Kontanthjælp og sygdom?(aktivering)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej jeg er blevet sendt til aktivering i 6 uger på unghuset jobcenter hvor jeg hver dag skal være der fra 8-14 jeg er på kontanthjælp ikke dagpenge og jeg er syg, jeg fik besked på at ringe hver dag for hvis jeg ikke gjorde det ville det går ud over mine penge, men tænker lidt når jeg er syg en eller 2 dage bliver der så trækket penge? Altså får jeg sygpenge frem for almindelige penge? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2012

Solstrålebørn

Når man er på kontanthjælp og bliver syg og må blive hjemme, så får man ikke sygepenge, det er bare kontanthjælp... Hvis man ikke ringer når man er syg eller ikke møder, så bliver der trukket i kontanthjælpen... 

Anmeld

18. juli 2012

Maja_4000

Solstrålebørn skriver:

Når man er på kontanthjælp og bliver syg og må blive hjemme, så får man ikke sygepenge, det er bare kontanthjælp... Hvis man ikke ringer når man er syg eller ikke møder, så bliver der trukket i kontanthjælpen... 

Nemlig (;

Anmeld

18. juli 2012

jydeinden

Solstrålebørn skriver:

så fremt man ikke bliver sygemeldt har du helt ret.

Anmeld

18. juli 2012

Solstrålebørn

jydeinden skriver:

så fremt man ikke bliver sygemeldt har du helt ret.

Jeg var sygemeldt under begge graviditeter på kontanthjælp... Det er måske noget andet? 

Jeg tænker for at kan få sygedagpenge ved kommunen, skal det være sådan at man ikke kan arbejde eller noget? 

Anmeld

18. juli 2012

jydeinden

Solstrålebørn skriver:

Jeg var sygemeldt under begge graviditeter på kontanthjælp... Det er måske noget andet? 

Jeg tænker for at kan få sygedagpenge ved kommunen, skal det være sådan at man ikke kan arbejde eller noget? 

aner faktisk ikke om man kan få sygedagpenge, men jeg ved at hvis man er sygemeldt så behøver du ikke ringe ind dagligt da du ikke kommer i aktivering

Anmeld

18. juli 2012

Solstrålebørn

jydeinden skriver:

aner faktisk ikke om man kan få sygedagpenge, men jeg ved at hvis man er sygemeldt så behøver du ikke ringe ind dagligt da du ikke kommer i aktivering

Nå ja det er rigtig nok, indtil jeg blev sygemeldt skulle jeg også ringe hver dag... 

Anmeld

18. juli 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Tak for svar søde! Jeg tænkte bare at jeg ville blive trukket pga jeg er syg men dett gær jeg heldigvis ikke,har ringet :-)

Anmeld

18. juli 2012

Solstrålebørn

Anonym skriver:

Tak for svar søde! Jeg tænkte bare at jeg ville blive trukket pga jeg er syg men dett gær jeg heldigvis ikke,har ringet :-)

Godt du har fået styr på det... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.