håber en dp-mor tager hensyn..

Det gør også mig super forvirret omkring mad-rytme.. Kan jo ikke give frokost præcis kl. 12 når ungen måske sover til kl 2... Tit sløjfer vi eftermiddagsmåltidet fordi det bliver til frokost i stedet.. der er ingen rytme ud over morgen og aftensmad. frokost og eftermiddagsmåltidet bliver rykket rundt efter søvn..

nå.. vrøvl herfra:)

Anmeld

11. marts 2008

Kaufie

Tja..... det er nok kendetegnende for mange af os for tiden - det myldrer jo med tigre overalt....

Men mon ikke der kommer meget mere system og rutine-agtigt over det når vi er startet i dagpleje/vuggestue??? Når man lige ser bort fra, at de vist igen får en urolig nattesøvn når de nye indtryk skal bearbejdes (men man kan vel ikke ødelægge en nattesøvn, der ikke er rolig i forvejen???)

Her skal vi ihvert fald til at lave madplaner og indkøbsture til en uge frem i tiden - for jeg gider ikke skal bruge 2-3 timers vigtig kvalli-tid på at hitte på og købe ind.

Mette, der sætter sin lid til "de professionelle"

Anmeld

11. marts 2008

linemus

Ang. dagpleje, så kan jeg huske dengang Sebastian skulle starte. Vi havde været på besøg, og hun fortalte om deres dagligdag og sagde, at vi skulle begynde at køre ham ind i rytmen mht. lurer. Det kunne jeg altså ikke, men da han startede gik det bare af sig selv. Så jeg tror ikke, du skal bekymre dig så meget om det. Hun tager jo også hensyn til at få en lille ny. Sebastians dagplejemor gik ingensteder den første uge, så det nye barn kunne vænne sig til at være hjemme hos hende. Så gik de bare ud i haven, hvis vejret var godt. Så der bliver altså taget hensyn - bare rolig. Det er jo et lille menneske, der kun har prøvet at være hjemme hos mor, som en fremmed pludselig skal passe på, og det ved hun jo (altså dp'eren). Ang. madplan, så kig på voresborn.dk. Dem har jeg brugt og så bare sorteret i det vi kan li'. Så får man også prøvet noget nyt. Det er ganske alm. sund mad, der også er (tildels) børnevenligt. Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.